CDI på yamaha dt50r...

Prat om moped & scooter.
Post Reply
cobra3
Posts: 1
Joined: 20 Jun 2010 13:52

CDI på yamaha dt50r...

Post by cobra3 »

Hei :P

jeg lurer på om det er bare å borre hull i "O" på cdi boksen, eller må jeg skifte en masse deler på sykkelen for å få den til å gå bedre?? :-k
mopeden er helt orginal og jeg er lei av å kjøre saakte...

takker på forhånd for alle svar ;)
Ulvenes93
Posts: 5
Joined: 01 Jul 2010 21:38
MC: Hallo
jeg har en Yamaha dt50r
Location: bardufoss, målselv

Re: CDI på yamaha dt50r...

Post by Ulvenes93 »

hei
dette står faktisk på mc-forume fra før av.

du trenger:
- skrutrekker/unbrako nøkkel
- 5 mm borr og en drill
- teip/silikon

Du starter med å ta av tanken (den er skrudd fast med 4 skruer under salen, og en skrue helt øverst ved styret)

Du finner CDI-en under salen.

Når du fjerner den ser du en svart boks som det står Moric på, denne drar du løs og tar av kontakten som er koplet til den. Bilde. Deretter tar du skrutrekker'n og lager et hakk der O en i Moric står. Slik at det blir en liten fordypning i O-en, da blir det lettere å drille på riktig sted

Så tar du å legger boksen på et passende underlag og tar drillen med 5 mm (evt. 5,5) borr og driller deg helt igjennom der O-en er.

Når du har gjort det blåser du hullet rent for drit og kopler det sammen igjen. Sett på en teip over hullet eller tett med silikon .

Mange folk jeg kjenner har gjort dette, og selv om man bommer litt eller har 5,5m borr, så går det greit. ikke vær redd enda ikke hørt om noen som har greid å ødelegge den.

legger med et bilde slik at du kan se selv


også hvist du trenger trim deler så finner du dem på http://www.speedoptions.no/ :D
Post Reply