Min tzr 50 dør ut !!

Prat om moped & scooter.
Post Reply
tzr-09
Posts: 2
Joined: 13 Jun 2010 16:37
MC: tzr50 09

Min tzr 50 dør ut !!

Post by tzr-09 »

jeg har kjøpt en tzr 09 modell. For en uke siden tok jeg ut plomberingen i potta og boret i cdi-boksen. Sykkelen har 120-dyse og topp drev. De to første dagene etter at jeg tok ut plomberingene gikk sykkelen helt fint, og det var ingen problemer. Dagen etter skulle jeg kjøre til trening, og da bare sluknet sykkelen. Problemet har gjentatt seg flere ganger, er det noen som vet hva det kan vere? HJELP !!!
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Min tzr 50 dør ut !!

Post by Moses »

Hva mener du med topp drev?
120 dyse er forresten for stort hvis du bare har tatt av plomberingen i potta
Image
cordoprod
Posts: 4
Joined: 22 Jun 2010 18:49
MC: Yamaha DT50X '09

Re: Min tzr 50 dør ut !!

Post by cordoprod »

120 er rimelig dyse det, tzr er drøy på dysestørrelser. Sjekk pluggen din i det minste, er den svart dyser du ned.
Men for meg hørtes den varmeskjært ut, typisk med støpejernssylindere. Samme skjedde med min DT noen dager etter jeg borra i cdien.
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Min tzr 50 dør ut !!

Post by Moses »

cordoprod wrote:120 er rimelig dyse det, tzr er drøy på dysestørrelser. Sjekk pluggen din i det minste, er den svart dyser du ned.
Men for meg hørtes den varmeskjært ut, typisk med støpejernssylindere. Samme skjedde med min DT noen dager etter jeg borra i cdien.
Og du har masse erfaringer med moped og trim når du selv kjører en 09 modell?
Image
cordoprod
Posts: 4
Joined: 22 Jun 2010 18:49
MC: Yamaha DT50X '09

Re: Min tzr 50 dør ut !!

Post by cordoprod »

Bare for jeg har en ny moped så har jeg ikke peiling på moped?
Latterlig å komme med en slik påstand. Skal ikke skryte på meg at jeg kan så mye, men når jeg har kjørt cross i flere år har man kunnskap derfra og når jeg hadde samme forgasser vet jeg jo hvilken dyse som skal i.
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Min tzr 50 dør ut !!

Post by Moses »

Beklager, ikke meningen å være noe eplekjekk.
Men selv om du har samme forgasser så betyr ikke dette at du kan kjøre med lik dyse.
Alt kommer an på hvordan sykkelen er trimmet. I dette tilfellet er det snakk om en sykkel med CDI-sperre.
tzr-09 wrote:jeg har kjøpt en tzr 09 modell. For en uke siden tok jeg ut plomberingen i potta og boret i cdi-boksen. Sykkelen har 120-dyse og topp drev. De to første dagene etter at jeg tok ut plomberingene gikk sykkelen helt fint, og det var ingen problemer. Dagen etter skulle jeg kjøre til trening, og da bare sluknet sykkelen. Problemet har gjentatt seg flere ganger, er det noen som vet hva det kan vere? HJELP !!!
Prøv å borre i CDI-boksen med en litt større drill. Bruk 8 mm og sett inn en 100 dyse, deretter kan du justere nålen.
Jeg fjernet alle sperrene på sykkelen, (og hadde effektanlegg) og da brukte jeg ikke noe større enn 100 dyse.
Image
cordoprod
Posts: 4
Joined: 22 Jun 2010 18:49
MC: Yamaha DT50X '09

Re: Min tzr 50 dør ut !!

Post by cordoprod »

Men samtidig så skal en TZR ha 115 uplombert, og ca. 120 med effektanlegg.
Kan godt si det er feil, men hør med speedoptions eller andre kilder.

Jeg ville hvertfall ikke kjørt min med 100 dyse.
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Min tzr 50 dør ut !!

Post by Moses »

I teorien, ja. Men da er det snakk om de eldre modellene.
Hold deg til din ferske knallert, du =)
Image
cordoprod
Posts: 4
Joined: 22 Jun 2010 18:49
MC: Yamaha DT50X '09

Re: Min tzr 50 dør ut !!

Post by cordoprod »

Trådstarter sier jo tross alt at det er en 09 modell..
Men sjekk pluggen din, før du gjør noe annet.
Post Reply