Trimme TGB R50X Jetfighter - Hjelp ?

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Xulutter
Posts: 1
Joined: 04 Jun 2010 17:00
MC: TGB R50X Jetfighter

Trimme TGB R50X Jetfighter - Hjelp ?

Post by Xulutter »

Har en TGB R50X Jetfighter 2007 modell vil jeg tro. Ønsker å trimme den litt uten noen særlig dyre påkostninger (du kan komme med eventuelle forslag, ettersom jeg kan skifte mening).

Scooteren går orginalt 55 km/t med meg på (ca 75kg).

Jeg har tatt ut ringen i variatoren, da gikk den rett fra 55 til 65 km/t.

Har tettet det røret som gir varmluft til luftavkjølingen med en påsveiset bolt. Fikk ikke noe mer en 2-3 km/t fart på det.

Idag kutta jeg turtallsperra inn til CDI'en (den brune kabelen). Jeg leste på en gammel post på forumet at den da skulle gå 10 km/t raskere. Jeg oppnådde ingen høyere makshastighet, men jeg fikk sykt bedre askelerasjon.

Jeg prøve og å skifte dyse idag, men det viste seg at dysene ikke var lik i størrelse.

Legger ved noen bilder her slik dere kan se :

Image
Her har du begge 2
Image
Her har du orginaldysa.

Den orginale dysa er 60, 6mm. Jeg kjøpte en 80 dyse på 6 mm. Den var litt mindre merka jeg når jeg skulle skifte, men prøvde fortsatt. Den startet helt fint, men sto bare og slurra på 5'eren på turtallet. Gikk ikke fremover. Så jeg satte i den orgniale å nå går den fint igjen.

Jeg tenkte på om noen av dere hyggelige folk her kunne hjulpet meg med å finne en passende dyse ?
Og om noen har eller kan med trimming av TGB, kunne gitt meg tips til å timme scooteren.
Har kompiser, men de er ikke så bra på trimming av TGB.

Har sikkert glemt å nevne noe, men bare si fra vis du lurer på noe så oppdaterer jeg :)
Post Reply