Hei, Jeg har nylig kjøpt meg en Yamaha TZR 07 modell.
Denne mopeden er helt orginal, utenom at turtallsperren(CDI) er fjernet.
Har bare 55kmh på flaten, så jeg tenker meg noen nye drev, funker 13 - 46?
Jeg trenger ikke ny dyse da sant?
Hvor stor økning i fart ville jeg fått sånn ca. da?
Takker for alle svar.
Yamaha TZR 07 - Drev / Dyse
-
- Posts: 1102
- Joined: 30 Mar 2009 13:18
- MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
- Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)
Re: Yamaha TZR 07 - Drev / Dyse
Du kan jo ta blomberingen på sykkelen din, da skal den gå i 65-70 på flaten, 90 i nedoverbakke om du finner en ganske bratt en
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg.
Re: Yamaha TZR 07 - Drev / Dyse
0 vits i å bytte til så tung dreving vis du ikke har tatt plomberinga, ellers vil den ikke gå nå i det hele tatt.
Gjør dette:
-ta plomben i svanehalsen
-bytt til 100 dyse
-drev til 13-46
(-ta turtallsperra)
da vil tzr'n din også gå 80 på flata, 70 oppover, og nærmere 90+ i nedoverbakken
Gjør dette:
-ta plomben i svanehalsen
-bytt til 100 dyse
-drev til 13-46
(-ta turtallsperra)
da vil tzr'n din også gå 80 på flata, 70 oppover, og nærmere 90+ i nedoverbakken
-
- Posts: 1102
- Joined: 30 Mar 2009 13:18
- MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
- Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)
Re: Yamaha TZR 07 - Drev / Dyse
Du kan jo alltids kjøpe effektannlegg, da går den i 100++!
Det skal være mulig å få den opp i 140 om du er en skikkelig mekker.. å selfølgelig i en 87 graders nedoverbakke!
Det skal være mulig å få den opp i 140 om du er en skikkelig mekker.. å selfølgelig i en 87 graders nedoverbakke!
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg.
Re: Yamaha TZR 07 - Drev / Dyse
Du klarer 70 km/t på 11.000 rpm med originaldrevene på 11/60, men det er vel ikke særlig kultFreddyYZF-R125Dude wrote:Du kan jo ta blomberingen på sykkelen din, da skal den gå i 65-70 på flaten, 90 i nedoverbakke om du finner en ganske bratt en
Jeg ville ikke anbefalt dette. Det holder ikke å ta plomberingene i svanehalsen og deretter dreve ned så tungt som 13/46.m0h wrote:0 vits i å bytte til så tung dreving vis du ikke har tatt plomberinga, ellers vil den ikke gå nå i det hele tatt.
Gjør dette:
-ta plomben i svanehalsen
-bytt til 100 dyse
-drev til 13-46
(-ta turtallsperra)
da vil tzr'n din også gå 80 på flata, 70 oppover, og nærmere 90+ i nedoverbakken
07+ modellene har langt flere sperrer enn bare i svanehalsen.
Send meg brev om dere lurer på noe.
Hadde selv en 07 TZR. Fjernet alle sperrene og toppfart var 115 km/t
Moses
-
- Posts: 1102
- Joined: 30 Mar 2009 13:18
- MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
- Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)
Re: Yamaha TZR 07 - Drev / Dyse
Hvilke sperrer hva dette da? Turtallsperren, svanehalsen, luftfiltersperren?Moses wrote:
Jeg ville ikke anbefalt dette. Det holder ikke å ta plomberingene i svanehalsen og deretter dreve ned så tungt som 13/46.
07+ modellene har langt flere sperrer enn bare i svanehalsen.
Send meg brev om dere lurer på noe.
Hadde selv en 07 TZR. Fjernet alle sperrene og toppfart var 115 km/t
Moses
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg.