Clutch problemer
Clutch problemer
jeg har problemer med min hydrauliske clutc. den vil ikke slippe trykket tilbake i beholderen.så etter en stund med kjøring blir det så høyt trykk nede ved pumpa at den begynner å slure.
SAG
Jeg har ikke vært borti sånn "nymotens" hydraulisk klutchoverføring, men vil tro at det blir samme opplegget ved hendelen som på bremsesiden. Altså masterpumpe. I så fall er det bare å skru det hele frahverandre, rense hver bit i rødsprit, og sette det sammen igjen. Virker som om det er noe som blokkerer hullene eventuelt ventilene som slipper væska tilbake i reservoaret når du slipper hendelen. Da vil hendelen pumpe mer og mer ny væske ned i systemet og problemet oppstår.
Hvis det er lenge siden systemet har vært oppe, kan det kanskje være en ide å anskaffe et rep.sett slik at du samtidig kan skifte ut pakninger og andre slitte deler. Og selvfølgelig skifte væska når du først er igang.
Men som sagt, det er mulig jeg tar feil av hvordan dette er lagt opp, da jeg ikke har vært borti slike før.
Hvis det er lenge siden systemet har vært oppe, kan det kanskje være en ide å anskaffe et rep.sett slik at du samtidig kan skifte ut pakninger og andre slitte deler. Og selvfølgelig skifte væska når du først er igang.
Men som sagt, det er mulig jeg tar feil av hvordan dette er lagt opp, da jeg ikke har vært borti slike før.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Ikke verst, stemmer bra dette, jeg har to sykler med hydr. clutch og har en viss peiling på hvordan det virker.Jalmar wrote:Men som sagt, det er mulig jeg tar feil av hvordan dette er lagt opp, da jeg ikke har vært borti slike før.
Jeg har nå inntrykk av at trådstarter ikke har peiling på dette, og anbefaler å dra til nærmeste verksted.
Verksted blir som regel billigere og mindre plunder hvis man ikke har vært borti slikt før. Men en gang må jo være den første, og da er det kanskje ikke så dumt å starte med et klutch-system? Det er ihvertfall tryggere hvis det viser seg å ikke fungere etter at jobben er gjort. Litt værre hvis man har debutert på bremsesiden.
Men Pelsen, åssen er det med lufting av et sånt system? Lufter det seg selv opp gjennom slangen, eller er det lufteskrue? Bare litt nysgjerrig. :oops: Selv på Lizzie har jeg heldigvis wire som sørger for overføring til klutchen.
Men Pelsen, åssen er det med lufting av et sånt system? Lufter det seg selv opp gjennom slangen, eller er det lufteskrue? Bare litt nysgjerrig. :oops: Selv på Lizzie har jeg heldigvis wire som sørger for overføring til klutchen.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
clutc problemer
jeg takker for tipsene jeg fikk. jeg har nå gjort reint hele systemet fra hendel og ned til pumpa hadt ute stemplet på punpa. og nå virker alt bare bra. å lufte, få pumpa til å ta var det verste med det hele de måtte luftes nedenfra og opp
SAG
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Sikkert! Men skrur "Il Maestro" på sykkelen sin selv? Han har vel fler mekanikere i teamet, enn de som til sammen har skrudd på en gatesykkel gjennom hele dens levetid.pelsen wrote:fint at det funker.
jeg synes egentlig at hydr clutch er noe tull, wire funker bra nok. I GP bruker de wire, er det bra nok for Rossi så klarer nok jeg å leve med det også
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
Uavhengig av hvem eller hvor mange som skrur på syklene, så var poenget mitt at wiretrekk er et enkelt system som virker bra.Desmo wrote:Sikkert! Men skrur "Il Maestro" på sykkelen sin selv? Han har vel fler mekanikere i teamet, enn de som til sammen har skrudd på en gatesykkel gjennom hele dens levetid.
Ser ikke helt poenget med å erstatte en enkel og god løsning med noe komplisert som krever vedlikehold.