manual til zxr750 -89?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
sandman
Posts: 19
Joined: 23 May 2005 21:46
Location: Haugesund

manual til zxr750 -89?

Post by sandman »

Skal til med skimsing av ventilene på min kawasaki zxr750, 1989 modell. Lurer derfor om det er noen som har slikt liggende en plass?

Hadde vært flott å fått det på e-post eller faks. ( De sidene som handler om oppskimsing)

Har faktisk en liggende selv, men den er ti mil unna og sykkelen er i deler :(
Kjører for tiden en kawa zxr 750, 89 mod.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Godt mulig at det er et mer brukervennlig system på en ZXR. Men på Z650'n er det et plunder. Shimsene ligger under en omvendt kopp som ligger over ventilfjæra. Dvs at shimsen ligger rett på ventiltoppen og så er koppen velta over, med kamakselen over der igjen. Måtte altså ha av begge kamakslene for å få shimsa opp ventilene. Masse strev med¨å få kamkjedet i register igjen, for en eller annen luring hadde satt på nyere kamaaksler med andre merker enn originalene.
På innsuget skal Z650'n ha 0,05 til 0,1 mm klaring. På utblåsingssiden skal det være 0,15 til 0,2 mm klaring.
Men jeg så at når sykkelen var inne på verksted, mente mekanikeren at var det nok at det var klaring mellom kam og ventil.
Shimsene hadde en tykkelse på mellom 0,3 til 0,6 mm med sprang på 3 tiendedeler. Fikk bytte shimser på Ride her i Trondheim mot et mellomlegg.
Kan ta en kopi av de aktuelle sidene i verkstedboka til Z650'n og sende pr E-post om det hjelper.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
sandman
Posts: 19
Joined: 23 May 2005 21:46
Location: Haugesund

Post by sandman »

Takker for tilbudet, men kjørte faktisk ti mil og henta den boka. Måtte besøke en person på sykehuset, som ligger like ved hybelen. Nokså likt på 750'en som 650'en din høres det ut som.

Har begynt på Z400'en min nå, fekk en kjøper på den så nå må oljelekasjen må fikses. Ikke ferdig med et problem før andre dukker opp hehe. Heldigvis skjer det nå i en jobbeperiode med dårlig vær. :)
Kjører for tiden en kawa zxr 750, 89 mod.
Post Reply