Vasking av sykkel, hvordan unngå støv?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Det er egentlig litt gøy å vaske sykkelen etter bruk, men at den blir støvete igjen før jeg er ferdig med den, DET er litt plagsomt!
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Vel, selv foretrekker jeg sykler som kler møkk. Varadero'n, for eksempel, ser bare distingvert ut med søle oppover kåpa. Ikkeno posørsykkel herigårdennei! Jeg hadde engang en Laverda 750S Formula, men den måtte gudhjelpe meg poleres for hver tur for å se noenlunde ut. Og jeg vil helst ikke vaske - jeg vil kjøre. Tåler ikke sykker'n å bare få to vask i sesongen, får jeg heller skaffe en annen sykkel som tåler det, tenkte jeg - og kjøpte Varadero...
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Nå "fikk" jeg sykkelen av pappa, og han kunne godt ha kjøpt Varaderoen hadde det ikke vært for at de ikke hadde en inne når vi var for å kjøpe sykkel, men derimot en CBR. Som vi fikk litt vinteravslag på + halv pris på alt utstyr. Så da slo vi til!

Poenget er jo det at ved polering støver den ikke til med en gang, men det er vel ikke helt sunt for sykkelen å bli polert hver/annenhver uke.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Det kommer an på hvordan polish du bruker. Finner du en skånsom type uten slipemidler, skal det ikke være problematisk å polere ofte.

Sjekk på et forum der veterankjøretøyer er i fokus. Der burde det være mulig å få gode tips om vedlikeholdspolish.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Mente å bone den. Har vel ikke polert kåpene og tanken enda, bare potta og plasten har blir "fresha opp".
Post Reply