Erfaringer med stålomspunne bremseslanger fra Brembo?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Desmo wrote:Kan vel aldri få FOR gode bremser,kan en? Hele trixet ligger i det å lære seg å bruke dem. :wink:
tenk deg dual 420mm med 6 piston caliper... og 100kg's mc... litt for mye? ja
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Enn på en moped på 50kg..?
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Æ'ndalitten wrote:Enn på en moped på 50kg..?
bare mange stoppies da.. men tror ikke noen 50kg's moped har 17toms felger :lol:
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Mange tråsykler har mer enn 17 tommer...DET blir litt for gode brmser det.. :roll:
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Det viste seg at kitet jeg fikk fra Non-Stop ikke var Brembo og passformen bare var sånn passelig :evil: Men jeg har nå fåtte det på og det ser okei ut. Gikk lettere enn jeg trodde å lufte ut. Helte i beholderen og pumpet med hendelen på vanlig måte uten noe form for ekstra hjelpemiddel(bortsett fra en transparent slange og ketsjupflaske da...) Bremsene funker minst like godt som det gjorde. Merker ikke så mye forskjell. Venter på nye belegg fra EBC. De er betalt og alt men mye tyder på at de er kommet bort i posten siden EBC påstår de har sendt de til meg for lenge siden :evil: Tusen spenn rett ut av vinduet i verste fall...
User avatar
pelsen
Posts: 1119
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Haha nå har du blitt lurt :lol:

Et sett med bra bremser kan vel ikke forventes å bli MYE bedre med et par nye slanger. Det du får med stålomspunne slanger er bedre følelse med bremsen og punktet der den tar.

AP-Racing har justerbare håndtak slik at man kan justere hvor mye kraft man vil bruke på bremsen. Har et slikt et, skikkelig kjekt å ha. Koster jo mer enn tusen kroner til, og skulle du finne ut etter justering at det tar best akkurat der det gamle tok kan man vel også snakke om å kaste bort penger...

Hvis de nye klossene skulle dukke opp i posten, husk at de må kjøres inn litt før de tar skikkelig. Tipper at de ligger på postkontoret, mitt postkontor klarte å rote vekk et 18" bakdekk. Etterlysning av pakka og masse styr, men det viste seg at den lå på postkontoret hele tiden. Jeg ble ikke sur når det postkontoret ble nedlagt.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Det var ikke spesiellt gøy,skjønner jeg. Du mente du skulle få noe sånt som dette?
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

pelsen wrote:Haha nå har du blitt lurt :lol:

Et sett med bra bremser kan vel ikke forventes å bli MYE bedre med et par nye slanger. Det du får med stålomspunne slanger er bedre følelse med bremsen og punktet der den tar.

AP-Racing har justerbare håndtak slik at man kan justere hvor mye kraft man vil bruke på bremsen. Har et slikt et, skikkelig kjekt å ha. Koster jo mer enn tusen kroner til, og skulle du finne ut etter justering at det tar best akkurat der det gamle tok kan man vel også snakke om å kaste bort penger...

Hvis de nye klossene skulle dukke opp i posten, husk at de må kjøres inn litt før de tar skikkelig. Tipper at de ligger på postkontoret, mitt postkontor klarte å rote vekk et 18" bakdekk. Etterlysning av pakka og masse styr, men det viste seg at den lå på postkontoret hele tiden. Jeg ble ikke sur når det postkontoret ble nedlagt.
Posten holder ofte igjen VIKTIGE brev hvis adressen vår står på brevet i steden for postboksnummeret og poststedet. Først ville de ikke gi oss postkasse, for da måtte de enten kjøre opp bakken til husene, (vårt og naboens), som er veldig bratt, og ikke ville de sette kassene opp nedenfor bakken, for da måtte postbilen enten kjøre inn veien, eller så måtte postlevereren gå inn til kassene. Veien er 100 meter ca, med hardpakka grus/sand. Og siden vi ikke ville gå ned den bratte bakken og den 100 meter lange veien og tilbake igjen for å hente posten, så fikk vi postkasse med lavere kostnad enn vanlig.
Så fordi de ikke vil sette opp postkasser hos oss, så skal de straffe oss for at andre tror vi har det...hvor er logikken? :? :evil:
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Desmo wrote:Det var ikke spesiellt gøy,skjønner jeg. Du mente du skulle få noe sånt som dette?
Image
Tja det ble slik som dette. Ikke så verst synes jeg :D
Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Neida,det der så bra ut det. 8)
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

En "eloge" til http://www.ebcbrakes.no/ som nå har sendt meg nye bremseklosser, denne gang som pakke slik at vi slipper at det "forsvinner" hos posten igjen :P Posten stiller i samme håpløse klasse som Telenor og NSB Image
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Idag fikk jeg skiftet klossene og de gav ett helt fantastisk bitt :P
Post Reply