Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Orion: Får du sykkelen til og bli like strøken som denne får du i hvertfall en "fan" til
Men alt koster desverre.
Men alt koster desverre.
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Muligens en smule feilpostet, men alikevel: For en strøken sykkel!
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
- crab
- Posts: 1224
- Joined: 25 Dec 2006 22:32
- MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x) - Location: Sula;D
Re:
å i HELVETTE!Furre wrote:Nærmer seg nå, blitt så bra vær nå så måtte få ræva i gir :p Håper å få sendt den ut til sveising og lakkering snart.
Noe så fantastisk rått! Selge den sa du?
Aprilia RS50 Kundo Edition
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
-
- Posts: 8
- Joined: 09 Nov 2007 12:42
- MC: Yamaha 250 YZ 02 model:)
fått på ny Øhlins bakdemper:) - Location: Sogn og fjordane, Naustdal...
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
skiftet bakdemper på crosser'n:)
fått på ein flonka ny Øhlins demper:)
fått på ein flonka ny Øhlins demper:)
- orion
- Posts: 652
- Joined: 26 Apr 2005 17:09
- MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02 - Location: Nærbø
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Nå har jeg begynt vinterpussen på Husaberg'en. jeg skal gnikke sykkelen gull ren til 1.mai (vårsleppet). Ta diverse service på motoren,ivertfall olje og ventil justering, kommer til å kløyve den bare for å se hvordan stand den er i. Skal lage fot pegs til passasjer (noe jeg vil bruke til stand-up wheelies og sirkel kjøring) effekt annlegg kommer, ny plastikk i sort, skal også lakere felgene i sort Bildene sier litt om hva saltet har gjort! har mye gnikking forran meg
Turbo Dream<3
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Yikes, det var ikke rent litt skitt og rust heller
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
På tide med nytt kjede kanskje?
- mekkern
- Posts: 5118
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
sykkelen var jo ganske ren den- men salt korrosjon var det nok av ja..
- orion
- Posts: 652
- Joined: 26 Apr 2005 17:09
- MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02 - Location: Nærbø
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Rusten er ganske enkel å få av, det er på en måte sånn "jukse" rust som detter av bare man ser på den. Men blir nokk av arbeid for å få det fint igjen.
Skulle alldri kjørt sykkelen i saltet...
Skulle alldri kjørt sykkelen i saltet...
Turbo Dream<3
Wibbo pusser opp 300'n
Enduroen har gjort seg fortjent til litt kos etter ca 9000 km
Nytt setetrekk og tetninger for eksos ventil blir montert
Naken
Litt mer sprut med et lettvekts wiseco stempel
Nytt ekspansjonskammer fortjener litt beskyttelse mot trestubber og steiner
Moose racing alu beskyttelse må formes litt før montering
Stønn... pes pust 4 mm aluminium hardt å bøye, pumper meg opp med litt manualer inn i mellom¨
Sånn noenlunde
Nytt setetrekk og tetninger for eksos ventil blir montert
Naken
Litt mer sprut med et lettvekts wiseco stempel
Nytt ekspansjonskammer fortjener litt beskyttelse mot trestubber og steiner
Moose racing alu beskyttelse må formes litt før montering
Stønn... pes pust 4 mm aluminium hardt å bøye, pumper meg opp med litt manualer inn i mellom¨
Sånn noenlunde
Vespa PX200E "Lusso"
'99 HD FLHRCI "Beistet"
'05 KTM 640 ADV "Fatman"
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
blir flere poster etter hvert
Things to do:
Service oljeskift på gaffelbein
Pakke om lyd demper m/ rockwool ( Freebie!! fra jobben)
Nye innsugs reeds ( Boyesen pro)
Forgasser plukkes i biter, gjøres ren
Som Orions sykkel så har saltet gjort sitt med alu og magnesium
så litt sånn generell gnikk og gnu må til
Things to do:
Service oljeskift på gaffelbein
Pakke om lyd demper m/ rockwool ( Freebie!! fra jobben)
Nye innsugs reeds ( Boyesen pro)
Forgasser plukkes i biter, gjøres ren
Som Orions sykkel så har saltet gjort sitt med alu og magnesium
så litt sånn generell gnikk og gnu må til
Vespa PX200E "Lusso"
'99 HD FLHRCI "Beistet"
'05 KTM 640 ADV "Fatman"
Wibbo bakser med lyd demperen
1. Demontering av lyd demperen på denne årgangen er rimelig grei, er en låsering i bakstussen, fjern denne så kan hele skiten dras fra hverandre.. Inner røret er viklet med glassfiber bandasje og løs glassfiber, Dette fjernes enkelt med en tapetkniv.
Innerøret på en totakter er som regel ganske nasty med oljeslam og sotavleiringer, varmet opp røret ute på terrassen med en propan brenner til hele greia tok fyr, dette ble ganske hektisk så desverre ingen bilder, når det meste av olja er borte så er det tid for mr. stålbørste til å gjøre det han er best til... børste
Innvendig brukte jeg en pussestav til hagle med bronsebørste.. ble rimelig reint
2. Når alle delene er reine og fine er det klart til stuffing " penny tech"
Rockwool 50mm tykk som jeg tråkka litt på den er litt tynnere og lettere å bøye
Glassfiberstrie (tapet) som tåler varme uten å ta fyr
Litt maskeringsteip for å holde det hele sammen
3. Rullet et par tre runder med strie rundt inner røret for å forhindre at isolasjonen blåser ut rompa på mopeden
4. Skar til litt iso og rullet det stramt rundt røret, så et par runder til med strie og teip
5. Lirk hele sulamitten inn i ytterskallet, var litt utfordrende og komme rundt bøyen, er nok lettere med de nye rette pottene
Så på med stoppskive og låsering i enden
6. Ferdig!! Feiret suksessen med litt kvalitetsbrygg
Innerøret på en totakter er som regel ganske nasty med oljeslam og sotavleiringer, varmet opp røret ute på terrassen med en propan brenner til hele greia tok fyr, dette ble ganske hektisk så desverre ingen bilder, når det meste av olja er borte så er det tid for mr. stålbørste til å gjøre det han er best til... børste
Innvendig brukte jeg en pussestav til hagle med bronsebørste.. ble rimelig reint
2. Når alle delene er reine og fine er det klart til stuffing " penny tech"
Rockwool 50mm tykk som jeg tråkka litt på den er litt tynnere og lettere å bøye
Glassfiberstrie (tapet) som tåler varme uten å ta fyr
Litt maskeringsteip for å holde det hele sammen
3. Rullet et par tre runder med strie rundt inner røret for å forhindre at isolasjonen blåser ut rompa på mopeden
4. Skar til litt iso og rullet det stramt rundt røret, så et par runder til med strie og teip
5. Lirk hele sulamitten inn i ytterskallet, var litt utfordrende og komme rundt bøyen, er nok lettere med de nye rette pottene
Så på med stoppskive og låsering i enden
6. Ferdig!! Feiret suksessen med litt kvalitetsbrygg
Vespa PX200E "Lusso"
'99 HD FLHRCI "Beistet"
'05 KTM 640 ADV "Fatman"
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Wibbo, slike poster liker vi!
- orion
- Posts: 652
- Joined: 26 Apr 2005 17:09
- MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02 - Location: Nærbø
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Update, har vert inni motoren å sett at allt er som det skal, ventilene var ute av plass, det var det hele! Så har gått gjennom chassises med klut og avfettning for å få vekk salt og lignende. Har litt prøblemer med å få kjedet fint igjen, noen tips til dette? Eksos annlegget kommer jeg til å slipe ned pusse og rulle eksosbandasje rundt grenrørene. Ting som også skal bli gjort blir å bytte/modde baklykten og skiltfestet, har tenkt litt på en nyere r1 baklykt, og lage skilt feste i allu plater og feste det litt lengre inn mot hjulbuen bak. 12 o'clock bar kommer jeg også til å gruble åver viss jeg finner noe greit grovmateriale. Slip-on eksos kommer.
Turbo Dream<3