full choke for at starte..

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Rf900r
Posts: 16
Joined: 15 Sep 2008 07:29
MC: En go Gammel Suzy Rf900R - rød som en postkasse :-)
Location: Oslo
Contact:

full choke for at starte..

Post by Rf900r »

Hej,

For at jeg kan starte RF´eren skal jeg gi fuld sjoker og holde den på fuld i ca. 1-2 min. hvor efter jeg kan la den stå i tomgang med hjelp av litt gasspådrag.

Er ikke specialist i forgasser og lurte på om noen her kan gi et eller flere ledetråde til feilen.

Ha en fin søndag

Niels
RF900R 98´ Rød som en Dansk postkasse... :-)
http://www.nordic-it.no
916
Posts: 113
Joined: 26 Mar 2007 21:08

Re: full choke for at starte..

Post by 916 »

Er det en feil? Den gang jeg kjørte Suzuki GSX F600 måtte jeg også gi full choke. Tok nok 1 minutt eller 2 før den gikk av seg selv på tomgang.
Den sykkelen var alltid sånn, så ikke på det som noen feil.
Rf900r
Posts: 16
Joined: 15 Sep 2008 07:29
MC: En go Gammel Suzy Rf900R - rød som en postkasse :-)
Location: Oslo
Contact:

Re: full choke for at starte..

Post by Rf900r »

Hej,

Jeg vet ikke om det er en feil, men har selv en GSX600F stående fra 95 med en årgang 2000 moter og den trenger ikke choker for at starte..

Ang. RFéren så syntes jeg den går mye ujevnt i tomgang.... :-(

Niels
RF900R 98´ Rød som en Dansk postkasse... :-)
http://www.nordic-it.no
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: full choke for at starte..

Post by RH racing »

send den til noen som kan justere gassere, så ser du om den blir bedre.. min og må ha full choke når den er kald. men kan ta den ganske fort ned på halv..for så å slå av denne når jeg kjører.
om du kan starte sykkelen uten choke når denne er kald vil det ofte tyde på for fet blanding...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: full choke for at starte..

Post by RockeRolf »

Sykkelen din høres helt frisk ut.
Går den greit når den har fått det minuttet til å varme seg opp? Isåfall: kjør og ikke tenk mer på dette. Choke er montert med en hensikt. Om det ikke var meningen man skulle bruke choke ville neppe produsentene tatt bryet med å montere en.
Rf900r
Posts: 16
Joined: 15 Sep 2008 07:29
MC: En go Gammel Suzy Rf900R - rød som en postkasse :-)
Location: Oslo
Contact:

Re: full choke for at starte..

Post by Rf900r »

Re: full choke for at starte..
RH racing 24 Mai 2009 09:40

send den til noen som kan justere gassere, så ser du om den blir bedre.. min og må ha full choke når den er kald. men kan ta den ganske fort ned på halv..for så å slå av denne når jeg kjører.
om du kan starte sykkelen uten
Uhhh... at sende den til en mekker lyder til at koste :-( penge har jeg ikke mange av og dem jeg har skal brukes til turen til DK :(
Men har tenkt meg at kjøpe noet utstyr til sjelv at fikse / justere, tror godt jeg kan eller vil forsøke..
Sykkelen din høres helt frisk ut.
Går den greit når den har fått det minuttet til å varme seg opp? Isåfall: kjør og ikke tenk mer på dette. Choke er montert med en hensikt. Om det ikke var meningen man skulle bruke choke ville neppe produsentene tatt bryet med å montere en.
Du kan fat i noet der.. Der er nok en grund til at den er der.. Syntes det virkede litt rart at der skal brukes choker om sommeren.. skulle jo ikke på GSXéren :-)
Nå men jeg fikk skiftet oile på RF´eren i går, men fikk vist tak i noet Delsyntetisk - det var det jeg fikk utlevert.. lure på om det skader...

VH.

Niels
RF900R 98´ Rød som en Dansk postkasse... :-)
http://www.nordic-it.no
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: full choke for at starte..

Post by RockeRolf »

På en god dag er motoren din 20 grader når den er "kald". Driftstempen er ca 50-70 grader høyere.
Det er h e l t normalt å bruke choke ved oppstart. Alle motorer er forskjellige. Å ihvertfall forgassermotorer!
Dermed har de forskjellige "behov" for choke. Nei sett deg på sykkelen og kjør til Danmark.
Med dagens kronekurs mot DKK har du sikkert annet å bruke dine fjeld-pesetas på enn ei tilsynelatende unødvendig regning på ettersyn av choke.

Delsyntet går helt greit. Hovedsaken er at det er olje beregnet for motorsykkel, og ikke for bil.
Post Reply