Mål, kraft og vektkonvertering

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Brukeravatar
NoName
Innlegg: 3683
Registrert: 23 apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR
Kontakt:

Mål, kraft og vektkonvertering

Legg innav NoName » 18 jul 2007 16:36

Synes du det hele tiden er et ork og hele tiden holde orden på de forskjellige verdier og hvilken formel som skal benyttes. Her har du den, skriv den ut - laminer den og heng den opp i verkstedet. Legg også en kalkulator i nærheten...

Bilde

Bilde



Banditbiker
Innlegg: 3853
Registrert: 26 apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering

Legg innav Banditbiker » 18 jul 2007 16:39

Eller benytte en av de utallige konverteringskalkulatorene som finnes på nettet

http://www.startsiden.no/oppslagsverk_og_fakta/konvertering/

:)

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 8737
Registrert: 22 mai 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4R Solgt
Triumph Scrambler 900 Solgt
Sted: Lena

Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering

Legg innav Desmo » 18 jul 2007 16:44

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)

Brukeravatar
MatsBS
Innlegg: 365
Registrert: 06 jun 2007 16:11
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
Sted: Mosjøen

Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering

Legg innav MatsBS » 18 jul 2007 19:20

Et ark er vel bedre egnet i garasjen/verkstedet 8)
Bilde

Bilde

Brukeravatar
maelling
Innlegg: 1403
Registrert: 12 jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Sted: Asker
Kontakt:

Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering

Legg innav maelling » 23 jul 2007 12:59

Enda enklere: Bare tast inn f.eks "30 psi in bar" i Google og se hva som dukker opp :) Alle har vel en bærbar pc, selv på verkstedet :P 500 siders manualer som man ikke gidder å printe ut og etc

Trondos
Innlegg: 3
Registrert: 17 mai 2007 14:03

Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering

Legg innav Trondos » 10 aug 2007 00:31

Bruker et lite kjekt program som heter Convert både hjemme og på jobb.
http://joshmadison.com/software/convert/

Gixxerman

Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering

Legg innav Gixxerman » 10 aug 2007 08:27

Selv har jeg google :P

Brukeravatar
supermons
Administrator
Innlegg: 6152
Registrert: 18 nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Sted: Hovedstaden

Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering

Legg innav supermons » 10 aug 2007 08:52

Er jo ikke noe problem å ha et sånn program på mobilen heller, så har du det alltid med deg.. Tror en del SE kommer med det standard som et av standardprogrammene :)

Brukeravatar
Rimol
Innlegg: 497
Registrert: 21 des 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering

Legg innav Rimol » 24 des 2007 00:30

Har sånn programm på min Nokia N95 \:D/
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem

Brukeravatar
moonlit
Innlegg: 331
Registrert: 02 jul 2006 21:50
Sted: Rett bak deg

Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering

Legg innav moonlit » 21 apr 2009 00:27

En formel som har fascinert meg er denne:

effekt (kW) = dreiemoment (Nm) * RPM / 9549.

Dvs at hvis en motor trekker med 60 newtonmeter dreiemoment ved 5000 RPM, yter den 31.4HK.

Og ved 9549RPM er antallet kW og Nm det samme, for alle motorer. Sjekk neste gang du kikker på en dyno-graf som er målt i Nm og kW :)
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00

Brukeravatar
IImilleniumII
Innlegg: 233
Registrert: 03 nov 2006 17:26

Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering

Legg innav IImilleniumII » 24 mai 2009 14:11

Jeg tror ikke psi til bar verdien du har oppgidd er rett..

http://www.google.com/search?client=ope ... 8&oe=utf-8

14,50. Vet ikke hvor stor betydning det har, er ikke meningen å drive med flispikkeri så hvis det ikke har noen betydning så kan du bare se bort fra inlegget =)


Gå tilbake til «Verkstedet»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester