Valg av dekk

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Bedekk

Post by Fidel »

Jeg klarer liksom ikke helt å motivere meg for de store diskusjonene om dekkforskjeller, egentlig. Det blir som å diskutere whisky og/eller konjakk. Noen liker det sånn, andre slik. Min erfaring er vel at dekkene - uansett merke og type - stort sett holder i massevis for normal kjøring. Hvis du liker mer fartsfylte knekk i banehastigheter er det laget dekk spesialtilpasset det - men de duger som regel ikke på veien. Jeg har kjørt på Pirelli, Bridgestone, Michelin, Metzeler, Dunlop, regummiert, korden - you name it. Alt går, bare man tilpasser kjøringen etter forholdene :wink:

Visste dere forresten at Bridgestone var MC-produsent inntil 60-tallet engang?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Hutte! Over helgen er det tid for nytt bakdekk på Monsteret! Ævvvvvvv! Det blir ikke gøy,men det må til. Traff tilfeldigvis på en av GMS-gutta i kveld. Han mente de hadde nytt Michelin på lager som er i riktig dimensjon. Så da blir det Gjøviktur, for å bruke opp noe kroner,da.....
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Nå er det byttet.... De hadde ikke Pilot Sport,men Pilot Power. Så da er det spennende å se hvor mange mil jeg får ut av det dekket. Det gamle holdt 360 mil.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
||SnoW||
Posts: 49
Joined: 26 Apr 2005 16:54
Location: Moss

Post by ||SnoW|| »

Jeg har BT-014 som jeg får testet litt på rudskogen. Merket fort at jeg har et sport-touringdekk bak (michelin pilot road) og sportdekk foran (BT-014). Fordekket satt som lim mens jeg hadde flere slipp på bakhjulet.

Ser bare frem til at bakdekket skal bli slitt ut så jeg får byttet bak til BT-014!
User avatar
Bånn Gæs
Posts: 98
Joined: 27 Apr 2005 00:19
Location: Bergen

Post by BÃ¥nn Gæs »

Desmo wrote:Nå er det byttet.... De hadde ikke Pilot Sport,men Pilot Power. Så da er det spennende å se hvor mange mil jeg får ut av det dekket. Det gamle holdt 360 mil.
:shock: Du mener 3600 km? jeg har nå akkurat runda 6000 km med mitt Bridgestone BT 12 bakdekk. Det er ikke antydning til å bli flatt bak (prøver å kjøre litt på sidene åsså :twisted: ). mønsterdybden er ennå masse igjen av..
Lurer på åssn folk kjører jeg... Mener jeg kjører aktivt til "inspirert" selv. kanhende jeg tar feil :oops:
FZR 1000 '91
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Skulle til å foreslå Pilot Power siden det vinner det meste av tester og ellers får mye skryt. Men nå har jo du investert i disse dekkene så da er vel alt vel :wink: Dunlop D208 har jeg gode erfaringer med mens BT010, BT012 og Pilot Sport er "noe dritt"
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Bare bak! Det sitter Pilot Sport foran, så lenge!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply