Jeg klarer liksom ikke helt å motivere meg for de store diskusjonene om dekkforskjeller, egentlig. Det blir som å diskutere whisky og/eller konjakk. Noen liker det sånn, andre slik. Min erfaring er vel at dekkene - uansett merke og type - stort sett holder i massevis for normal kjøring. Hvis du liker mer fartsfylte knekk i banehastigheter er det laget dekk spesialtilpasset det - men de duger som regel ikke på veien. Jeg har kjørt på Pirelli, Bridgestone, Michelin, Metzeler, Dunlop, regummiert, korden - you name it. Alt går, bare man tilpasser kjøringen etter forholdene
Visste dere forresten at Bridgestone var MC-produsent inntil 60-tallet engang?
Valg av dekk
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Hutte! Over helgen er det tid for nytt bakdekk på Monsteret! Ævvvvvvv! Det blir ikke gøy,men det må til. Traff tilfeldigvis på en av GMS-gutta i kveld. Han mente de hadde nytt Michelin på lager som er i riktig dimensjon. Så da blir det Gjøviktur, for å bruke opp noe kroner,da.....
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
- Bånn Gæs
- Posts: 98
- Joined: 27 Apr 2005 00:19
- Location: Bergen
Du mener 3600 km? jeg har nå akkurat runda 6000 km med mitt Bridgestone BT 12 bakdekk. Det er ikke antydning til å bli flatt bak (prøver å kjøre litt på sidene åsså ). mønsterdybden er ennå masse igjen av..Desmo wrote:Nå er det byttet.... De hadde ikke Pilot Sport,men Pilot Power. Så da er det spennende å se hvor mange mil jeg får ut av det dekket. Det gamle holdt 360 mil.
Lurer på åssn folk kjører jeg... Mener jeg kjører aktivt til "inspirert" selv. kanhende jeg tar feil :oops:
FZR 1000 '91
- ninja-mannen(c)
- Posts: 203
- Joined: 27 Apr 2005 20:23
- MC: Kawasaki ZX6-R `03
- Location: Westcoast
- Contact: