46mm pipnyckel sökes
46mm pipnyckel sökes
Någon i Kristiansandsområdet som kan låna ut en 46mm pipnyckel?
Japp, skulle byta däck. Hjulmuttern satt som berget. Drog och slet och slog det jag kunde för hand, men det krävdes en stunds nötande med luftverktyg för att det skulle lossna. Jag ska investera i kompressor, det är ivf helt säkert. ... och kanske en ny hjulmutter också, för den drog jag nästan sönder innan jag fick tag på pipnyckeln.
Tror jeg ville kjøpt momentnøkkel før kompressor. Hjulmuttere som er strammet med luftverktøy er oftest helt umulige å få løsnet igjen med vanlig hjulkryss. Og da tror jeg de er strammet altfor hardt. Men hvor mye moment en slik senterbolt på en monosving skal trekkes til med vet jeg ikke. Kanskje du MÅ ha luftverktøy? Tror jeg ville sjekket opp det om jeg var deg rerell...
Det er fordi at de ikke bruker momentpiper beregnet på luftverktøy, der er det svikt i stammen på pipen når den får riktig/tilnærmet moment. Er ganske viktig på lettmetallfelger f.eks.Dominator wrote:Tror jeg ville kjøpt momentnøkkel før kompressor. Hjulmuttere som er strammet med luftverktøy er oftest helt umulige å få løsnet igjen med vanlig hjulkryss. Og da tror jeg de er strammet altfor hardt.
-77, Kawa z1000
Momentnyckel har jag. Det hjälper mig bara att dra åt till rätt moment, inte att få loss sånt som sitter fast. Det ska vara ca 176 Nm på hjulbulten på min hoj, så det går utmärkt att dra fast den för hand, men som sagt, det var inte det jag hade problem med.Dominator wrote:Tror jeg ville kjøpt momentnøkkel før kompressor. Hjulmuttere som er strammet med luftverktøy er oftest helt umulige å få løsnet igjen med vanlig hjulkryss. Og da tror jeg de er strammet altfor hardt. Men hvor mye moment en slik senterbolt på en monosving skal trekkes til med vet jeg ikke. Kanskje du MÅ ha luftverktøy? Tror jeg ville sjekket opp det om jeg var deg rerell...
Detta är andra gången på kort tid, och på andra hojen, som jag behövt låna kompressor för att få loss ting som någon annan dragit åt, troligen utan tanke på rätt moment. Jag kommer givetvis inte använda kompressor för att dra åt bultarna igen.
Är det inte enkelsving på den då, som på hyprarna? I så fall är det nog samma moment skulle jag tippa. Dvs 156 för drevet, 176 för hjulet +- 5%. En del rekommenderar att dra det en del lösare faktiskt. Men jag är inte säker... hittade ingen info för S4R på mina vanliga "vattenhål".Desmo wrote:Har du peiling på hvordan en lettvint kan finnet ut tiltrekningsmoment på bakhjulet på Monster S4R?
Jeg tror heller ikke du trenger å dra til den bolten så mye som 17,6 kg.Tipper det holder med 12-14 kg,men da lønner det seg og bruke litt locktite tenker jeg,ikke for å feste bolten men kun for att den ikke skal skru seg ut selv.rerell wrote:Är det inte enkelsving på den då, som på hyprarna? I så fall är det nog samma moment skulle jag tippa. Dvs 156 för drevet, 176 för hjulet +- 5%. En del rekommenderar att dra det en del lösare faktiskt. Men jag är inte säker... hittade ingen info för S4R på mina vanliga "vattenhål".Desmo wrote:Har du peiling på hvordan en lettvint kan finnet ut tiltrekningsmoment på bakhjulet på Monster S4R?
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)