Fusker morgen og når det er fuktig i været
Fusker morgen og når det er fuktig i været
Noen som vet hva som akn feile min kjære.
Den fusker om morgnen og når det er fuktig i været. Jeg har byttet batteri og plugger. Men dette hjalp ikke
Den fusker om morgnen og når det er fuktig i været. Jeg har byttet batteri og plugger. Men dette hjalp ikke
Her må vi få flere opplysninger for å komme med skråsikker diagnose
Vanskelig å starte, eller bare fusking?
Slutter å fuske når hun blir driftsvarm?
Fusker hun når du gir på, eller bare ved jevn fart/moderat pådrag?
Generelt kan det være fornuftig å se på pluggledninger, om det er god kontakt både på pluggsiden og coilsiden. Også lavspentledningene til coil bør du sjekke om er godt festet. Du har vel sjekket om pluggene er skrudd til, og at det er riktig elektrodeavstand? Hvis det er enkelt å komme til og skru ut pluggene kan du se hvordan de ser ut, om de er rå (fuktige) eller sotet, farge (grå eller sorte) osv. Kan gi en pekepinn om hva som kan være feil.
Bare noen kjappe tips som er enkle å sjekke i første omgang.
Vanskelig å starte, eller bare fusking?
Slutter å fuske når hun blir driftsvarm?
Fusker hun når du gir på, eller bare ved jevn fart/moderat pådrag?
Generelt kan det være fornuftig å se på pluggledninger, om det er god kontakt både på pluggsiden og coilsiden. Også lavspentledningene til coil bør du sjekke om er godt festet. Du har vel sjekket om pluggene er skrudd til, og at det er riktig elektrodeavstand? Hvis det er enkelt å komme til og skru ut pluggene kan du se hvordan de ser ut, om de er rå (fuktige) eller sotet, farge (grå eller sorte) osv. Kan gi en pekepinn om hva som kan være feil.
Bare noen kjappe tips som er enkle å sjekke i første omgang.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
I tillegg til Jalmars innlegg:
Er det bare på tomgang og lav rpm du får dette, så er det en god sjanse for at du må synkronisere forgasserene dine...
Ellers, kan det være kondens? Du kan evt prøve med en liten skvett kondensfjerner i tanken og se om du blir noe lykkeligere av det.
Evt. er det bensin/luft blandinga som har blitt ute av synk (ødelagt dyse f. eks), eller en choke som har hengt seg opp... Ved det første ville jeg knalla'n inn på service, med det andre er det greit å prøve å smøre wire'n og festet ved forgasseren først...
Er det bare på tomgang og lav rpm du får dette, så er det en god sjanse for at du må synkronisere forgasserene dine...
Ellers, kan det være kondens? Du kan evt prøve med en liten skvett kondensfjerner i tanken og se om du blir noe lykkeligere av det.
Evt. er det bensin/luft blandinga som har blitt ute av synk (ødelagt dyse f. eks), eller en choke som har hengt seg opp... Ved det første ville jeg knalla'n inn på service, med det andre er det greit å prøve å smøre wire'n og festet ved forgasseren først...
Tror jeg har funnet ut av det. men for å svare på det dere spurte om
Sykklen begyner ikke å fuske før jeg har kjørt nesten 4mil Fuskingen blir borte nå jeg gir maks gass.
Jeg ringte verkstedet og de sa at jeg burde ta et kikk på luftfiltret og tennhettene. noe jeg skal gjøre til helgen. eller i kveld om jeg rekker det.
Sykklen begyner ikke å fuske før jeg har kjørt nesten 4mil Fuskingen blir borte nå jeg gir maks gass.
Jeg ringte verkstedet og de sa at jeg burde ta et kikk på luftfiltret og tennhettene. noe jeg skal gjøre til helgen. eller i kveld om jeg rekker det.
når fuskingen blir borte ved gasspådrag kan du vanligvis eliminere tenningsfeil.
Jeg vil tippe på vann i bensinen.
Litt vann blokkerer effektivt de minste dysene i forgassere, mens hoveddysene ikke er så følsomme for vann.
På fullgass er det hoveddysene som er i virksomhet, og da funker motoren selv om en eller flere av gasserne har en blokkering i tomgangskretsen.
Jeg vil tippe på vann i bensinen.
Litt vann blokkerer effektivt de minste dysene i forgassere, mens hoveddysene ikke er så følsomme for vann.
På fullgass er det hoveddysene som er i virksomhet, og da funker motoren selv om en eller flere av gasserne har en blokkering i tomgangskretsen.
Etter å ha kikket på filteret så, må jeg si at det ikke er utenkelig at det var feilen. det var MYE møk i det. så nå har jeg rengjort det så godt jeg kunne .uten å vaske det, selv om jeg vet at jeg burde gjort det. Men jeg er avhengig av syklen for å komme meg på jobb om morgnen.
Nå er det bare å vente til å morgen å se om jeg løste problemet. HÅPER det.
Nå er det bare å vente til å morgen å se om jeg løste problemet. HÅPER det.
Det var ikke filtret som var feil. så nå har jeg sjekket pluggene igjen og prøvd å drenere gassrene. Virker som om syklen går litt bedre nå. men det gjenstår å se hvordan den er om morgnen. Det får jeg ikke sjekket før på tirsdag. Orker ikke stå opp kl 0600 bare for å kjøre en time. bedre å ta det når jeg MÅ opp så tidlig.