Bremsehendel i press. Hvorfor funker det?
Posted: 17 Sep 2019 09:29
Ved bytte av bremsevæske på min 1250GSA ble bremsehendel veldig 'svampete'. Iherdige forsøk, både med suging og konvensjonell pumping, var nyttes løse.
Jeg endte opp med å stripse bremsehendelen i press, og lot den stå i ett døgn under press.
Dette gjorde susen, og bremsene er tilbake til normal status.
Metoden er kjent og benyttet av mange, så at det funker har blitt bekreftet for lenge siden.
Men hvorfor hjelper det å legge bremsehendel i press?
Er det trykket som får luftboblene til å bli mindre slik at de greier å stige til tops i systemet?
Noen som har en god forklaring på hvorfor det virker ?
Jeg endte opp med å stripse bremsehendelen i press, og lot den stå i ett døgn under press.
Dette gjorde susen, og bremsene er tilbake til normal status.
Metoden er kjent og benyttet av mange, så at det funker har blitt bekreftet for lenge siden.
Men hvorfor hjelper det å legge bremsehendel i press?
Er det trykket som får luftboblene til å bli mindre slik at de greier å stige til tops i systemet?
Noen som har en god forklaring på hvorfor det virker ?