Erfaringer med å få trekt om sete?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Brukeravatar
inunf
MC: Ymse
Sted: Kristiansund

Erfaringer med å få trekt om sete?

Legg innav inunf » 15 apr 2019 11:32

En liten utfordring på Streetfighteren er at setet er forholdsvis glatt, og heller nedover mot tanken. På grunn av det blir det fort til at jeg glir fremover helt til jeg får balla i klem mot tanken. Ikke helt optimalt. En enkel løsning er Ducati Performance sete, har vært i kontakt med Løvaas om det før men har ikke fått ut fingeren og bestilt før nå rett før påske. Da fikk jeg beskjed om at det var gått ut av sortimentet. Altså ser det ut til at jeg må finne på noe annet. Å trekke om originalsetet er ett alternativ, man får ferdige setetrekk på ebay. Noen av de er i neopren som Ducati Performance setet var. Det skal visst gi veldig bra grep. Problemet er at jeg synes kanskje det blir litt dyrt med 1200-1500 kr pluss frakt, moms og fortollingsgebyr for et setetrekk. Originalsetet er bare greit, det kunne vært mer komfortabelt i tillegg til friksjonsproblemet. Ser også at det er noen som selger gelputer man kan felle inn i originalsetet for å få bedre komfort. Er det noen som har erfaringer med det? Er det noen som har fått et sete trekt opp igjen av en salmaker eller møbeltapetserer eller noe slikt, og kan si ca. hva det koster og kanskje kan anbefale noen?

Ducati Performance sete som nå dessverre har gått ut av produksjon:
Bilde

Gel til å felle inn i setet. Har det noe for seg?
Bilde

Brukeravatar
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: Erfaringer med å få trekt om sete?

Legg innav mekkern » 15 apr 2019 12:47

setet blir jo ikke akkurat mindre glatt.... og så har du arbeidet med dette....

Sett sånn fra sidelinja så ville jeg nok spandert på et nytt setetrekk uansett når det må av i alle tilfeller... :-k

Brukeravatar
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750
Sted: Hovedstaden

Legg innav supermons » 25 apr 2019 22:36

Det kan jo også være at Performance-setet er tilgjengelig andre steder, i nettbutikker og sånt selv om det er ute av sortemanget til Løvaas?

Brukeravatar
inunf
MC: Ymse
Sted: Kristiansund

Legg innav inunf » 30 apr 2019 08:41

Nei, det er ute av sortimentet til Ducati. Finner det ikke på nett. Skal ta kontakt med møbeltapeteserer, men har ikke fått ut fingeren enda. Prøvde en sykkel i påska som hadde fått setet omtrekt i neopren, det ga vesentlig bedre feste. Tror jeg går for det.

Gå tilbake til «Verkstedet»