Radiator Ktm 690 Enduro

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Gor
Posts: 22
Joined: 24 Feb 2017 09:33
MC: Honda transalp 1991

Radiator Ktm 690 Enduro

Post by Gor »

Hei, har kjøpt meg en 690 2014 mod som har gått 6500( kansje ikke det smarteste jeg har gjort).
Kjørte ca 4 km med den så fikk jeg lekk i radiatoren...ikke der klipsa lager hull ,men i registeret ca 2 cm fra ramma( ikke synlig skade).
Spurte på Spinning Weel om det kunne være reklamasjon,men de hadde ikke noen tro på det da de mest sannsynelig ville hevde den var blitt utsatt for grus ,støv, lere osv...
Trodde det lå noe i navnet Enduro jeg da...uansett ,ny koster ca 5500,- så lurer på å kjøpe en fra Kina Ca2000.
Noen som har kjøpt radiator fra den kanten til ktm eller annen sykkel ?
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Radiator Ktm 690 Enduro

Post by Epylypzon »

Gor wrote:Hei, har kjøpt meg en 690 2014 mod som har gått 6500( kansje ikke det smarteste jeg har gjort).
Kjørte ca 4 km med den så fikk jeg lekk i radiatoren...ikke der klipsa lager hull ,men i registeret ca 2 cm fra ramma( ikke synlig skade).
Spurte på Spinning Weel om det kunne være reklamasjon,men de hadde ikke noen tro på det da de mest sannsynelig ville hevde den var blitt utsatt for grus ,støv, lere osv...
Trodde det lå noe i navnet Enduro jeg da...uansett ,ny koster ca 5500,- så lurer på å kjøpe en fra Kina Ca2000.
Noen som har kjøpt radiator fra den kanten til ktm eller annen sykkel ?
Kan du ikke forsøke å reparere den med kjemisk metall?
Gor
Posts: 22
Joined: 24 Feb 2017 09:33
MC: Honda transalp 1991

Re: Radiator Ktm 690 Enduro

Post by Gor »

Epylypzon wrote:
Gor wrote:Hei, har kjøpt meg en 690 2014 mod som har gått 6500( kansje ikke det smarteste jeg har gjort).
Kjørte ca 4 km med den så fikk jeg lekk i radiatoren...ikke der klipsa lager hull ,men i registeret ca 2 cm fra ramma( ikke synlig skade).
Spurte på Spinning Weel om det kunne være reklamasjon,men de hadde ikke noen tro på det da de mest sannsynelig ville hevde den var blitt utsatt for grus ,støv, lere osv...
Trodde det lå noe i navnet Enduro jeg da...uansett ,ny koster ca 5500,- så lurer på å kjøpe en fra Kina Ca2000.
Noen som har kjøpt radiator fra den kanten til ktm eller annen sykkel ?
Kan du ikke forsøke å reparere den med kjemisk metall?
Fant et firma i Kolbotn som jobber med rep av radiatorer og han skal trykteste den og se hvor sprekken er og da bruker di et kjemikal for å tette som vistnok skal være 100 %.
Men er jo urolig for at resten av radiatoren også er bare dritt så kunne jo kjøpe en kina å ha i reserve.. Tåler jo ikke et velt heller di radiatorene der og det hender at jeg gjør det :)
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Radiator Ktm 690 Enduro

Post by knutk »

Gjør deg selv en tjeneste. Kjøp NY radiator fra KTM.

Nå er jeg nok ikke helt oppdatert på det med kjemisk tetning. Men sidrumpa som jeg er har jeg bestandig betrakta det som nød rep. Du vil ikke ha kjemikaliene romsterende rundt i motoren over lenger tid.

Du vil ikke ha en Kina-kopi av radiator hvor du risikerer lekkasje langt inn i huttiheita.
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Radiator Ktm 690 Enduro

Post by Epylypzon »

En kammerat fikk sin radiator reparert med kjemisk metall i ørkenen i marokko for 3-4 år siden. Den er like bra enda.
Gor
Posts: 22
Joined: 24 Feb 2017 09:33
MC: Honda transalp 1991

Re: Radiator Ktm 690 Enduro

Post by Gor »

knutk wrote:Gjør deg selv en tjeneste. Kjøp NY radiator fra KTM.

Nå er jeg nok ikke helt oppdatert på det med kjemisk tetning. Men sidrumpa som jeg er har jeg bestandig betrakta det som nød rep. Du vil ikke ha kjemikaliene romsterende rundt i motoren over lenger tid.

Du vil ikke ha en Kina-kopi av radiator hvor du risikerer lekkasje langt inn i huttiheita.

Nja dette er ikke noe som går rundt i systemet, det er en type lodding som skal være 100 %. Men som han sa om resten av radiatoren er bare møkk så er jeg jo like langt..
Post Reply