trenger hjelp til feilsøking ducati 748
Posted: 27 May 2018 20:36
hei. jeg har en ducati 748, 1997 modell jeg strever meget med.
den køddet i fjor og, men vi kan holde det til problemene nå i sommer.
først begynte den og gå dårligere. merket at det manglet MYE drag. dagen etter da jeg skulle kjøre, fyrte den bare på 1 sylinder. (kjente det på eksosen)
ladet så batteriet, og den gikk tilsynelatende fint igjen i noen uker før samma greia igjen.
da måte jeg spenningen på batteriet, som var noe lavt, 12,3 volt eller noe deromkring. dvs halvfult ca.
ladet batteriet og sjekka ladespenningen, som lå på 13,8 v.
byttet så tennplugg på stående sylinder med en gammel, da fyrte den. kjørte en tur på 1-2 mil og hjem igjen. dagen etter var det på'n igjen.
jeg har nå kjøpt nytt batteri, og det er samme problemet. den går på 1 og vil ikke gå på tomgang. det renner også bensin ut bra nedre eksos-skjøt.
følgende ble testet i dag:
-inspeksjon om at dysa spruter - det gjør den
-sjekka for gnist på begge sylindere -ok
-tørket plugger - den ene var våt av bensin (stående sylinder, den som ikke fyrer)
-vasket luftfilter - var noe skittent
-renset alle el-kontakter med elektrorens og hatt på beskyttelsesspray
-målt spenning inn på coiler -ca 1.5-1,9v på kinning
-sjekket alt jeg kunne finne av sikringer
følgende ble byttet i fjor:
-pluggledninger
-tennplugger
-bensinfilter
følgende ble byttet i vår:
-registerreim
-olje
-filter
kan dysa levere for mye? blir det regulert lik mengde på begge sylindrer?
den køddet i fjor og, men vi kan holde det til problemene nå i sommer.
først begynte den og gå dårligere. merket at det manglet MYE drag. dagen etter da jeg skulle kjøre, fyrte den bare på 1 sylinder. (kjente det på eksosen)
ladet så batteriet, og den gikk tilsynelatende fint igjen i noen uker før samma greia igjen.
da måte jeg spenningen på batteriet, som var noe lavt, 12,3 volt eller noe deromkring. dvs halvfult ca.
ladet batteriet og sjekka ladespenningen, som lå på 13,8 v.
byttet så tennplugg på stående sylinder med en gammel, da fyrte den. kjørte en tur på 1-2 mil og hjem igjen. dagen etter var det på'n igjen.
jeg har nå kjøpt nytt batteri, og det er samme problemet. den går på 1 og vil ikke gå på tomgang. det renner også bensin ut bra nedre eksos-skjøt.
følgende ble testet i dag:
-inspeksjon om at dysa spruter - det gjør den
-sjekka for gnist på begge sylindere -ok
-tørket plugger - den ene var våt av bensin (stående sylinder, den som ikke fyrer)
-vasket luftfilter - var noe skittent
-renset alle el-kontakter med elektrorens og hatt på beskyttelsesspray
-målt spenning inn på coiler -ca 1.5-1,9v på kinning
-sjekket alt jeg kunne finne av sikringer
følgende ble byttet i fjor:
-pluggledninger
-tennplugger
-bensinfilter
følgende ble byttet i vår:
-registerreim
-olje
-filter
kan dysa levere for mye? blir det regulert lik mengde på begge sylindrer?