Startproblemer Ducati 1098S

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Startproblemer Ducati 1098S

Post by inunf »

Alt så egentlig bra ut, unntatt fjæren rundt starterclutchen som var slapp som du skriver. Byttet starterclutch på en KTM i sommer, der var det flere på nettet som kjøpte en simmerring i riktig dimensjon og brukte fjæren fra den. Ser forsåvidt poenget, men aldri i livet om jeg ville ha skrudd så mye uten å gjøre det skikkelig.

Fikk montert det sammen uten videre problemer. Sykkelen starter lett som bare det, så nå er onkelen min fornøyd igjen.

En liten ting som kan nevnes for ettertiden er at vi ikke monterte segerringen som sto på den originale starterclutchen. Det fulgte ikke med ny, og jeg kunne heller ikke finne den i delekatalogen. Gikk derfor ut i fra at den var en del av den typen starterclutch, og ikke skulle være med. Kontaktet Løvaas, men fikk ikke svar før etter det var montert sammen. De skrev at de brukte å bytte over segerringen, og mente at starterclutchen ville holde lenger da, men at det ville gå fint uten. Litt kjedelig å få vite det i ettertid, men nå vet vi det i alle fall til neste gang.
Post Reply