Page 1 of 1

Forgesser råd GSX600F

Posted: 26 Jul 2017 23:48
by Ronnyen47
Har satt effekt annlegg fra begynnelse til slutt på min GSX600F 2001 mod...Renset å dyset opp gassere fra 112.5 innerst å 115 ytterst til 122,5 innerst og 125 ytterst...Skrudde også opp pilot skruen en ommdreining...Sykkelen har bra merkbar forskjell når jeg drar den ut,men syntes den mangler noe på mellom registeret...Dvs må gi mye gass på for eksempel 5000rpm for at den skal dra skikkelig...Er det noe jeg skal gjøre med nålene her også??? Noen som vet?

Re: Forgesser råd GSX600F

Posted: 27 Jul 2017 09:59
by mekkern
Orginaleksosen har forbindelsesrør som hjelper mellomregisteret, når det er sagt så vil jeg tro du bør løfte nålene et hakk(hvis de har flere spor for E-ringen)
hvis du ikke har endret andre ting ville jeg nok skrudd pilot skruene en halv runde inn igjen.

Hvis dysenålene ikke har flere spor kan du shimse under clipset med 1-2 små skiver for å løfte nålene litt (ca 1 mm)

Dette er et forslag og ikke noe fasit.
litt "prøv og feil"/bedre eller værre.... :thumleft

Re: Forgesser råd GSX600F

Posted: 27 Jul 2017 11:25
by Ronnyen47
Ok...Sjekket dessverre ikke om det var ekstra spor i nålene når jeg hadde det i filler å renset/dyset opp men er for gjort å ta av tanken å skru av toppene på forgassere....Hvorfor skru pilotskruen inn igjenn??? Den går som en drømm fra tomgang å opp til 4-5 tusen,men derfra må jeg bruke gassen en del på mellomregisteret...Når jeg kommer over halv gass reagerer den godt igjenn.....Virker ikke som den vil stoppe når jeg kommer opp til rød på turteller heller....P:S...Drar den ikke over der men draget er der hele tiden :-) Skal plukke ut plugger å kikke på dem samtidigt tenkte jeg :-)

Re: Forgesser råd GSX600F

Posted: 27 Jul 2017 12:50
by mekkern
Njaaa. Pleier ikke være nødvendig mef såpass mye mer på pilotskruene for at det er nok.
Men mulig det trengs på din.

Re: Forgesser råd GSX600F

Posted: 27 Jul 2017 14:26
by Ronnyen47
Tegningen å boken sier at den har e Clips så skal skru av når ryggen virker igjenn å det er tørt i været....Kommer med tilbakemelding når det er gjort å prøvd :-) Takker så mye for hjelp :-)

Re: Forgesser råd GSX600F

Posted: 30 Jul 2017 21:32
by Ronnyen47
Då har jeg flytter e-clipsen ett hakk...Kan flytte ett til...Virket ikke som det var noe særlig forskjell....Må nok skru pilot skruen inn litt igjenn ja...Får litt mye bensin helt nede :-) Den ville ikke gå med KN filter...Stoppet opp på 8000rpm så kjører med orginalt filter. litt usikker om jeg skal flytte e-klipsen til nederste hakk å prøve der?? Dog med orginalt filter...

Re: Forgesser råd GSX600F

Posted: 29 Aug 2017 21:49
by Ronnyen47
Nå er pilotskruene skrudd nesten inn til orginal stilling å men den gurgler bittelitt på 3 tusen rpm,men videre oppover går den som en drømm...Har løftet nålen ett hakk...MEN når jeg prøver med KN filteret så gir den seg på ca 8 tusen rpm...Dog har jeg ikke satt filteret inn med olje enda...Må det gjøres først????

Re: Forgesser råd GSX600F

Posted: 30 Aug 2017 17:13
by mekkern
Litt eksperimentering med pilotskruen så blir det nok ikke bedre..
du kan prøve og olje filteret og se, ellers ser jeg to muligheter- behold orginalfilteret eller monter ennå større hoveddyser.

Re: Forgesser råd GSX600F

Posted: 30 Aug 2017 23:45
by Ronnyen47
Kjøpte olje å sprayet filteret i dag...Uten posetivt resultat :-/ Har gått opp 10 på dysene...Dvs 125 på de 2 midterste sylyndrene...Er vel grenser for hvor mye den klarer å svelge unna eller??? Den hadde orginalt 112,5 å 115 å nå går den med 125,og 122,5 :-P Men den var merkbar bedre på lavt turtall med KN filteret så kansje jeg skal gjøre ett forsøk med 130 dyser... Jeg får se om jeg får tak i nye dyser å prøve igjenn...I mellomtiden bruker jeg orginal filteret så jeg kan kose meg med sykkelen :-)