Stopper på lavt turtall
Posted: 19 May 2017 20:18
Håper noen kan komme med noen tips til en utfordring jeg har med min Honda VT750C 1983.
Dette er en Twin motor. 2 cylindere med, 2 plugger på hver cylindere.
Problem:
Går fint hvis jeg holder den på 3500 RPM eller mer, men når jeg slipper gassen til ca 3000 - 3200 RPM, stopper den.
Ikke mulig å få den til å gå igjen ved å gi gass når rpm faller under 3200 rpm. Virker som strømmen brytes pga et eller annet.
Forsøkt:
- Har to gassere. Begge er overhalte av verksted, og det er samme feil ved bruk av begge. Forsøkt med startgass.
- Nye plugger og bensin.
- komplett ny Choke wire
- forsøkt med coiler fra annen samme sykkel som virker.
- Forsøkt med CDI/tenningsbokser fra annen samme sykkel som virker.
- Målt ohm på trigger (puls generatorene) De ligger på ca 400, mens boka sier 480 ohm +/- 10%.
Ser at den ligger litt utenfor anbefalt (430 ohm), men noen mener det ikke bør være årsaken.
- Brukt tenningslampe/stroboskop på pluggledning for å sjekke puls til plugger. Lampen slukker på under 3000 RPM.
Dette er vel noe som ikke burde skje, så hvorfor? Mener selv feilen da har med det elektriske å gjøre, og ikke drivstoff.
Fint om noen har forslg til hva som kan være feil.
Dette er en Twin motor. 2 cylindere med, 2 plugger på hver cylindere.
Problem:
Går fint hvis jeg holder den på 3500 RPM eller mer, men når jeg slipper gassen til ca 3000 - 3200 RPM, stopper den.
Ikke mulig å få den til å gå igjen ved å gi gass når rpm faller under 3200 rpm. Virker som strømmen brytes pga et eller annet.
Forsøkt:
- Har to gassere. Begge er overhalte av verksted, og det er samme feil ved bruk av begge. Forsøkt med startgass.
- Nye plugger og bensin.
- komplett ny Choke wire
- forsøkt med coiler fra annen samme sykkel som virker.
- Forsøkt med CDI/tenningsbokser fra annen samme sykkel som virker.
- Målt ohm på trigger (puls generatorene) De ligger på ca 400, mens boka sier 480 ohm +/- 10%.
Ser at den ligger litt utenfor anbefalt (430 ohm), men noen mener det ikke bør være årsaken.
- Brukt tenningslampe/stroboskop på pluggledning for å sjekke puls til plugger. Lampen slukker på under 3000 RPM.
Dette er vel noe som ikke burde skje, så hvorfor? Mener selv feilen da har med det elektriske å gjøre, og ikke drivstoff.
Fint om noen har forslg til hva som kan være feil.