Null gassrespons på GSX400

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
bastard_
Posts: 3
Joined: 01 May 2017 14:15

Re: Null gassrespons på GSX400

Post by bastard_ »

mekkern wrote:sjekk forgassermembran for sprekker og røret som forgassernålen går i. det kan være at blandehullene i emulusjonsrøret er tette av gammelt grums/irr.
spyl opp alle kanaler med bremserens eller lignende-og blås dem fra begge sider m trykkluft.

sjekk også ventilklaring i tillegg til kompresjon.
eventuelt synkroniser forgassere hvis virker litt ujevn eksos ut pottene.

og ikke minst-Fersk bensin,den nye bensina holder ikke like lenge på "panget" som før.
det merkes best på litt mindre motorer der en bruker mer/alt av hva motoren kan.
motoren går men har lite futt...

Lykke til. :thumleft
Takk for hjelpa! Var svaret jeg leita etter.
Nå blir det litt ventiljustering, fersk bensin, trykkluft og forgasser kos, så får vi se om jeg klarer skremme ut litt ekstra av den.

mvh
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Null gassrespons på GSX400

Post by KliffArne »

ole m. wrote:Mitt ønske er som sagt bare at man tenker seg om et par ganger før man gir tekniske råd til andre. Og du Bjerknez bør ikke kommentere inne i "Verkstedet" overhode. :lol:
Slutt å være kjip nå, ole m [-X

Det er dagens høydepunkt for meg når Bjerknes kommenterer i tekniske tråder, kan ikke vente med å klikke meg inn for å se hva han har fått seg til å skrive.

Litt som i Vi Menn, der hadde de hver uke en liten epistel som de kalte noe sånn som "Gullkorn fra pikemunn", vet ikke om de har det ennå.
Post Reply