Healtech quickshifter easy

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Lazyboy
Posts: 189
Joined: 08 Oct 2015 21:20
MC: BMW R 1250 gsa 2020.
Yamaha T Max 500

Healtech quickshifter easy

Post by Lazyboy »

Noen som har ettermontert en slik? Vurderer og kjøpe en men blir litt usikker på om det fungerer som ønsket. Litt redd for at en sitter igjen med små irritasjonsmoment som fex kun optimalt ved mye rpm eller tenningskutt så fort man kommer borti gear velgeren.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Healtech quickshifter easy

Post by inunf »

Mener det var Healtech quickshifter på den forrige banesykkelen min, en 2010 Honda 600. Den var ikke så veldig imponerende. Måtte trampe hardt for å gire, sannsynligvis går det an å justere kraften som skal til, men jeg fant ikke ut av det. Utover det virket den greit nok, men sleit litt med at jeg traff fri mellom første og andre. Det skjedde også i starten av et løp. Ganske irriterende for å si det mildt.

Har Cordona quickshifter på banesykkelen jeg har nå. Den har jeg montert selv, fungerer veldig bra. Girer jevnt og silkemykt fra 3000 rpm og oppover. Kan absolutt anbefales! Vurderte å montere en på gatesykkelen min også (1200 GS), men tror jeg sparer de pengene. Går fint å gire uten clutch, og de siste hundredelene har jeg virkelig ikke bruk for på gatesykkel. Selv om det er tøft da :D

På Cordona PQ8 kan du selv stille kraften som skal til for tenningskutt. Du kan også sette individuelle kutt-tider for hvert enkelt gir, eller la den sette seg opp automatisk. Jeg har kun brukt autoinnstillingen, og det fungerer veldig bra.

Link
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Healtech quickshifter easy

Post by Kant1 »

Jeg monterte også Cordona på Speed Triplen min.
Grei monteringsjobb egentlig og den funket som bare det.
Jeg eksperimenterte litt med innstillingene, men gikk tilbake til "standard" som jeg brukte så lenge jeg hadde sykkelen.
Kommer nok en sånn på StorTigern min også, etterhvert \:D/ :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply