Hei. har det noe for seg å bytte til et annet luftfilter?
Ser de kommer i en "vanelig" versjon og en race versjon. .
Hva er forskjellen på de?
Luftfilter. Bmc. K&n filter. Har det noe for seg?
Re: Luftfilter. Bmc. K&n filter. Har det noe for seg?
De med mer kunnskaper enn meg kommer nok med svar etter hvert
Sånn som jeg har forstått det, ofte sånne 'racing' filtre gir mer luftgjennomstrømming som igjen øker effekten (?).
Vil vel kanskje være en merkbar effektøkning. Om det gir noe negativ følge er jeg ikke helt sikker på. Computeren tar seg vel av eventuell blandingsforhold, eller tar jeg feil nå?
Så er det smak og behag om filtrene er type vaskbare, slik at du slipper å kjøpe nye. Tror da K&N har dette, pleier å koste litt.
Sånn som jeg har forstått det, ofte sånne 'racing' filtre gir mer luftgjennomstrømming som igjen øker effekten (?).
Vil vel kanskje være en merkbar effektøkning. Om det gir noe negativ følge er jeg ikke helt sikker på. Computeren tar seg vel av eventuell blandingsforhold, eller tar jeg feil nå?
Så er det smak og behag om filtrene er type vaskbare, slik at du slipper å kjøpe nye. Tror da K&N har dette, pleier å koste litt.
Re: Luftfilter. Bmc. K&n filter. Har det noe for seg?
Nå er det vel begrenset hvor god sykkelen er til å justere blandingen selv. Vet Lambda sensorene i eksosen har litt funksjon, men å bytte til racing filter er vel helt unødvendig om en ikke har planer om å mappe (power commander) samt benke sykkelen
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- mekkern
- Posts: 5122
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Luftfilter. Bmc. K&n filter. Har det noe for seg?
Når det gjelder luftfiltere er det store forskjeller...
På noen sykler er det ingen/minimal forskjell fordi utgangspunktet var bra-andre får merkbare forskjeller.
noen sykler har i utgangspunktet også filtre lignende ettermarkedsfiltere -andre papirfilter(papir billig og ok hvis konstruert bra)
noen har dårlige løsninger av plasshensyn design eller for å spare litt på produksjon -men også for å selge servicedeler.
Hva er det "beste" filtermaterialet?(papir/bomull/skum/syntetduk/oljebad-netting)
da kommer spørsmålet: For hva?
rense lufta eller slippe mest mulig luft igjennom?
levetid for filter eller serviceintervaller for skifte/rens?
Pris?
Her må en da ta noen valg.
Noen sykler får en såpass økning i luftgjennomgangen at ecu ikke greier å kompensere og vil gå magrere -andre ikke.
På noen sykler er det ingen/minimal forskjell fordi utgangspunktet var bra-andre får merkbare forskjeller.
noen sykler har i utgangspunktet også filtre lignende ettermarkedsfiltere -andre papirfilter(papir billig og ok hvis konstruert bra)
noen har dårlige løsninger av plasshensyn design eller for å spare litt på produksjon -men også for å selge servicedeler.
Hva er det "beste" filtermaterialet?(papir/bomull/skum/syntetduk/oljebad-netting)
da kommer spørsmålet: For hva?
rense lufta eller slippe mest mulig luft igjennom?
levetid for filter eller serviceintervaller for skifte/rens?
Pris?
Her må en da ta noen valg.
Noen sykler får en såpass økning i luftgjennomgangen at ecu ikke greier å kompensere og vil gå magrere -andre ikke.
Re: Luftfilter. Bmc. K&n filter. Har det noe for seg?
Tror det greieste er kanskje å kjøre vanlig filter, med mindre man skal få til optimalt ytelse og banekjøring.
Til det daglige og tur, ville ikke jeg ofret dårligere renseevne for mer luft.
Til det daglige og tur, ville ikke jeg ofret dårligere renseevne for mer luft.
Re: Luftfilter. Bmc. K&n filter. Har det noe for seg?
Takk for svar:) tror jeg går for denne vanelog versjonen da:) sykkelen skal uansett mappes i benk til våren før den blir tatt i bruk igjen:)