Serienummer motor

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Jonta
Posts: 551
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Serienummer motor

Post by Jonta »

Ja, godt han har dere til å rydde opp og svare for seg da...
Ikke antydninger dette. Før så ville detta vært en stjålet motor. Men, som jeg skrev, det er selvførgelig helt andre tider nå. Det skulle ikke forundre meg om den er helt i orden også. Folk kaster jo nye hvitevarer fordi de har feil farge, enklere en å lage en annonse.
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Serienummer motor

Post by Palma »

Jonta wrote:Ja, godt han har dere til å rydde opp og svare for seg da...
Ikke antydninger dette. Før så ville detta vært en stjålet motor. Men, som jeg skrev, det er selvførgelig helt andre tider nå. Det skulle ikke forundre meg om den er helt i orden også. Folk kaster jo nye hvitevarer fordi de har feil farge, enklere en å lage en annonse.
:lol
Jonta
Posts: 551
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Serienummer motor

Post by Jonta »

:?:
Palma wrote:.
:lol[/quote] :?:
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Serienummer motor

Post by KliffArne »

Jonta wrote:Ja, godt han har dere til å rydde opp og svare for seg da...
Ikke antydninger dette. Før så ville detta vært en stjålet motor. Men, som jeg skrev, det er selvførgelig helt andre tider nå. Det skulle ikke forundre meg om den er helt i orden også. Folk kaster jo nye hvitevarer fordi de har feil farge, enklere en å lage en annonse.
Hva er det som er ryddet opp i og svart for, på mine vegne, Jonta? Har du noe du lurer på, så bare spør rett ut, jeg kan svare for meg, jeg. Men vær forsiktig før du tjuvkjenner folk [-X

Her står det noen mopper på rekke, de kan alle dokumenteres rette eier. Og kjenner jeg han rett, så gjør han seg ikke til kjeltring for en motor til en verdi av noen få tusenlapper.

Image
Jonta
Posts: 551
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Serienummer motor

Post by Jonta »

Slapp av. Som jeg skrev, det er helt andre tider nå. Dessuten, om en tjueradd plutselig må kvitte seg med noe, kan det vel fort havne i en søppel conteiner, som en av oss finner seinere.

Hvordan er denne motoren noe da, er den komplett? eller bare skrot?
alexev
Posts: 3
Joined: 06 Nov 2016 17:09
MC: Sportster 92
KTM 640LC4 - Frastjålet

Re: Serienummer motor

Post by alexev »

Hei. Jeg ble frastjålet en KTM LC4 i fjor, kanskje motoren hører til denne? Jeg har understellsnummeret, men klarer ikke å finne motornummeret noe sted. Jeg kan ringe KTM-forhandleren som solgte den ny i morgen.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Serienummer motor

Post by mekkern »

alexev wrote:Hei. Jeg ble frastjålet en KTM LC4 i fjor, kanskje motoren hører til denne? Jeg har understellsnummeret, men klarer ikke å finne motornummeret noe sted. Jeg kan ringe KTM-forhandleren som solgte den ny i morgen.
årsmodell og type sykkel da?
alexev
Posts: 3
Joined: 06 Nov 2016 17:09
MC: Sportster 92
KTM 640LC4 - Frastjålet

Re: Serienummer motor

Post by alexev »

KTM640 LC4 (SM?) Førstegangsregistrert januar 2005 i sverige.
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Serienummer motor

Post by KliffArne »

Jonta wrote:Slapp av. Som jeg skrev, det er helt andre tider nå. Dessuten, om en tjueradd plutselig må kvitte seg med noe, kan det vel fort havne i en søppel conteiner, som en av oss finner seinere.
Slapper veldig av, blir jeg slappere nå så kan dere bare legge på lokket 8)
Jonta wrote:Hvordan er denne motoren noe da, er den komplett? eller bare skrot?
Den er dønn strøken, ser nesten ny ut :thumleft
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Serienummer motor

Post by KliffArne »

alexev wrote:Hei. Jeg ble frastjålet en KTM LC4 i fjor, kanskje motoren hører til denne? Jeg har understellsnummeret, men klarer ikke å finne motornummeret noe sted. Jeg kan ringe KTM-forhandleren som solgte den ny i morgen.
Finner du ut noe, så gi beskjed. Men det kan se ut som om denne motoren er 2003
alexev
Posts: 3
Joined: 06 Nov 2016 17:09
MC: Sportster 92
KTM 640LC4 - Frastjålet

Re: Serienummer motor

Post by alexev »

Hei,

Kan du sende det 9-sifrede nummeret på PM? KTM-forhandleren kunne sjekke opp i registeret hvilken sykkel motoren stammer fra ved hjelp av dette.
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Serienummer motor

Post by KliffArne »

alexev wrote:Hei,

Kan du sende det 9-sifrede nummeret på PM? KTM-forhandleren kunne sjekke opp i registeret hvilken sykkel motoren stammer fra ved hjelp av dette.
Men fikk du vite hva motornummeret på din frastjålte skulle være, utifra ditt rammenummer? Gi meg de 4 første siffrene, så skal du få resten om det matcher
Jonta
Posts: 551
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Serienummer motor

Post by Jonta »

KliffArne wrote:
Jonta wrote:Slapp av. Som jeg skrev, det er helt andre tider nå. Dessuten, om en tjueradd plutselig må kvitte seg med noe, kan det vel fort havne i en søppel conteiner, som en av oss finner seinere.
Slapper veldig av, blir jeg slappere nå så kan dere bare legge på lokket 8)
Jonta wrote:Hvordan er denne motoren noe da, er den komplett? eller bare skrot?
Den er dønn strøken, ser nesten ny ut :thumleft
Ja, der ser du...jeg var ikke helt på jordet likevel, til og med nå til dags kastes ikke dønn strøken motorer.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Serienummer motor

Post by mekkern »

Jonta wrote:
KliffArne wrote:
Jonta wrote:Slapp av. Som jeg skrev, det er helt andre tider nå. Dessuten, om en tjueradd plutselig må kvitte seg med noe, kan det vel fort havne i en søppel conteiner, som en av oss finner seinere.
Slapper veldig av, blir jeg slappere nå så kan dere bare legge på lokket 8)
Jonta wrote:Hvordan er denne motoren noe da, er den komplett? eller bare skrot?
Den er dønn strøken, ser nesten ny ut :thumleft
Ja, der ser du...jeg var ikke helt på jordet likevel, til og med nå til dags kastes ikke dønn strøken motorer.
KAN jo være totalraset selv om den SER bra ut.....og da er nok verdien lik 0 på en 13 år gammel motor..... :-k

The plot is thickening.. :lol:
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Serienummer motor

Post by KliffArne »

alexev wrote:KTM640 LC4 (SM?) Førstegangsregistrert januar 2005 i sverige.

Har undersøkt, motoren hører ikke til "din" sykkel. Ligger et svar på din PM i utboksen min.
Post Reply