KTM Duke 125 | Kjører unormalt, feilsøking?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Alexor
Posts: 3
Joined: 30 Jun 2016 21:00
MC: KTM Duke 125

KTM Duke 125 | Kjører unormalt, feilsøking?

Post by Alexor »

Halla, har en ktm duke 125 som jeg har hatt i ett par måneder. Har aldri hatt noen problem med hvordan den kjører, men de siste gangene jeg har kjørt den har den oppført seg unormalt. Den hopper framover når jeg gasser av og til. Smeller i potta av og til og har en rar tikkelyd hvis jeg lar den renne ned en bakke uten motor igang. Hvis jeg bremser ned til 1 gir/stopp dør den med en gang selv om jeg tar in clutch/gir mer gass. Har stoppet midt i rundkjøring å måtte starte den på ny.

Jeg har null anelse hva som er galt med den, har tenkt å ta den med på verksted men har ikke lyst å bruke tusenvis av kroner for å finne problemet, vil helst bare få den fikset :)

Forstår at det mest sannsynlig ikke går ann å finne problemet med bare "generelle" ting som er feil som jeg har fått med meg. Men hvis noen vet sånn generelt hva som kan være problemet hadde det hjulpet. Krysser fingrene for at det ikke er noe som koster alt for mye å fikse.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: KTM Duke 125 | Kjører unormalt, feilsøking?

Post by freddy123 »

hopper forover og dør ut i første gir... hørtes ut som du skal stramme cltuchen din litt , hvor griper clutchen idet du skal ta igang ?
Alexor
Posts: 3
Joined: 30 Jun 2016 21:00
MC: KTM Duke 125

Re: KTM Duke 125 | Kjører unormalt, feilsøking?

Post by Alexor »

Den griper ganse fort, virker ikke som dette er problemet. Clutchen er relativt stramm :/
Last edited by Alexor on 03 Jul 2016 23:11, edited 2 times in total.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: KTM Duke 125 | Kjører unormalt, feilsøking?

Post by JK95 »

Kanskje for stram, slik at den slurer svakt?
Alexor
Posts: 3
Joined: 30 Jun 2016 21:00
MC: KTM Duke 125

Re: KTM Duke 125 | Kjører unormalt, feilsøking?

Post by Alexor »

Tror ikke den er for stramm heller, slurer ikke å har ikke hat noen slike problemer siden jeg fikk den, noe nylig som har sjedd uten noe slags endringer som kan gjøre det. Så blir veldig usikker på hva det kan være.
Post Reply