MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 11 des 2018 22:40

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggsemne: Skifte av simmeringar?
Legg innLagt inn: 17 sep 2015 10:54 
Offline

Registrert: 21 aug 2014 19:19
Innlegg: 27
MC: Honda CB750C 1982
Hei, igjen.
Eg merkar nok at gaffelen min har veldig mjuk demping, og eg lurer på kva eg må gjere då. Eg ser på gaffelbeina at det kjem nokre oljesirkler, men eg kan ikkje sjå noko lekkasje ellers. Er dette teikn på at eg må byte ringar? Eller er det tilstrekkeleg å fylle på med luft? Korleis gjer eg eventuelt det?

Det verkar ganske stress å byte simmerringar. Hastar det når eg ser nokre få oljeringar på beina, eller kan eg vente litt? Nokon som har erfaring med det?


Toppen
   
Legg innLagt inn: 17 sep 2015 15:25 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 17463
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Det er vel strengt talt olje og fjerer inne i demperene dine. Hvor langt er sykkelen din gått? Det kan være på høy tid å ta en service av de.

Hvor mye olje er det snakk om? er det veldig lite, eller er det tydelig olje, som en også kan se nede på bremsekaliperne? Det er ikke uvanlig å få litt oljefilm på det blanke.

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Instagram
MyRouteApp


Toppen
   
Legg innLagt inn: 17 sep 2015 17:06 
Offline

Registrert: 21 aug 2014 19:19
Innlegg: 27
MC: Honda CB750C 1982
Dette er ein gammal sykkel, og sidan eg berre har vore eigar sidan i fjor, veit eg ikkje når dei blei skifta sist. Eg tviler ikkje eit sekund på at det er på tide å skifte ringane og fylle på olje. Men sidan eg har ein del anna føre, så vil eg gjerne vite om det er noko eg *må* gjere, noko eg *bør* gjere, eller noko eg *kan* gjere, og kva tidshorisont vi snakkar om.

Altså, det er ikkje noko olje i det heile nedover beina og mot kaliperane, det gjev seg berre som tynne oljeringar på innerrøret når eg trykk ned gaffelen. Det eg er mest uroa for er at dempinga verkar veldig mykje mjukare enn den var. Eg vil jo ikkje at styret skal gå nedi i ein bråbrems. Så då lurer eg på om det tyder at eg må fikse det med ein gong, eller om t.d. kan etterfylle noko.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 17 sep 2015 20:54 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 17463
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Jeg håper det kommer innom noen med litt bredere erfaring på dette enn jeg har. Vil ikke lede deg ut i ulykka :roll:

Men dette forumet har mistet store deler av brukermassen sin de siste årene. Men det er ikke umulig at det vil blomstre nok en gang. Det jobbes med å oppdatere forum å tilrettelegge for bruk ala 2015 og ikke 2005 :-#

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Instagram
MyRouteApp


Toppen
   
Legg innLagt inn: 07 okt 2015 12:50 
Offline

Registrert: 21 aug 2014 19:19
Innlegg: 27
MC: Honda CB750C 1982
Eg vonar nokon les dette, då, eg treng framleis hjelp til dette.
Eg har kjøpt ringar og støvlokk, men eg er veldig usikker på korleis eg skal gjere dette.
I servicemanualen, frå side 28 til 31, står det skildra korleis ein skal gjere det, men eg forstår ikkje. Nokon som kan hjelpe?
http://www.cb750c.com/publicdocs/CB750_ ... dendum.pdf

Når eg søkjer på byte av simmerringar er det veldig mange som seier at ein kan pirke det ut med ein skrutrekkar eller forsiktig skru nedi ei treskrue og dra det opp. Når eg les i servicemanualen så står det presisert at ein ikkje treng å ta frå kvarandre gaffelbeina for å byte ringar, men på side 31 så er det biletet av ein diger maskin som eg ikkje forstår kva gjer. Er det nokon som kan hjelpe meg til å forstå kva det er dei vil, og om det er mogleg å gjere dette for ein nybyrjar utan masse fancy utstyr?


Toppen
   
Legg innLagt inn: 07 okt 2015 13:21 
Online
Moderator
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 12:48
Innlegg: 1826
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Sted: Mo i Rana
Å bytte tettinger og støvkapper på gafler er egentlig en enkel jobb, men kan virke uoverkommelig første gang. Du må jo selvfølgelig fjerne bremsekaliptere, hjul og speedometerwire først.
Deretter kan det lønne seg å løsne på topplokket og bunnbolten FØR du løsner på gaffelklemmene som gaffelen er festet til sykkelen. Dette for å slippe å være så avhengig av skruestikke under demonteringen av gaffelen/tettinger. Mange ganger sitter bunnbolten så jævlig fast at det eneste som nytter er skruestikke og/eller luft/slagverktøy. Da må du for all del huske å legge gummiklosser mellom gaffelen og skruestikken slik at du ikke skader gaffelbeinet.
Når du har åpnet toppen av gaffelen må du ta ut fjæra og avstandstykket. Husk at fjæra har forskjellig fjævikling oppe og nede så den må settes inn i gaffelen samme vei som du tok den ut.
Pirk bort støvkappen forsiktig uten å skade gaffelbeinets ferniss og fjern deretter låseringen rutt under støvkappa og over tettingen med en segringstang.
Når bunnbolten er borte kan du dra/banke bunnstokken og fjærbeinet fra hverandre ved å feste bunndelen i skruestikke og dra/banke i fjærbeinet. Da vil tettingen gli frem og bli synlig slik at denne kan fjernes. Husk å la demperoljen sige ut i bunnen først, ellers blir det ett jævla griseri :)
I bunnen av fjærbeinet sitter det foringer. Disse må sjekkes for slitasje og rengjøres før du monterer dette i samme rekkefølge som du tok de av.
Fyll angitt mengde gaffelolje i gaffelbeinet før topplokket monteres, og hon gaffelbeinet med olje og våtslipepapir i kornstørrelse 1200 med sirkulære opp og ned-bevegelser før du monterer alt igjen.
Ferdig :thumleft


Toppen
   
Legg innLagt inn: 07 okt 2015 13:31 
Online
Moderator
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 12:48
Innlegg: 1826
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Sted: Mo i Rana
Jeg glemte å nevne at mange ganger ligger det noen tynne låseringer rundt gaffelen både over og under øverste gaffelklemme som må fjernes før du drar gaffelen ned og ut. Den øverste må fjernes for at du skal klare å fjerne styreholkene og den underste må fjernes for at du skal klare å dra den ned. Fjernes ikke den nedre, vil gaffelen/låseringen stoppe i nedre gaffelklemme.


Sist redigert av DrGreve den 07 okt 2015 13:43, redigert 1 gang totalt.

Toppen
   
Legg innLagt inn: 07 okt 2015 13:41 
Offline

Registrert: 06 okt 2015 11:10
Innlegg: 349
MC: Busa, SMCR & GSXS
Sted: Haugalandet
Og har du først alt ute kan en fin og rimelig oppgradering være et sett progressive fjærer. Og muligens litt tykkere olje dersom du vil ha det enda stivere. Gjorde dette på en SV650 jeg hadde for noen år siden og det gjorde susen :thumleft

_________________
Youtubb :thumleft


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 okt 2015 14:33 
Offline

Registrert: 21 aug 2014 19:19
Innlegg: 27
MC: Honda CB750C 1982
DrGreve skrev:
Å bytte tettinger og støvkapper på gafler er egentlig en enkel jobb, men kan virke uoverkommelig første gang. Du må ...


Oi, takk for svar! Det gjev meg ein idé om korleis dette funkar. Eg har likevel nokre spørsmål:
1. Du seier segringstang for å ta opp låseringar, men er det ikkje like greitt å bruke ein låseringtang? Det ser ut til å vere mykje, mykje billegare.

2. Du seier at eg skal banke botnstokk og fjærbein. Treng eg ei skruestikke til det? Er det ikkje berre å dra beinet ut fleire gongar? Er dette ein teknikk som fullgodt erstattar det verktøyet som servicemanualen seier at eg må ha? Ein «seal driver». Det kan verke på instruksjonen som at det berre er å presse beinet saman for at simmeringen skal dukke opp. Tar eg den berre med fingrane, då?

3. Du seier ikkje noko om tømming av olja fyrst – eg reknar med at det er lurt å gjere.

4. Gaffelbeina mine har ein kombinasjon av oljetrykk og lufttrykk, og det har ein luftventil på toppen. Er dette noko eg lyt tenkje på utover å tappe ut lufta før eg set igang?


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 okt 2015 14:36 
Offline

Registrert: 21 aug 2014 19:19
Innlegg: 27
MC: Honda CB750C 1982
DrGreve skrev:
Jeg glemte å nevne at mange ganger ligger det noen tynne låseringer rundt gaffelen både over og under øverste gaffelklemme som må fjernes før du drar gaffelen ned og ut. Den øverste må fjernes for at du skal klare å fjerne styreholkene og den underste må fjernes for at du skal klare å dra den ned. Fjernes ikke den nedre, vil gaffelen/låseringen stoppe i nedre gaffelklemme.


Det du snakkar om no er reint utvendig, altså slik at eg kan få beina av sykkelen? Eller misforstår eg deg no?


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 okt 2015 15:16 
Online
Moderator
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 12:48
Innlegg: 1826
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Sted: Mo i Rana
For å ta det kronologisk..
1, Segringstang og låseringstang er det samme. Den har pinner som føres inn i hullene på låseringen.

2, hvordan du drar stokken og fjærbeina fra hverandre spiller liten rolle bare du har noe som holder stokken fast. Jeg holder stort sett på alene og da fester jeg stokken i skruestikken og drar/banker i fjærbeinet til simmeringen kommer frem slik at jeg når den med fingrene. En sealdriver trenger du når du skal drive den nye simmeringen på plass under monteringen. Da kan du finne en rørbit som akkurat går over fjærbeinet. Jeg har fått dreiet meg en rørbit i aluminium som har en flenskant.

3, når du fjerner bunnbolten vil oljen komme ut der. Pump demperen sammen slik at alt kommer ut før du drar demperen fra hverandre.

4, hvis du har luftassistert demper må du trykke på ventilen slik at luften kommer ut. Jeg mener å huske at din sykkel har en slangelink mellom gaffelbeina. Den kan du fjerne når lufta er ute. Når du er ferdig med jobben og alt er montert, må du fylle i den mengde luft som er foreskrevet i manualen..

5, lykke til :)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 okt 2015 15:19 
Offline

Registrert: 21 aug 2014 19:19
Innlegg: 27
MC: Honda CB750C 1982
DrGreve skrev:
5, lykke til :)


Perfekt, takk! Eg seier ifrå korleis det går.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 okt 2015 15:44 
Online
Moderator
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 12:48
Innlegg: 1826
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Sted: Mo i Rana
Og til slutt, hvis du har luftassistert demperoppsett har du sikkert en antidive-funksjon på den ene gaffelen. Da må du sjekke nøye i manualen siden det mest sannsynlig skal være forskjell i oljemengde som skal i hvert gaffelbein..


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 okt 2015 17:08 
Offline
Moderator

Registrert: 03 okt 2015 20:23
Innlegg: 831
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Fyllingsdalen, Bergen
Mulig denne videoen hjelper deg :



Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 14 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner