Mandagsykkel?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
CBR600f
Posts: 1
Joined: 22 May 2015 14:27
MC: Honda CBR 600 f

Mandagsykkel?

Post by CBR600f »

Hei, er ny på forumet og lurte på om jeg kunne fått noen tips her.

Har nettopp gått til innkjøp av en Honda CBR 600 F. Årsmodell 1999.
Den starter gjerne på andre eller tredje forsøket. Og den har ganske lav tomgangsteller. Den går på 900 - 1 300 omregninger når den står i fri (tror dette kan være litt lavt).
Etter jeg har tatt meg en liten tur med sykkelen, så hender det at når jeg stopper sykkelen så slokner den. Altså hvis jeg kommer til et kryss og skal vente på grønt lys så dauver sykkelen når jeg setter den i nøytral. Starter som regel med en gang igjen etter det har skjedd.
Jeg lurer svært på hva dette kan være. Jeg kjøpte inn 4 nye tennplugger for å bytte dem, men da jeg skrudde av tanken så skjønte jeg ingenting. Skrudde tanken på igjen og lot dette prosjektet ligge.

Ellers er det veldig ren og pen lyd på den.

Har bestilt time hos verksted. Har noen peiling på hva dette kan være, evt. hvor mye de tar for et slikt problem hos verksted?


Hilsen en fersk MC entusiast!
huffameg
Posts: 27
Joined: 21 Aug 2014 19:19
MC: Honda CB750C 1982

Re: Mandagsykkel?

Post by huffameg »

Eg kjenner ikkje noko særleg til denne sykkelen, men det kan godt vere det er nok å justere tomgangsskruen for å få turtalet litt høgare. Den skal du finne på forgassaren, og du kan justere den medan den går på tomgang slik at du merkar at turtalet blir høgare.
huffameg
Posts: 27
Joined: 21 Aug 2014 19:19
MC: Honda CB750C 1982

Re: Mandagsykkel?

Post by huffameg »

CBR600f wrote:Jeg kjøpte inn 4 nye tennplugger for å bytte dem, men da jeg skrudde av tanken så skjønte jeg ingenting. Skrudde tanken på igjen og lot dette prosjektet ligge.
Kanskje denne kan vere til hjelp?
Post Reply