MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 11 des 2018 22:37

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggsemne: BMW F800R, bytte drev.
Legg innLagt inn: 26 jul 2014 13:34 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 02 jul 2010 17:14
Innlegg: 337
MC: BMW F800R
Sted: Oslo
Hei!

Er det mer jobb enn moro, hvis man setter på et større drev bak, på en BMW F800R?
Må man "mappe om" sykkelen i tilegg?
Toppfart er helt uvesentlig, og derfor kunne jeg tenke meg litt mer fres i lavere hastigheter...

Er det noen som har noen erfaringer?

-espen


Toppen
   
Legg innLagt inn: 27 jul 2014 22:33 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 18 nov 2005 17:32
Innlegg: 6112
MC: Suzuki GSX750
Sted: Hovedstaden
Du trenger ikke å røre mappingen selv om du drever om. Drever du ned får du mer aks men lavere toppfart, og omvendt. Ganske vanlig å gjøre virker det som, men har ikke testet forskjellen på noen av mine sykler.

_________________
Min bikerlogg - Min veteran-MC - facebook.com/mcforumet


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jul 2014 12:46 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 02 jul 2010 17:14
Innlegg: 337
MC: BMW F800R
Sted: Oslo
Dreve ned? Foran mener du?
Det påstås at å dreve ned foran vil skape mer slitasje på drev og kjede, fremfor å dreve opp bak...
Kjenner du noen som har drevet om, Supermons?
Hvor mange tenner må jeg evt. øke med, for å få merkbar effekt?


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jul 2014 14:19 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 18 nov 2005 17:32
Innlegg: 6112
MC: Suzuki GSX750
Sted: Hovedstaden
Mente dreve ned som "toppfart ned", ikke som anbefaling til å dreve ned foran. Broren min hadde en ZX7R som var drevet ned, men den var sånn da han kjøpte den, så jeg prøvde den bare i den tilstanden. Tror RH Racing her på forumet har drevet om en av ninjaene sine? Sjekk trådene hans?

Søkte litt i gamle poster og fant denne: http://www.gearingcommander.com - Her kan du regne litt på hvordan forskjellig dreving vil påvirke sykkelen din.

Og denne:
Siter:
En tommelfingerregel:
én tann forskjell foran = 5 km/t
én tann forskjell bak = 2 km/t


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 4 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner