CBR 600 f2 - Kveles når jeg skal kjøre

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
virtulosity
Posts: 2
Joined: 05 Jun 2014 11:56
MC: CBR 600 f2

CBR 600 f2 - Kveles når jeg skal kjøre

Post by virtulosity »

Hei, Jeg har en CBR 600 f2 som er litt problematisk for tiden.
Det som har skjedd er at den fuska litt et par dager, så plutselig gikk den helt ape.

Den starter helt fint, går på tomgang.. kan ruse motor osv. men tvert det er litt motstand på motoren når jeg skal kjøre så kveles sykkelen.

et annet problem jeg har er at bremselyset ikke fungerer, det er jo bare 1 pære der, men den reagerer ikke når jeg trykker inn hverken for eller bak bremsen.
Kjørelys bak fungerer.

Som dere sikkert skjønner så er jeg rimelig idiot på å skru sykkel! håper på å kunne få noen tips her.

på forhånd takk til dere som gidder å svare :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: CBR 600 f2 - Kveles når jeg skal kjøre

Post by supermons »

Har du sjekket sikringer? Evt ledninger bakpå lyset?

Høres det ut mer som den drukner eller ikke får nok bensin? Kan være at forgasser trenger en rens/justering?

Sjekker du plugger ser du om de er sorte/hvite, sorte er for mye bensin, hvite er for lite.

Forhåpentligvis kommer noen med mer motor-kunnskap med noen gode tips :)
virtulosity
Posts: 2
Joined: 05 Jun 2014 11:56
MC: CBR 600 f2

Re: CBR 600 f2 - Kveles når jeg skal kjøre

Post by virtulosity »

Da har jeg tatt ut og sjekket alle pluggene, alle pluggene ser helt OK ut.
sjekket alle ledningene til pluggene og ser at alle pluggene tenner. De så forøvrig helt fine ut!

Har også fått sjekket luftfilter, sjekket at vacuum til bensintilførsen funker som det skal, og sett over alt av slanger.

Det eneste jeg kan komme til å tenke på nå er at det er noe som er tett i forgasserne... må jeg bare prøve så godt jeg kan å få av driten å rense de :(
Jeg kan ikke finne noe bensinfilter på den sykkelen her, så det er vel godt mulig at det er fullt med møkk i gasserne.

Jeg skreiv tidligere at motoren kan lett ruses, nå er det blitt hakket værre... kan vri på gassen veldig rolig for og få turtall, men vrir jeg den normalt/raskt så dauer den tvert!

Om noen har flere glimmrende forslag så mottas de med takk!
User avatar
Bagger
Posts: 47
Joined: 10 Jul 2013 16:16
MC: Harley-Davidson Custom Bagger
Contact:

Re: CBR 600 f2 - Kveles når jeg skal kjøre

Post by Bagger »

Hei.
Høres bensin relatert ut. Jeg hadde først sett etter om choke stenges (at den ikke er fast på), skulle choke virke som den skal er neste steg å finne ut om den får falsk luft.
Med feks bremseskive rens spray spreier du mellom forgassere og sylinder, hører du forskjell på turtall får den falsk luft.

En ting du ikke nevnte er om du har brukt den mye dette året, grunnen til dette spørsmålet er for å utelukke feks vann i bensin som kan oppstå etter lang lagring.
Er det gammel bensin hadde jeg byttet uansett, de fleste fyller 95 oktan som siste bensin om høsten før de setter sykkelen på lager, dette er dumt, en skal fylle 98. Grunnen er enkel, i 95 oktan er det blandet inn etanol, denne vil "skille" seg over tid, og resultatet er gjørmete substans i forgasser, dessuten er etanol i den sybstansen "syrete", noe som resulterer i korrosjon i forgasser.

Gi melding om du har utført disse testene, og om problemet fortsatt er tilstede
Post Reply