Etter oljeskift...tikkelyd..

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
firelude
Posts: 6
Joined: 11 May 2014 10:02
MC: Kawasaki 550 Zephyre -98

Etter oljeskift...tikkelyd..

Post by firelude »

Hei folkens ! Jeg har nettopp skiftet motoroljen på min Kawasaki Zephyre 550 -98 mod. Etter oljeskift fikk jeg en tikkelyd som forsvant ved litt turtall , ca 1500 o/min og oppover.
Nå er tikkelyden der hele tide. Jeg har handlet olje på Biltema men er det virkelig så at den oljen ikke holder mål ? Eller er det så enkelt at jeg bør bruke en olje med tykker viskositet pga km stand er passert 50 000 km ? Tjaaaaaa....si det...? :?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Etter oljeskift...tikkelyd..

Post by supermons »

Har du brukt olje med riktig viskositet? Burde stå i manual (eller kan sikkert googles). Har du brukt riktig så skal det ikke være noe problem. På tide å sjekke ventilene?
firelude
Posts: 6
Joined: 11 May 2014 10:02
MC: Kawasaki 550 Zephyre -98

Re: Etter oljeskift...tikkelyd..

Post by firelude »

Hmmmm....jo kanskje det burde vært gjort. Justeringen gjøres med shims og da vil det vil si at det er hos mc verksted sykkelen blir innlosjert til høsten. Nå vil jeg kjøre ! Går sikkert bra.... :)
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Etter oljeskift...tikkelyd..

Post by RockeRolf »

Ut fra kilometerstand, Zephyr, samt hva du forteller: Tror nok du skal begynne å tenke på ny kamkjedestrammer. Den bruker å bli sliten etter at sykkelen har spasert en 50-60 000 km
Bruk av Biltemaolje har uansett ikke noe med lyden å gjøre så lenge du har kjøpt riktig olje og har utført oljeskiftet riktig.
Post Reply