Hei forum,
jeg har en Ducati 848 og orginalt er bremse og clutch handlene "store" og litt tunge. Hvis man bytter til "racing" handles, vil disse være enklere og lettere å håndtere?
Clutch og bremse handles ...
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Clutch og bremse handles ...
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Re: Clutch og bremse handles ...
Jeg lurer på litt av det samme på min Suzuki Bandit, kunne tenkt meg kortere hendler dersom man kan justere disse slik at de "går lettere".
Re: Clutch og bremse handles ...
Hei!
Kortere hendler vil vell tilsi at du trenger mer kraft for å dytte inn pumpen.
Det er vell bedre å flytte innfestningen til hendlene lenger inn på styret slik at du alltid bruker ytterste delen av orginalhendelen?
Bare en tanke
Kortere hendler vil vell tilsi at du trenger mer kraft for å dytte inn pumpen.
Det er vell bedre å flytte innfestningen til hendlene lenger inn på styret slik at du alltid bruker ytterste delen av orginalhendelen?
Bare en tanke
Re: Clutch og bremse handles ...
Det finnes løsninger som ikke trenger å være dyre. Se på nettet etter easy pull clutch eller brake. Noen fra 14-15 dollar, egne handles med 3 possisjoner for feste (gjør det på den måten lettere), til egen liten junit som monteres mellom eksisterende kabel og handles,,denne ligger på rundt 40 dollar.