yamaha fzr600 -89 modell starter ikke

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
rockerfuel74
Posts: 6
Joined: 29 Apr 2014 20:18
MC: -97 Honda. CBR900RR

yamaha fzr600 -89 modell starter ikke

Post by rockerfuel74 »

Har en -89 Yamaha FZR600 som ikke vil starte.
Først var den helt død, men da jeg byttet start/stopp-bryter, begynte den å dra rundt når jeg trykker på startknappen.
Det gnistrer på pluggene, dog kanskje noe sped gnist.
Bensinpumpa gir godt om med bensin, både når jeg skrur på tenninga og når jeg vipper over start/stopp-bryteren.
Den tenner og starter på startgass, men ellers starter den ikke. Men den får bensin inn i sylindrene.
Har 'prøvd alt' og kjenner at det hadde vært mer enn velkomment med tips, innspill, gode råd eller et klapp på skulderen med ett 'godt jobba! Eller ett ikke gi deg!'
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: yamaha fzr600 -89 modell starter ikke

Post by supermons »

Har hatt FZR600 selv, og det ble litt skruing synes jeg å huske ;) Hvordan er forgasseren? Er blandingen helt feil? Hvordan så pluggene ut? Jeg hadde nok mer problemer med det elektriske, så har dessverre ikke så mange tips ang motoren utover det du har prøvd, men kan komme med en 'ikke gi deg nå!'. De er jo morsomme når de går :)
rockerfuel74
Posts: 6
Joined: 29 Apr 2014 20:18
MC: -97 Honda. CBR900RR

Re: yamaha fzr600 -89 modell starter ikke

Post by rockerfuel74 »

Har faktisk ikke sjekka blandinga, siden den gikk når den ble satt bort antok jeg at den var ok. Skal sjekke nå.
Tusen takk! Skal nok ikke gi meg.
User avatar
Bagger
Posts: 47
Joined: 10 Jul 2013 16:16
MC: Harley-Davidson Custom Bagger
Contact:

Re: yamaha fzr600 -89 modell starter ikke

Post by Bagger »

Du vil ikke ane hvor mange som sliter med å få start på våren, noen ganger sitter flottør fast, osv. MEN dette virker jo på din, også at den faktisk starter på startgass.
Mitt tips, tøm tanken for bensin, tøm helts også forgasser (dette "kan" du gjøre med å pompe pompe pompe på gassen til de er tomme, for deretter å sette gassen helt åpen i et par timer, slik at bensinen kan fordampe fra sylinder), fyll på ny bensin, og start.

Gammel bensin brenner ikke som ny bensin :)
rockerfuel74
Posts: 6
Joined: 29 Apr 2014 20:18
MC: -97 Honda. CBR900RR

Re: yamaha fzr600 -89 modell starter ikke

Post by rockerfuel74 »

Takk. Da skal jeg prøve det. . .
rockerfuel74
Posts: 6
Joined: 29 Apr 2014 20:18
MC: -97 Honda. CBR900RR

Re: yamaha fzr600 -89 modell starter ikke

Post by rockerfuel74 »

Jeg tappa av all bensin, tok ut gasserrekka og gjorde den ren. Innvendig og utvendig.
Satt alt sammen igjen og fylte på ny bensin. Og vips, burde dette emnet heller hatt overskriften; 89 modell Yamaha FZR600 starter og går som ei klokke!
Tusen takk for innspill og råd. . .
Post Reply