Yamaha yz490 -82,trenger tips og triks

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
j.i.y
Posts: 1
Joined: 04 Aug 2013 22:07
MC: Yamaha yz490 -82

Yamaha yz490 -82,trenger tips og triks

Post by j.i.y »

Hei!
Har anskaffet meg en gammel Yamaha yz490 1982 modell,som det trenger litt fiksing på.
Så defor joinet jeg et forum på leting etter tips og triks fra folk som har god erfaring :)

Tilstanden på sykkelen:
Den tenner litt feil,har justert litt på tennplaten for og forbedre tenningen,men er ikke helt fornøyd enda.
Clutchen er veldig tung og klemme inn.(har bestilt ny wire)
Det virker som at ved mye gasspådrag så slurer den på clutchen. Når jeg klemmer inn hendelen og slipper den igjen så tar det litt tid for at den tar igjen.
Ved gasspådrag fra halv og ut mot full gass så virker det som at motoren enten får for mye eller for lite bensin.
Skruen som man justerer bensintilførselen på forgasseren er knekt inni,jeg ser at forje eier har prøvd og borre opp uten hell.(skeift)
Det står ei 410 dyse i forgasseren nå,mulig prøve andre?
Jeg Har renset forgasseren og skifter til ny plugg.

Største problemet er vel at kjiken (kickstart) er tatt av,forje eier mente på at fjæra inni var gåen (har bestillt ny)
Men han nevnte også noe med at kjiken slo tilbake og hadde knekt det forige dekselet...(hva kan være årsaken?)

Ellers så ser sykkelen veldig bra ut til og være 30 år gammel.
For å få start så sleper jeg den etter bilen (hahaha),har prøvd å trille den igang uten hell. Den starter med en gang hvis jeg bruker 3. Giret mens jeg sleper.

Håper noen har litt tips og triks på lur :) beklager skrivefeilene..
Mvh Jon
Post Reply