Honda cr 125r HJELP!

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
HondaCR02
Posts: 2
Joined: 10 Jul 2013 23:17
MC: Honda CR 125r 2002!

Honda cr 125r HJELP!

Post by HondaCR02 »

Hallåis!
Har et aldri så lite problem med min cross sykkel Honda CR 125r 2002 mod. Den er effektanlegg på, fmf goldseries frampotte og fmf shorty bakpotte. Den har også boysen reeds(vet ikke noe mer enn det om reedsa). Problemet går ut på at når gir mye gass fort(uansett gir) så tror jeg den drukner eller vartfall den bare dauer.... Så må jeg bare slippe av med gass.. :( Prøver iherdigt å lære meg å dra på bakhjulet, men er hellt umulig slik den er per dags dato... Har prøvd å forska litt med lufteskruen og fått den slik jeg vil ha den så er ikke det ;-) Kan det være tomgangsskruen eller tomgangsdysa..? Føler også at jeg er missfornøyd med starten på førstegir også.. når jeg tar igang må jeg ruse den skikkelig og være kjempe forsiktig med cluthcen eller bare kvæler jeg den.. Når den er kald er dette skikkelig ille.. Trenger hjelp!!!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Honda cr 125r HJELP!

Post by supermons »

Er det forgasser på disse?

Det kan hende at du må justere forgasseren etter modifiseringene. Hvis den "drukner" får den for mye bensin på høyt turtall. Tomgangsskruen stiller vel bare turtallet på tomgang, ikke bensintilførselen.

Er ikke kjempegod på forgassere, så forhåpentligvis kommer noen andre inn med noen innspill.
HondaCR02
Posts: 2
Joined: 10 Jul 2013 23:17
MC: Honda CR 125r 2002!

Re: Honda cr 125r HJELP!

Post by HondaCR02 »

Ja det er mikuni forgassere på den ;)
Takk for svaret og får håpe det kommer noen innom som vet svaret!
Det kan virke som den får for mye på høyt turtall ja for viss jeg drar skikkelig på over ei lang strekke så kommer det mye flytende gørr som ligner på olje ut av potta som er sannsyneligvis uforbrent bensin og olje. Så jeg tror den får for mye på et vis men det er ikke dysa da jeg måtte gå ned til pluggen bled sjokoladebrun :)

PS: Til Administratorer: det er bare å flytte tråden viss den er på feil plass ;)
Post Reply