Tips til lakkering

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
User avatar
gilera rp
Posts: 102
Joined: 29 Apr 2005 23:48

Tips til lakkering

Post by gilera rp »

Har fått noen riper langs siden. Burde jeg pusse dette ned med pussepapir og deretter spraye på med lakk, eller blir dette ujevnt?

Evnt. tips?

Takker! :wink:
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Er ripene så dype at de går gjennom lakken og ned til grunningen ?
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
gilera rp
Posts: 102
Joined: 29 Apr 2005 23:48

Post by gilera rp »

Jalmar wrote:Er ripene så dype at de går gjennom lakken og ned til grunningen ?
Noen av dem er litt dype, slik at man ser det hvite under lakken, men det er riper som såvidt har spor etter seg..
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Jeg fikk noen sånne riper i bilen, og da gikk jeg på med sånn polish som har farge iblandet. Kjøpte en flaske i en bilrekvisitabutikk. Egentlig hadde jeg ikke noen tro på det, men det ble faktisk ganske bra. Kanskje noe å prøve før du setter igang med lakkering.

Jeg tror det blir vanskelig å få et pent resultat hvis man skal lakkere kun ripene. Det vil bli forskjell på orginallakken og den nye lakken. Men hvis det ikke er så store deler som er ripete, er det en mulighet å lakkere hele delen. Da vil du få et jevnt og pent resultat.

Men anbefaler deg å prøve med polering først. Lykke til.

Skriv inn å la oss få vite hvordan det gikk da. :)
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
gilera rp
Posts: 102
Joined: 29 Apr 2005 23:48

Post by gilera rp »

Jalmar wrote:Jeg fikk noen sånne riper i bilen, og da gikk jeg på med sånn polish som har farge iblandet. Kjøpte en flaske i en bilrekvisitabutikk. Egentlig hadde jeg ikke noen tro på det, men det ble faktisk ganske bra. Kanskje noe å prøve før du setter igang med lakkering.

Jeg tror det blir vanskelig å få et pent resultat hvis man skal lakkere kun ripene. Det vil bli forskjell på orginallakken og den nye lakken. Men hvis det ikke er så store deler som er ripete, er det en mulighet å lakkere hele delen. Da vil du få et jevnt og pent resultat.

Men anbefaler deg å prøve med polering først. Lykke til.

Skriv inn å la oss få vite hvordan det gikk da. :)
Ok, fyller den på en måte ripene da eller? Jeg får ta en tur å skaffe meg noe sånt.. Om det ikke fungerer får jeg lakkere som du sier.

Takk skal du ha!
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Det skal virke slik at du skaffer den polishen med den fargen som er mest lik fargen der du skal polere. De har mange forskjellige farger å velge mellom.

Men før du kjøper noe kan du selvfølgelig prøve med vanlig bilpolish. Hvis du legger litt arbeid og krefter i poleringen er det utrolig hvor mye riper du kan fjerne.

Lykke til. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Spank
Posts: 54
Joined: 28 Apr 2005 19:59
Location: Gran

Post by Spank »

ikke spray så det begynner og renne alfor mye :wink:
FØRSTEHJELP - VEILEDNING
Yamaha - DT 125 R
rmxråner
Posts: 178
Joined: 28 Apr 2005 12:11
Location: Negerland

Post by rmxrÃ¥ner »

Ta av delen å fuss den ned, lakker opp igjen med samma farge :)
Post Reply