Dekaler

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
User avatar
Magus Perdé
Posts: 20
Joined: 23 May 2005 00:59
Location: Karmøy, Rogaland

Dekaler

Post by Magus Perdé »

Har tank pluss diverse ting fra Ducati Monsteren til lakkering. Men lakkereren sier at lakk/maling må få tørke 2 uker før dekalene limes på, da det kan dannes små bobler under dekalene.
Jeg vil jo også ha klarlakk over dekalene, men må jo da vente enda flere uker før jobben er ferdig.
Noen som har erfaring med dekaler på fersk lakk, med klarlakk over, gjort i en "fei drei" uten problemer?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Om du har "dårlig tid" så ville jeg heller utsatt det til et vinterprosjekt hadde jeg vært deg. Da har du all den tid du trenger, og samtidig noe å plundre med :wink:
User avatar
Magus Perdé
Posts: 20
Joined: 23 May 2005 00:59
Location: Karmøy, Rogaland

Post by Magus Perdé »

Ikke helt det svaret jeg var på jakt etter. Noen med konkrete erfaringer rundt dette?
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Ja, har erfaring med dette... fikk selv bobler :( trodde det var pga varmen i boksen, men kan godt være at det var fordi lakken bare hadde tørket i et par dager.. råder deg til å vente.. Bedre å gjøre det skikkelig når du først skal gjøre det.. Lykke til
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

lakken bruker jo 2-3 mnd på å herde helt.. Lønner seg nug og vente litt ja. SS-r vet kanskje..(?)
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Post by medic1136 »

jeg har jobbet som lakerer i mine yngre dager, og er helt enig. Du bør vente. lakke kommer nesten garantert til å boble se om du legger på merkene for tidelig.

som nevnt over så trenger lakk en vis tid på seg til å gjennom herde. Dette varierer litt fra lakk til lakk type
User avatar
Magus Perdé
Posts: 20
Joined: 23 May 2005 00:59
Location: Karmøy, Rogaland

Post by Magus Perdé »

Takker karer, avventer med dekalene :smt023
User avatar
SS-R
Posts: 102
Joined: 17 Jul 2005 22:34
Location: Trondheim

Post by SS-R »

Hvilken lakk er det brukt? er det brukt lakk som det egentlig ikke skal brukes klar lakk over så har jeg vert borte i problemet. men ikke om det er brukt base lakk i bunnen. lakk som er beregnet for klar lakk. Har vert borte i problemer med klar lakk på fersk tett farge. (altså lakk som ikke er beregnet til klar lakk)

Viktig. Lytt til fag folk. Flere lakk typer har også forskjellige egenskaper så det er best å høre med den fagmannen som utfører jobben, han vet tross alt best i forhold til den lakken som er brukt. Og vell å merke om jobben er gjort fagmessig:o)

SS-R
dragzyer
Posts: 55
Joined: 28 Aug 2005 14:13

Post by dragzyer »

litt usakelig, noen sider der du får kjøpt decaler?
User avatar
Bånn Gæs
Posts: 98
Joined: 27 Apr 2005 00:19
Location: Bergen

Post by BÃ¥nn Gæs »

Jeg tviholder på RS-graphics i England. Rask service, du kan plukke dekaler fra deres utvalg og resize i villa eller sende inn "tegninger" så lager de dem for deg i fullfarge om du ønsker. Billig-billig, toppkvalitets vinyl, knappe 2£ i porto, jeg fikk laget på dagen og mottok innen uka da jeg skulle etterbestille dekaler... Strååålende fornøyd :D
(Neeei, har ingen aksjer eller no' hos dem :wink: )

Bestilte dekaler fra Racing->Tribal-serien
FZR 1000 '91
dragzyer
Posts: 55
Joined: 28 Aug 2005 14:13

Post by dragzyer »

tusen takk, du veit vel ikkje prisen da ca?
User avatar
Bånn Gæs
Posts: 98
Joined: 27 Apr 2005 00:19
Location: Bergen

Post by BÃ¥nn Gæs »

Uhm, prisen på de ferdiglagede står på sidene dems :?
Hvis du skal ha spesiallagde merker regner jeg med at det blir litt dyrere, men fortsatt veldig spiselig. Betaler med PayPal :smt038
Jeg bestilte 2 merker 2x4", 2 merker 8x16" 2 merker 4x12" og to merker 1x2". kom på 300-400,- eller noe. Kostet meg mer å gå til sjappe her i byen og få herligheten montert!! :smt091
FZR 1000 '91
dragzyer
Posts: 55
Joined: 28 Aug 2005 14:13

Post by dragzyer »

tusen takk :P mangler bare sykkel da :p
Post Reply