mc-forumet.no er et raskt og stabilt forum

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Post Reply
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

mc-forumet.no er et raskt og stabilt forum

Post by _Adler_ »

Hei!
Jeg syns mc-forumet.no er et veldig bra forum, og en ting som er bra er at det er raskt. Sidene loades fortere enn på andre forum jeg er aktiv i, i tilleg er også foumet veldig stabilt.
Hva er grunnen til at mc-forumet er raskere enn andre forum? Er det det at det som oftest er få brukere som er aktive samtidig, eller er serveren rask/"raskere"? Det kan jo også hende at det er raskt pga. at det er et forholdsvis nytt forum.

Noen som kan gi meg svar på dette?

Jeg har fremdeles modem, altså 56 k, (:oops:) så derfor er farten på et forum utslagsgivende :D . Hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke har adsl, så er det fordi at sentralen/sentralene ikke er utbyggd enda.
Last edited by _Adler_ on 03 Jul 2005 14:57, edited 1 time in total.
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

det er ikke mc-forumet som er spes raskt men mopedportalen som er sugent :lol:
rolf

Raskt forum/website

Post by rolf »

Hei _Adler_

Jeg har ansvaret for hosting og drift av serverne som bl.a. mc-forumet.no leier webphotell på.

Det er mange forhold som virker inn på raske websider. I dette tilfelle er det nok kombinasjoene av en webside som er relativt enkelt oppbygd og en webserver som ikke er overbelastet, samt dedikert båndbredde (QoS) til webserverne.

Forholdet mellom antall brukere, båndbredde og en optimalisert webserver er nok den avgjørende nøkkelen til raske sider.

Vi har erfart flaskehalser her også, men de ble fort kurert.

Det enkle er ofte det beste!

mvh
rolf
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Takk for bra svar, rolf!
Yamaha Aerox 2004

Image
Post Reply