Skjerpings!

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Post Reply
User avatar
Fantomet
Posts: 141
Joined: 01 Mar 2006 19:36
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!
Location: Trondheim

Skjerpings!

Post by Fantomet »

Vennligst unngå den den moraliserende tonen enkelte av dere har! Gagner ingen, og skaper kun irritasjon! Alle vet "innlysende" ting!
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Eh...javel? Og i hvilken sammenheng fant du det nødvendig å poste dette?
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Jeg flytter denne til tilbakemeldinger, men er litt usikker på om du snakker om vi som driver forumet eller medlemmene?

Uansett, så er dette et forum for alle og enhver og det vil derfor alltid være forskjellige mennesketyper her inne. Sålenge ingen bryter forumreglene, så er det slik det er :)
Image
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Re: Skjerpings!

Post by adoniz »

Fantomet wrote:Vennligst unngå den den moraliserende tonen enkelte av dere har! Gagner ingen, og skaper kun irritasjon! Alle vet "innlysende" ting!
Helt enig.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Noe konkret du sikter til? Det må jo være lov å påpeke ting som er lite hensynsfullt feks. At folk ikke liker å bli minnet på det er nå en ting, men det gjør ikke at det er feil å påpeke det. Hvis folk lar seg irritere litt i "moralmuskelen" så er jo det bare bra :)

AtW
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Moralmuskelen din virker dessverre å være usedvanlig overutviklet... :roll:
User avatar
Borg
Posts: 1685
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

ErlingSG
Moralmuskelen din virker dessverre å være usedvanlig overutviklet... :roll:
At den karen vet å si ifra skal jeg si meg enig, men vi har da sannerlig en del som trekker i den andre rettningen her også. Det kan da til tider være ganske underholdene, men hadde vært utrolig irriterenden om alle godtok det uten at noen faktisk påpekte hvor virkeligheten bør befinne seg. :wink:

Syns d er greit jeg, at alle vinklinger kan komme frem =D>

Virker som de fleste av oss her inne ikke er perfakte, meg inkludert. Men det er ikke dermed sagt at man skal kunne lufte alle tullete ting man gjør og kun få annerkjennelse for det.

Nja, d var nå min mening
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det er et forum på det stor internettet, og da MÅ man regne med MANGE forskjellige meninger fra histen og pisten. Kan ikke akkurat kreve at folk skal ta en moralquiz før de registrerer seg heller :)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Hele vitsen med et forum er jo nettopp å få fram alle sider ved en sak. Det er meningen at man skal diskutere i et forum. Hvis alle hele tiden skulle være enige og bare skrive det samme, ville det ikke være et forum men en oppslagstavle.

Og hvis man er så usikker på egne meninger at man ikke tåler at andre har en annen vinkling, bør man kanskje vurdere sine meninger før man skriver de på et forum. :wink:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Fantomet
Posts: 141
Joined: 01 Mar 2006 19:36
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!
Location: Trondheim

Post by Fantomet »

Dette er jeg enig i. Men når noen spør om hvordan man gjør en ting - f eks tuning, justeringer, reperasjoner, bytte av eksos - mener jeg svaret bør være om akkurat det. Ikke om hvorfor man IKKE bør gjøre det!
At sykkelen vil gå fortere, lage høyere lyd o.l vil vanlige oppegående folk være klar over fra før, og trenger ikke en pekefinger/moralpreken.
Men, mulig jeg er helt på vidda! :?
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Om en person mener det er motstridende/feil å utføre, hvorfor da forklare hvordan man gjør det ? Trådstarter velger jo uansett hva han vil lese eller ikke, så sånn blir det nå bare.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

I de tilfellene der det er konkrete tekniske spørsmål, har Fantomet et poeng. Og der er jeg enig. Men tror også i mange tilfeller at "moralprekenen" er ment som en deling av erfaringer. Altså at den som svarer har prøvet det som trådstarter ønsker, og kanskje har fått problemer med det, enten det er lyd eller andre tekniske ting som har gått skeis. Da er det lett å skrive moraliserende om hvor dumt det hele er. :oops:

Jeg tenkte mest på de innleggene som har gått på svart arbeid, juks og svindel mot samfunnet, og andre ulovligheter. Syns selv det er provoserende når noen ikke forstår at svart arbeid, skattesnyteri og andre svindelmetoder mot fellesskapet, slår tilbake mot oss alle. Men prøver å unngå å skrive svar på de temaene. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Fantomet
Posts: 141
Joined: 01 Mar 2006 19:36
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!
Location: Trondheim

Post by Fantomet »

Jeg er enig i det Jalmar. Det var heller ikke svindel o.l jeg snakket om.
Ps Dette er selvfølgelig ingen stor sak, men hvis du leser igjennom enkelte av svarene her her får man en litt sånn "huff" - følelse av enkelte innlegg.
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Post Reply