Hva f**n er vitsen?

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Hva f**n er vitsen?

Post by ninja-mannen(c) »

Stenge tråder i øst og vest?
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=261
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=256
Det er ikke så mangen tråder på "Tung MC" delen at det gjør noe. Moderatorene får skjerpe seg :evil: Det finnes grenser for herskesyke og markeringsbehov!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det er ikke snakk om hersking. Jeg rettledet bare lexuszix og jeg skjønner hverken hvorfor du eller han reagerer på denne måten. Skal alle poste hver sin tråd i hytt og pine da ?

----------------------------------------------
[url=http://]Jeg har fikset sykkelen min[/url]
[url=http://]Byttet kjedet i vinter, det var vanskelig[/url]
[url=http://]Bilder av nytt undertray på min zx9r[/url]
[url=http://]Justerte gasserne på min GL1200s[/url]
osv
----------------------------------------------

Slik vil det se ut, og enda verre enn det. Dette er absolutt IKKE en maktdemonstrasjon. Jeg rettleder personen og forteller hvor vi har en tråd hvor han kan poste. Hva er galt i det ? Det er ingen som har gått til angrep på han men det virker jo som om han er litt hårsår. Har diskutert dette med han via pm, men likevel er han ikke fornøyd.

EDIT: Har et lite eksempel jeg har lyst å komme med. Jeg fikk en giro utbetaling for porto jeg fikk igjen på noen varer jeg hadde sendt i retur til en nettbutikk. Jeg dro bare i nærmeste bank jeg så, og dette var en Nordea bank, og jeg har DnbNor. Mannen bak skranken fortalte meg at om jeg ville løse den inn hos dem så måtte jeg betale et gebyr på 55kr eller noe rundt der. Så spurte han hvilken bank jeg hadde og sa så at det er en DnbNor filial et kvartal unna. Takk sa jeg, så gikk jeg dit å hevet giroen.
Last edited by Gixxerman on 10 May 2005 13:08, edited 2 times in total.
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

enig med gixx!
det er startet en egen tråd hvor man kan leggu ut bilder av hva man har gjort!
det er likt for alle og det blir ryddig og oversiktlig!
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Jeg hadde nær sagt "Hva f**n er problemet?" Lexuszix kunne jo bare postet bildene sine i Worklogen som han høflig ble anmodet om, og i stedet lager han en ny tråd for å sutre over at den første tråden ble stengt? Er det rart det er krig i verden sier jeg. :smt021
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

Synes denne diskusjonen har gått alt for langt, egentlig så burde det ikke ha vært en diskusjon!
Mne nå er det laget 2 tråder pm hvorfor de stengte å moderatorene har forklart å forklart med logiske begrunnelser så jeg ser ikke problemet jeg heller!

så slutt å whine :evil:
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Problemet er at dette forumet kommer til å bli et moped-forum alà nmcf der drittunger diskuterer Ghostrider, Hayabusa, trimming, snut etc. Alle andre uskyldige og informative tråder som blir postet litt feil i "moderatorene" sine øyne, blir stengt ubønnhørlig. Har du et relevant spørsmål om MC er ikke dette forumet stedet å komme med det fordi folk flest har ikke peiling på annet enn moped og slip-on. Motsier noen "moderatorene" blir de beskyldt for "whining". Jeg vil ha demokrati og ikke diktatur.
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

slutt å tull da, du må jo forstå at når han posta en egen tråd om hva han hadde gjort på sykkelen sin. (som forsåvidt var kjempebra) når det er en egen tråd for det, så ble den stengt å de ba han pent om å poste den på worklogs istedenfor. Det var helt greit gjort å de har forklart hvorfor de gjorde det, for å¨skape et ryddig forum for at det ikke skulle bli mopedportalen-tilstander her inne!

Dette er det eneste gode forum hvor man kan snakke om BÅDE mc, lett og mopeder. Det er jo ikke diktatur, vær glad at moderatorene/admin gidder å gjøre den jobben!

http://www.vinmonopolet.no/whine
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Axxeman wrote:
Dette er det eneste gode forum hvor man kan snakke om BÅDE mc, lett og mopeder. Det er jo ikke diktatur, vær glad at moderatorene/admin gidder å gjøre den jobben!
Gidder? De kunne ha solgt bestemora si for å "få gjøre denne jobben". De slåst jo omtrent om å få stenge tråder! Og du kan slutte å oppføre deg som en moderator. det minner sterkt om spyttslikking :x
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

ninja-mannen(c) wrote:
Axxeman wrote:
Dette er det eneste gode forum hvor man kan snakke om BÅDE mc, lett og mopeder. Det er jo ikke diktatur, vær glad at moderatorene/admin gidder å gjøre den jobben!
Gidder? De kunne ha solgt bestemora si for å "få gjøre denne jobben". De slåst jo omtrent om å få stenge tråder! Og du kan slutte å oppføre deg som en moderator. det minner sterkt om spyttslikking :x
okey, hvor har du sett at vi "har sloss" om tråder?
Det er simpelten den moderatoren som kommer først som stenger en tråd, uavhengig av moderatorens personlige mening så blir tråden stengt etter forumreglene.

Axxeman har ingenting å tjene på å si slike ting, du må da godta at andre har egne meninger enn deg, demokrati slik som du selv sier, og ytringsfrihet er nøkkelord :wink:
Image
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

ninja-mannen(c) wrote:
Axxeman wrote:
Dette er det eneste gode forum hvor man kan snakke om BÅDE mc, lett og mopeder. Det er jo ikke diktatur, vær glad at moderatorene/admin gidder å gjøre den jobben!
Gidder? De kunne ha solgt bestemora si for å "få gjøre denne jobben". De slåst jo omtrent om å få stenge tråder! Og du kan slutte å oppføre deg som en moderator. det minner sterkt om spyttslikking :x
Ja det ser ut som jeg er moderator, og nei jeg har ikke lyst til å bli moderator! så du trenger ikke å bli personlig her, for jeg har overhodet ikke sagt noe stygt om deg :roll:
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Du godeste ninja-mannen(c). Jeg vet du gjevnlig er/var innom sporthoj.com. Hvordan mener du det er der, kontra her ? Ifjor en gang postet jeg en tråd på motard delen angående KTM. Den ble stengt med én gang og jeg fikk til svar at det finnes så mange KTM tråder at jeg heller kan spørre der. Jeg hadde søkt på forhånd og sa at jeg ikke fant noe som hjalp meg også, men stengt ble tråden. Ikke hadde de eksempler å komme med heller.
Jeg har sett flere slike, så ikke kom her å si at på dette forumet og nmcf.net så er/var det lynsjetilstander blandt oss moderatorer, og at andre forum er som en dans på roser i forhold. Jeg er på flere andre forum daglig, og regler, ja det har de alle. Det har seg bare slik at det alltid finnes noen som må klage, klage og atter klage. Om man prøver å se det positive i ting fremfor bare å finne alt man syntes er negativt, så vil nok ting oppfattes litt annerledes skal du se.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

.
Last edited by Banditbiker on 17 Oct 2008 01:04, edited 1 time in total.
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Banditbiker wrote:Personlig foretrekker jeg et forum hvor det er en viss "justis" og orden.

Synes det er ryddig her, og at moderatorene gjør en grei jobb. De begrunner jo HVORFOR de flytter eller stenger en tråd og forsøker å rettlede.

Jeg er innom BIKE.NO også, og jeg er glad det ikke er samme tilstandene her.
Et forum hvor 80% av innlegg og svar er SPØØØØØØØØØØL gir ikke mye tilbake til brukere som er interesserte i å stille seriøse spørsmål og få seriøse svar.
Enig, dette forumet er et prakteksemplar i forhold til mp, og spesielt bike.no.....
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Post by medic1136 »

ninja-mannen(c) wrote:
Axxeman wrote: Gidder? De kunne ha solgt bestemora si for å "få gjøre denne jobben". De slåst jo omtrent om å få stenge tråder! Og du kan slutte å oppføre deg som en moderator. det minner sterkt om spyttslikking :x
moderatorene her inne gjør en god jobb, og har folk problemer med hvordan ting blir løst etter å ha fått en fornuftig forklaring, så er det jo faktisk ikke værre enn å holde seg borte fra forumet.

Så får vi som er interesert i et forum som det går ann å bruke, og med en hyggelig tone være her inne.
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Det er jo et frivillig forum da... det er jo fritt fram og gå over til mp...
Personlig så er det en grunn til at jeg fulgte over til dette forumet fra nmcf.net og det er jo nettopp fordi moderatorene gjør en bra jobb...kanskje til og med bedre nå sammen med NoName som admin...

Skal det være anarki her så stikker jeg temmelig kjapt egentlig...

Jeg sier bare grattis jeg...med et forum som virkelig begynner å bli bra... =D>

Og denne er til dere som ikke liker forumet Image
Post Reply