Hvordan får vi medlemmer fra nmcf over til mc-forumet?

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.

God ide å legge et banner på nmcf om at mc-forumet er det nye forumet?

Ja
20
87%
Nei
3
13%
 
Total votes: 23

User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Ja, jeg har fått det med meg NÅ! :lol:
Har admin hoppet av?
Har det aldri vært noen der?
Har det vært problemer der eller noe?
:roll: Har skrevet litt. Har ikke så mye å bidra med... På mc-fronten i allefall...
Håper det vil kunne forandre seg med tid og stunder da. ;)

Noen som har noe i mot, nmcf?
Og evt hvorfor?

Blir dette en "sladre-spalte" eller? :roll:
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Hei (igjen) Gruzzi

Dette ble skrevet av Gixxerman for en tid tilbake:
INFO:

Det er med stor bitterhet jeg sier det jeg skal si her nå, men det er ikke noe jeg og mine med-moderatorer har funnet på i en fei. Dette er en felles slutning, og vi mener seriøst at den er til det beste for dere alle.

Greit, til sakens kjerne. Jeg antar og tror at ganske mange av dere har fått med dere at vår admin(CC) har vært fraværende i ganske lang tid nå. Dette er heller ikke første gang, men vi får ihvertfall ingen kontakt/respons fra han, og vi har prøvd det meste. Vi har sendte X-antall pm og E-post, vi har ringt og sendt sms, vi har troppet opp på døren(stor takk til deg Grønnskolling ) og vi har sendt brev. Saken er den at vi vet at han må ha fått en del av infoen vi har sendt ham, men han svarer rett og slett ikke. Vi trenger en admin for å drive et slikt forum, da først og fremst med tanke på brukernes ønsker, men selvsagt går det også på sikkerhet. Forumet har jo blitt hacket(Defaced) to ganger i den senere tid, og da har vi fått hjelp fra en av brukerne her på forumet. Det er rett og slett uprofesjonelt og ikke kunne hanskes med slike problemer, men vi som moderatorer har inget herredømme over slike ting desverre. Fikk vite at hackerne utnyttet et sikkerhetshull i forumet som er fjernet i nyeste versjon av phpbb versjonen, så om vi hadde hatt en admin kunne dette altså vært unngått.
Så har vi jo dette med utseendemessige forandringer som er ønsket fra enkelte brukere, forumdeler som kanskje burde blitt lagt til eller delt opp osv.. Et forum behøver ikke ha samme utseende gjennom flere år, og man skal ta brukernes ønsker og forslag til veie underveis. Igjen så står vi moderatorer helt maktesløse. Vi har egne ønsker om utbedringer akkurat som dere, men vi får altså ikke gjort en eneste ting.

Ok, enkelte har kanskje klart å tenke seg til hva vår plan har vært så langt. Vi har kommet i kontakt med brukeren NoName, og han har vært så hyggelig av seg til å si ja til å sette opp et nytt forum. Før dette så hadde vi prøvd å få tak i CC og har da foreslått at han kunne gi fra seg admin rollen, og gitt den til NoName istedenfor. Da vi ikke fikk noe gehør der, så har da NoName sagt seg villig til å lage et nytt forum, hvor dere alle er hjertelig velkommen. Dette er noe vi som moderatorer av nmcf.net har foreslått for ham, så de innvendinger som kanskje måtte komme, skal da altså rettes til oss og ikke ham.
Denne tråden lar jeg stå åpen så får jeg håpe på forståelse fra dere brukere, så skal vi svare så godt vi kan.
Det er ganske viktig å forstå at dette ikke er noen kapring av brukere over på et nytt forum. Vi gjør dette for å vise at vi faktisk bryr oss !
Som du forstår forsøkte vi i lang tid å få tak i admin uten at han gadd/forsøkte/tok seg tid til å svare på våre henvendelser. (mine spørsmål til ham lå vel inne i litt over 140 dager før jeg gav opp). Et forum uten admin er vanskelig å drive, og vi følte vi famlet i blinde. Det ble mer arbeid å bortforklare enn å utvikle, og forumet havnet litt i "bakevje".
Har det aldri vært noen der?
Joda, CC startet forumet for mange år siden, men forsvant en lang periode. Sakte men sikkert bygget forumet seg opp og ble rimelig populært, så tok endel brukere kontakt med ham og fikk ham tilbake.. der var han en liten periode før han igjen var borte.. for godt. Dette var selvsagt veldig trist, spesielt for oss som var der flere ganger til dagen (eller les "for mye" om du vil ;)). Og når forumet ble tatt ned av utenlandske hack`ere, og vi måtte ty til litt uhumskheter for å få det oppigjen, var dette dråpen som fikk det til å renne over. Nå har vi startet med et nytt forum, men hele tiden kommer det opp spørsmål om nmcf.. vi har INGENTING i mot nmcf (vi har jo "bodd" der i lang tid ;)), men vi forsøker nå (sammen med admin her), å skape et nytt forum med vekstmuligheter..

Alle medlemmer fra nmcf er selvsagt velkomne her også, men vi kommer ikke til å forsøke å stjele medlemmer eller informasjon fra nmcf..
Dette forumet skal IKKE bli et forum som slenger dritt på/om nmcf!


Nå er du (og eventuelle andre som ikke har fått med seg dette) blitt informert, så får vi heller bruke energien vår på å bygge opp et forum hvor vi kan trives og diskutere vår felles interresse for mc og andre ting :D
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Klart! :D

Må bare nevne at disse tingene som har skjedd (enten det er hacking, "hakke tid" eller annet) så er min frykt for at det samme skal skje med mitt forum... Hakke peiling på hva jeg skal gjøre i så måte, og om jeg ikke skulle få tid (eller inspirasjon selv) til å gi forumet "nytt giv" osv, spesiellt om forumet skulle tatt fullstendig av! :shock: :lol:
Tror derfor jeg skal være glad for at forumet mitt foreløbig er lite. ;)

Vel... ikke hyggelig når slikt skjer, verken for abrukerne, moderatorene og sikkert ikke for administrator selv heller.

Siden det ikke er noen admin der, så får jeg holde meg desto mer her da. ;)

Uansett: Lykke til videre med driften av forumet i fremtiden! :D
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Nå har faktisk han CC fyren (admin) kommer tilbake til nmcf...
Han har vist fjernet alle ''flytt til mc-forumet'' trådene deres....

Han skriver at grunnen til at han ikke har vært der på lenge er personelige...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

mhm, jeg kan si at det er samme grunn som sist gang. Hva som er grunnen vil jeg av hans hensyn ikke kommentere :wink:

Hvis jeg får uttale meg på personlig basis, så er det et par tinger jeg vil lufte her. CC har nå vært borte uten å gi beskjed, svare på henvendelser osv to lange ganger... Det jeg synes er så merkelig det er hva tilsier at han ikke skal gjøre det igjen, slik at de som er nye moderatorer der kommer til å sitte med samme problemet som vi gjorde? Virker for meg at CC overhodet ikke vil inrømme ovenfor noen at det han gjorde var ikke det lureste, og han kunne beklaget seg til oss at han bare gikk ifra forumet :?

JEG, derimot, kommer ikke til å gå tilbake der bare for å vente til han forsvinner uten å gi beskjed atter en gang :roll:

takk for oppmerksomheten :lol:
Image
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Tror vi dropper nmcf nå ja..
Nå ble det masse surr her.. :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Post Reply