Blitt litt streng?

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
IGNiTiON
Posts: 194
Joined: 28 Apr 2005 15:52

Post by IGNiTiON »

På mp er det jo helt vilt.
Men ta det med ro jeg er ikke sur på moderatorene!
De gjør en flott jobb. :wink:
bla
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Kriz wrote:Merker jo ikke engang at det finnes moderatorer på mp da...
Jo, det gjør man!
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

ChristR wrote:
Kriz wrote:Merker jo ikke engang at det finnes moderatorer på mp da...
Jo, det gjør man!
Ja jeg tror du har rett, jeg husker da jeg så en prioritert salgs annonse fra en moderator, nei det var flere som gjorde det... men du merke ikke at de gjør noen positive ting og de tillater rævhøl snakk
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Kriz wrote:
ChristR wrote:
Kriz wrote:Merker jo ikke engang at det finnes moderatorer på mp da...
Jo, det gjør man!
Ja jeg tror du har rett, jeg husker da jeg så en prioritert salgs annonse fra en moderator, nei det var flere som gjorde det... men du merke ikke at de gjør noen positive ting og de tillater rævhøl snakk
Faktisk ikke.. Har fått beskjed om å skjærpe språket et par ganger jeg iallefall..
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Kansje... men de misbruker også makta si på mp da.. ble banna for å si ifra om maktmisbruk lol
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Jeg synes moderatorene gjør en god jobb her! Spam hører ikke hjemme på et forum. Vil du spamme, så er MSN et fint sted...

Angående MP, misbruker moderatorene makten inniblant, men de gjør også en grei jobb i forhold til emnetitler osv.
Men problemet på Mp, er vel at det er litt få mods i forhold til brukere...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Maktmisbruk???
Jeg minner om at man selv må passe på at man ikke setter seg i en "offerrolle"-tilstand. Da kommer alt til å bli mistolka, og en god kommunikasjon uten misforståelser blir da en umulighet...

At noen kan komme til å poste det samme innlegget flere ganger kan komme av at det er problemer. Hvem har ikke opplevd å trykke på send-knappen og fått beskjed om error, eller at siden ikke vil vises, eller at ingenting til synelatende skjer???
Men likevel kan innlegget ha blitt registert.

Det kan være lurt å ikke være for "kjapt" ute med konklusjonene.
- I de fleste tilfeller...

Har ikke merket at moderatorene er noe "problem" så lenge man skikker seg vel i ordspråket, men heller oppfører seg mer hyggelig enn å hisse seg opp.
Skulle jeg derimot oppleve de som et "problem" så skal de nok få høre fra meg. ;) hehe.
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

:oops:
Jeg tar det tilbake....
Jeg skriver også her, i og med at jeg føler at alle moderatorene burde forstå hva jeg mener.

I DENNE diskusjonen skjønner jeg ingenting, og er HELT enig i påstandene over her.
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=261&highlight=

Her er mine synspunkter på den saken:
Om moderatorene er uenig, send en pm og forklar!
Skriv gjerne også en forklaring på hvorfor dere velger å stenge en tråd.
(Jeg skjønner ingenting av hva som er blitt gjort galt der).
Forklaringen/argumentet på å stenge tråden er etter min mening veldig veldig svak.
Slike ting gjør et forum lett utrivelig, og veldig uforutsigbart.

Jeg synes NoName må gjøre grensene mer tydelige for sine moderatorer, og mer forutsigbare for oss brukerer, og deretter gjerne være konsekvente, men gjerne gi folk en sjanse ved å påpeke feilen og deretter gi en advarsel.

Jeg sitter her nå med dette; :shock: utrykket i ansiktet.
Var JEG for streng nå? ;)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Nå skal jeg la Cartman få snakke for hans handling der, men jeg kan gi deg et generelt overblikk :wink:

slik som den brukeren gjorde der, er egentlig et eksempel på hvordan du ikke skal gjøre det. Det står klart og tydelig i forumreglene at hvis du er uenig i en moderators handling, så skal du sende den aktuelle moderatoren en PM. Hvis du deretter ikke kommer til noen løsning, kan du sende en PM til admin (NoName). Brukeren her lagte et helt nytt innlegg og, av alle ting, presterte å legge den i feil forum.

Jeg mener vi har helt klare retningslinjer på dette forumet i min mening. I Quote:
Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger.
Jeg ser ikke hvordan dette ikke kan være klart :?
Image
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

NÅ skal ikke jeg dra dette ut, selvsagt... ;)
Ikke meningen å lage noen diskusjon ut av dette.

Jeg vurderte å gjøre det du nettopp skriver... og i en annen sammenheng pleier jeg å ta opp ting direkte over pm, om noe "plager" meg. ;) , men følte ikke for å utdype det så inngående eller for å gå på EN person (var vel fler der som så et eller annet jeg ikke ser... jeg bare registrerte noe som for meg var uforståelig...) så for å gjøre det til en mer "generell" greie (som "naturligvis" hører under denne tråden), så valgte jeg å fortsette å svare her, i og med at jeg allerede hadde skrevet et. Ellers måtte jeg slettet mitt forrige innlegg.
Vel, en vurderingsak... og antagelig urettferdig og feil ovenfor Cartman...
Ikke meingen å "henge" han ut altså. ;)
Men er vel ikke værre å reagere med kritikk, når jeg allerede har reagert med postive tilbakemeldinger? Ingen forskjell slikt sett, eller?

Nå hadde ikke jeg noe mer konkret å si om akkurat DEN tråden, bare at jeg stiller meg uforstående til det... Ikke så veldig nyttig å komme med akkurat. :lol:
Og jeg trenger ingen forklaring på hvorfor tråden ble stoppet heller forsåvidt, annet enn selv å vise at jeg - nettopp stiller meg uforstående til det, tross alt (tross regler osv).
Så jeg ser opplagt ikke det andre ser. ;)
(at tråden kan postes feil, skjer vel oss alle sammen en gang i blandt? Ting er ikke så opplagt for nødvendigvis alle andre, enn det kan være for en selv. ;) )

MEN/OG: ... jeg burde nok gjort det mer "riktig", refferdig og diplomatisk, kanskje ja... og skrevet en pm...? :roll:

(For å unnskylde meg; Den dagen jeg evt skulle føle for å være veldig personlig, bli provosert, synes ting er blodig urettferdig, eller av en eller annen grunn ville "blande meg", komme med anklager e.l. tror jeg nok det vil føles ganske så naturlig å sende en pm. Følte ikke at dette var prekært nok, eller "personlig" nok til det... Men kan hende andre tolker det annerledes enn meg... - IKKE sarkastisk ment, alltså. ;) )
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Hei Gruzzi, selvsagt tåler jeg kritikk, som de fleste av oss bør..
Selvsagt er det lov å stille spørsmål om hvorfor og hvordan vi moderer. Vel, over til det som du snakket om.
Det var flere grunner til at den aktuelle tråden ble stengt, men den viktigste var nok at vi ønsker (iallefall jeg) å slå hardt ned på unødvendig kritikk. Om folk ønsker å kritisere, så legg det i det minste i tilbakemeldinger og vær sakelig. Dersom vi skulle hatt emner liggende rundt omkring på hele forumet med forklaringer og spørsmål på hvorfor vi gjør ting, så hadde det hele blitt ganske så kaotisk. Nr 2 er at pm er undervurdert. Om du føler deg urettferdig behandlet, ønsker innlegget ditt fjernet og ikke får det til selv (har flere ganger fått pm fra brukere på det gamle forumet som føler at tråden sin har gått helt ut av kontroll, og ønsker den stengt/fjernet, selvsagt hjelper jeg til med slikt.. skal ikke være slik at folk er redde for å poste fordi det er umulig å "gå tilbake" på ting) bør du ta kontakt via pm. Sender selv masse pm på de ulike forumene jeg er på.. spørsmål jeg mener er private, ting jeg lurer på som bare anngår den ene personen og lignende.. pm er genialt. Om en bruker føler seg tråkket på tærne så er det ikke rett måte å reagere på å poste en "jeg hater xxx" post, eller "hvorfor stengte du tråden min xxx?" som i dette tilfellet.
Det mener jeg lager mer sur stemning enn en stengt tråd. Tro meg, jeg liker faktisk ikke å stenge tråder, for den brukeren som jeg gjør det mot husker det (enkelte har elefant hukommelse når det kommer til dette), og har opplevd at de drar dette frem igjen leenge etterpå..
Dersom vi som moderatorer ikke hadde vært konsekvente, hadde det blitt mer frustrerende for brukerne enn om vi er litt strenge fra starten av (ikke at jeg føler vi er strenge i forhold til det gamle forumet, ganske fritt her da??). Dersom jeg hadde latt den tråden leve videre ("Stengte tråden min..."), så hadde jeg ikke fulgt forum-reglene, og da er det ikke lett for kommende brukere å vite hva som er lov å ikke..

Når det gjelder argumentasjonen for hvorfor tråden ble stengt, så kan jeg ta kritikk. Vi kan nok skrive bedre hvorfor vi stenger tråder (har foreløpig ikke vært et stort problem her, da det ikke er mange tråder som har vært nødvendige å stenge)... men føler jeg bruker nok tid på forumet allerede, og prøver derfor å være så kort men med mest mulig info som mulig i stengingen av postene som mulig.
Dessuten sier det seg selv enkelte ganger... en annen ting er at kanskje 10% av brukerne leser forumregler, og dermed har liten grunnlag til å klage på en stengt tråd. (det står ganske klart i reglene hva du skal gjøre om du er uenig i en stengt tråd).

Til slutt en liten ting: lexuszix er selvsagt hjertelig velkommen som bruker på forumet (nyydelig sykkel om jeg skal si det), og det er ikke en fin måte å motta en ny bruker på forumet med å stenge tråden hans rett ned. Men Gixxerman spurte høflig å pent om han ikke kunne legge bildene inn under worklog-delen (for å holde litt orden på forumet), og jeg synes dette var en flott måte å stenge tråden på. Jeg var nok litt mer "rett frem" fordi vi har gitt klart beskjed om at slikt skal tas via pm. Personlig håper jeg ikke vi har sett det siste til lexuszix.

Ha en fortsatt fin dag i solskinnet (iallefall slikt idag her i stavanger by)
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

*nikker*
Du forklarer deg godt! :D (Og lenge :lol: )
Jo, jeg fikk forklart mer hva som var galt med tråden. (Om jeg i det hele tatt hadde noe med det. ;) )
Har selvsagt ingenting å tilføye eller kommentere!
Ha en god dag selv!
- Alle sammen! :D
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kan godt svare for meg selv i denne tråden også jeg. Det hele er så enkelt som at lexuszix tar det for å være en maktdemonstrasjon. Min intensjon var kun å rettlede han, så vet han det til neste gang. Jeg var ikke uhøflig og sa f.eks. Hei se til helvete og post riktig neste gang !!! Jeg sa det rett frem på en høflig måte, og hadde det vært meg så hadde jeg sagt: Ok, skal gjøre det.
Den dagen jeg sitter her en sen regntung dag og ønsker å titte på sykler, ja da vil jeg sitte å kunne bla i én tråd istedenfor å finne to sykler på side 5, 1 sykkel på side11 og 5 sykler på side 29. Folk må bare lære seg å skjønne at et slikt forum kan være en kunnskaps/underholdningsdatabase, og da trenger man litt orden når det blir mange mange tusen innlegg til slutt. Jeg har av og til sett folk skrive om at dette spiller ingen rolle en periode, og så plutselig lurer de på hvorfor det er så mye rot. Er ikke det litt selvmotsigende da ?

En annen ting helt til slutt - vi gjør dette av egen fri vilje for at det skal bli enklere for dere alle å surfe rundt her.
Post Reply