Nye Forum: Verkstedet og ATV

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Post Reply
IGNiTiON
Posts: 194
Joined: 28 Apr 2005 15:52

Nye Forum: Verkstedet og ATV

Post by IGNiTiON »

Jeg synest dette blir litt mye rot.............
Dere må ihvertfall fjerne de to gamle forumene med samme navn! :roll:
bla
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Det er ikke rotete... Den ene verksted og atv forumet gjelder 0-125ccm.

Det andre gjelder 125.1 - gudvethva.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Riktig. :smt023

Men ATV i mc blir trolig slettet, så hvis det er noen som skal skrive om atv, så gjør det i moped/ lett mc delen..
IGNiTiON
Posts: 194
Joined: 28 Apr 2005 15:52

Post by IGNiTiON »

Okei!
slett atv på "Generelt MC" da ihvertfall så blir det bra! 8)
bla
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Det er dumt med to Verksted! :evil:
Da får man ikke samlet alle på et forum...slik som det ser ut til å bli nå.
Hele hensikten er å kunne dele sine egne erfaringer og å hjelpe andre, det burde ikke ha noen ting å si kjører moppe, HD, GSX-R eller Goldwing; vi kan alle lære noe av andre og lære bort noe til andre.... :smt100 :smt102
Så min mening er at litt av hensikten med Verksted delen blir vekk når du skiller Lett-MC og lavere fra mellomtung og opover, husk på at de som kjører mellomtung og større også har kjørt moped og/eller Lett-MC og "mopedfolket" kan ha fedre, (eller mødre), med stor sykkel..
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Saken er den at det er svært få i alderen 16-18 med god mekanisk bakgrunn som kan hjelpe folk med problemer på en motorsykkel. Det blir ofte mye synsing og det er derfor det har blitt delt opp. Vi har Prat delen hvor vi alle kan snakke sammen, og jeg syntes det er mer enn nok :wink:
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Men man får heller ikke noe av informasjonen andre veien...
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Saken er jo at det bare er dere på moped delen som klager over dette. Vi kunne godt fjernet hele moppe delen, men det er jo ikke blitt gjort, er det vel det.
Jeg er fornøyd og det er nok en del andre med MC sikkert også. 8)
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

jeg kjører selv lett, men ser ikke heeelt problemet med det :?

du får da svar fra andre som driver og mekker på samme type sykler som deg ved å splitte opp på denne måten.... :wink:
Image
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Gixxerman wrote:Saken er den at det er svært få i alderen 16-18 med god mekanisk bakgrunn som kan hjelpe folk med problemer på en motorsykkel. Det blir ofte mye synsing og det er derfor det har blitt delt opp. Vi har Prat delen hvor vi alle kan snakke sammen, og jeg syntes det er mer enn nok :wink:
Bare mobb oss du.. Rasist... :P :P :P :lol:

Syns det er bra med oppdelte form jeg.. ;)
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Gixxerman wrote:Saken er jo at det bare er dere på moped delen...
:evil: :evil: :evil: [-X [-o< [-( :smt010 :smt013 :smt021 :smt022 :smt064 :smt075 :smt097 :smt098
om du aner hvor fornerma jeg blei nå!!!!
Moped delen...moa....fysj....neida, men jeg hører ikke akkurat til på moped delen men på Lett-MC...(veeldig viktig offtopic du)

Jeg mener bare at de "eldre" holder på mye nyttig "informasjon" som oss litt yngre og uerfarne sjofører kunne ha bruk for.
En annen litt mer vesentlig ting er at mye mekke-spørsmål har samme svar om det gjelder en scooter eller en ZX12R.
Men så har du det med at noen ikke klarer å legge ut seriøse innlegg...(NMCF var ille)...og jeg skjønner at Tung-MC folket ikke vil bli plaget med "hvor ligger variatorsperra på suckyscooterfire????" og "bakdekk".
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

De som ønsker å sanke nytting info fra de store gutta kan vel bare gå innom mc-verkstedet å lese det de vil lære!? ;)
Death Is The Road To Awe.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Om det er en mekkesak som angår alle så kan du godt poste hvor pokker du vil av de to stedene(f.eks kjede, lakkering osv) Om det er en som vil ha hjelp med en VFR800 f.eks så vil han vel helst slippe alle kommentarer fra folk som har blodtrimma livskiten ut av sin Furia 50. Get it ? Det er ikke det at dere absolutt ikke er velkomne, men enkelte ting bør kunne separeres. Lighten up :smt110
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Det er ikke bare gutter på mc-verkstedet, altså. Vi har damer der også. :D

Dessuten kommer jeg til å lese verksted-delen på moped også. Jeg er veldig interessert i moped selvom jeg har mc. Det er sikkert ikke stort jeg kan bidra med angående de nye mopedene, for de har jo blitt så avanserte, men det er mye å lære fra den yngre garden har jeg funnet ut.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Post Reply