forumet

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Post Reply
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

forumet

Post by adoniz »

Er det virkelig ikke lov å spørre om det er noen som lakkerer svart på dette forumet??

Helt latterlig at det er noen som faktisk gidder å bry seg om det. Er jo ikke lov til å bevege seg på grensen i det hele tatt uten at tråden blir stengt. Skjønner hvorfor det er så sinnsykt lite liv på dette forumet.

Rune!!
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Siden det var jeg som stengte tråden skal jeg forklare deg hvorfor:

jeg starter med å referere fra forumreglene
Linker, bilder, tekster eller annet materiale som strider mot norsk lov er selvsagt ulovlig da dette er med på å redusere forumet og dets brukeres seriøsitet utad.
når en spør etter noen som kan jobbe svart, så spør du etter noen som kan bryte norsk lov. Svart arbeid er ulovlig i henhold til norsk lov, henholdsvis paragraf 5-1 i skatteloven. Hvis du vil diskutere noe om våre avgjørelser på dette forumet, så står også dette i reglene:
Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Fører ikke kan du kontakte admin på e-post. Kraftig hetsing og uthenging av moderatorer fører til utestengelse uten varsel. En klage skal være begrunnet, være saklig og skal fremlegges i beherskede vendinger. Blir du sinna, er det lurt å vente 10 minutter før du sender en klage.
Flyttet til det relevante forumet forresten :wink:
Image
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

skjønner at set ikke er vits i å diskutere her, menneh; det blir automatisk mindre aktivitet her pga slike ting.. :(
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Viss en spør mindre åpenbart om noen lakerer svart da?
fks.Noen flinke lakerere som kan ta en lakeringsjobb for meg?
Det må da være lovt til å spør om noen kan hjelpe en med lakeringen,et av poengene med forumet er vell å kunne få hjelp av folk...
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Jepp, skal prøve å forklare litt hva jeg mener:

Det som ble sagt i den tråden var at personen etterspurte en person som kunne jobbe svart uten at sjefen ville få vite det osv.
Hvis noen fra Bergens område er interessert til å tjene ekstra $ svart og vil lakkere noe skriv meg en melding her eller email! DET er ikke snakk om mye arbeid!

Sjefen får ikke vite også
Hvis en person spør etter fagfolk som kan utføre en lakkeringsjobb, så er det helt greit. Da bryr ikke vi oss noe mer. Men hvis noen personer etterspør folk som kan jobbe svart og at sjefen ikkje får vite osv så blir ikke dette godtatt av noen moderatorer her....

Forstår du? Vi blander oss ikke inn i detaljer hvis disse ikke er nevnt.
Image
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Men da er vi enige :wink:
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Ser egentlig ikke det store problemet her, hvordan man gjør opp for en jobb er jo et forhold mellom kunde og verkstedet, og har vel strengt tatt ikke noe i et MC-forum å gjøre :roll: Eller i andre fora heller for den saks skyld. Og da blir det mer hvordan man stiller spørsmålet om den jobben man vil ha gjort.
Men sånn med det samme, Adoniz, hva vil du betale for et løftebord? Send en PM hvis det er aktuelt.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Du er flink til å forstå slike ting du Ragnhild. Helt enig med deg. Det er bare å formulere seg annerledes, så får man heller ta de litt "ymse" delene av avtalene på pm eller mail :)
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Takk :smt061
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Nettopp, nettopp det jeg sa om "detaljene" :wink: Veldig bra Ragnhild....
Image
Post Reply