Bloggeforum ???

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Guest

Bloggeforum ???

Post by Guest »

Ser at det er veldig trist og lite som skjer på det som måtte omhandle mc her på forumet. Tror det kan bli vanskelig og få mange nye medlemmer hvis dere ikke kommer dere ut av bloggen. For en mc interessert som er her inne og tar en titt så ser dette mer ut som en haug med kompiser som har sluttet å snakke til hverandre og kun bruker skrift til kommunikasjon. Blogg er sikkert morsomt men ikke som her hvor det virker som hele poenget er å få flest mulig innlegg. ( les og se selv ) Synes dette er synd siden det virker som dere hadde noe skikkelig positivt på gang når forumet ble startet.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Det er jo fritt opp til enhver å melde seg inn og bidra med mc-stoff. :D

Bloggene er fristedet der man kan "prate" om andre ting. Man behøver ikke hverken lese eller skrive i bloggene. :wink:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hvorfor blir du ikke selv bruker av siden, for så å bidra med stoff der det trengs ? Nytter svært lite å kritisere bak en anonym bruker. Om du har fulgt med fra starten, hvorfor ble du ikke bruker den gang ?

Et forum lever kun på én ting: Hva folk bidrar med...
Guest

Post by Guest »

Så tilfeldig at denne tilbakemeldingen kom kort tid etter denne posten her: http://nmcf.net/viewtopic.php?p=92232#92232
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

Er det noe jeg ikke helt for med meg her eller? :smt017
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

mil0 wrote:Er det noe jeg ikke helt for med meg her eller? :smt017
Ser ut som om en gjest er missfornøyd med det som skjer på dette forumet basert på poster i en tråd i et annet forum. Med mindre gjesten har noe å bidra med for å rette opp det som er galt i dette forumet, kan jeg ikke se at det skal være så mye å bry seg om. :wink:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Guest

Post by Guest »

Hold an nå litt, det var da ikke meningen og kritisere noe eller noen med innlegget mitt. Som jeg også skrev så mente jeg at dere hadde noe skikkelig positivt på gang når forumet ble startet. Det jeg mener er faren for at forumet på sikt vil renne ut i sanden pga. det er det samme personellet som sitter og skriver til hverandre i bloggen. Dette vil garantert være hemmende for evnt. nye brukere inkl. meg selv pga. det hele ser ut som et kompisselskap og ikke noe mc-forum for den vanlige mann i gata.

( Ta og åpne linken under for å forstå hva jeg mener(kun ei side av veldig mange ), skjønner ikke helt hva sånt har og gjøre inne på et mc forum. At en eller annen kommer til og gå direkte i forsvarsposisjon er jeg forberedt på. Jeg må også tilføye for brukerne på forumet at jeg vil ønske dere en skikkelig god jul om det vil bli med blogg eller ei)

http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=359&start=510
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ok, da skal jeg si deg hva som allerede har blitt sagt. På forum som er åpne for alle personer med internett, så må man regne med mange MANGE forskjellige personer. Da sklir ting fort ut, og det ser jeg på de fleste forum jeg er på. Det er bare slik det er. Derfor satte vi i moderatorpanelet oss ned sammen Admin for å få en løsning på dette. Bloggen kom da opp, og vi mente at dette måtte jo være perfekt. Da holder vi en del helt åpen for snakk om hva det enn måtte være. Det er opp til den individuelle bruker om han/hun ønsker å ta del i eller lese denne delen. Derfor ser jeg absolutt ingen bekymring hva bloggen angår. Du trenger ikke lese der om du ikke føler det passer din person. Vi har mange andre deler av forumet hvor du kan delta og få din tilfredsstillelse. På et hvert forum blir det give and take. Man gir litt her og man tar litt der for å prøve å møtes på halvveien. Man kan ikke tilfredstille absolutt alle på alle punkter, men enhver skal få sin aksept den grad at det ikke går videre utover de andre brukere.
Bloggen forblir slik den er enkelt og greit...
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Augo du bruke
før inn du gjeng,
i kot og i kråom
i kot og i krokom.
For d'er uvisst å vita
kvar uvenner sit
føre din fot.

Sæl den som gjev!
Gjest er inn komen,
kvar finn han sess åt seg?
Brå vert den
som på brandom skal sitja
og føre ærend fram.

Eld han treng
som inn er komen
og om kne kulsar.
Til mat og klede
den mann hev trong
som hev i fjell fari.

Vatn og handduk
han ventar å få,
når han til bords vert beden.
Syn godlaget fram,
så greileg du kan,
med ord og attbeding.

Vit han treng
som vidt skal fara;
d'er mangt heime høveleg.
Til bisn han vert
som veit for lite,
når han sit med kloke folk saman.

Av sin eigen klokskap
skal ingen kyte,
men halde tanken i taum.
Når du gløgg og tagal
i gardane sviv,
du kjem ikkje brått i beit.

Grannvar gjest,
når til gilde han kjem,
teier med andre talar.
Lyder med øyro
og med augo skodar,
veltenkt og føre var.


Ord til ettertanke fra Håvamål
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
armath
Posts: 212
Joined: 17 Nov 2005 22:52
MC: Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod
Location: Valfjord

Post by armath »

Ord til ettertanke fra Håvamål
:smt045
Tempo Fighter 125cc
Suzuki GSX 1100 EF. 1984 mod.
Suzuki GSX 1100 F 1993 mod.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod.

Kjørt:
2005 - 112 km (GSX 1100 EF)
2006 - 10400 km (GSX 1100 EF)
2007 - 10070 km (GSX 1100 EF)
2008 - 3010 km (Hayabusa)
------------780 km (ZZR 1100)
---------10112 km (GSX 1100 F) Solgt
2009 - 11420 km (Hayabusa 99mod)
Kristiansen
Posts: 121
Joined: 27 Jun 2005 12:47
Location: Gjøvik

Post by Kristiansen »

er jo opp til hver enkelt hvor man vil lese og skrive på forumet da! :wink:
å om en har flere poster enn en annen.. hva så?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ja nettopp. Jeg vet jeg har ganske mange posteringer, men det er ingen rekorder jeg prøver å slå. Jeg trives her inne, og deltar der jeg føler for bare. Ikke alltid like lett og holde fingrene fra fatet :)
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Hadde det ikke vært for bloggen hadde dette forumet vært gørr kjedelig...
Beklager å måtte si det!

Uansett hvor spennende, interessant og kult MC er, så kan man ikke diskutere KUN MC hele tiden.
Man går tom for ting å diskutere på det temaet også, akkurat som man vil gå tom for ting å diskutere rundt andre ting, som f.eks lange underbukser...

Hvis vi bare skulle ha diskutert MC så hadde det vært lite liv her..

Personlig er jeg kjempeglad for at vi har bloggen, selv om jeg ikke er den mest aktive der selv..

I tillegg bruker jeg forumet mest som et sted hvor jeg kan omgi meg med folk med samme interesse som meg. Og da blir det jo automatisk "kompiseri".. Og det ser jeg ikke noe galt med.

Med tanke på nye medlemmer så mener jeg at vi tar imot disse med åpne armer. Det er lett fordi vi brenner for det samme!

God jul til deg også! :)
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Word :smt023
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ikke medlem

Søppel forum ????

Post by Ikke medlem »

Nei nå får dere ta dere sammen, slenge dritt inn i hverandres forum.....
(så jag slenger litt jeg også)
Nå vet ikke jeg om gjesten som startet dette innlegget, er medlem i nmc sitt forum(det tror nå jeg).
Men artikkelen som han/hun henviser til er som å kaste sten i glasshus.
Samme person (Honkaw)diskuterer nå annet enn bare mc......

ref: http://nmcf.net/viewtopic.php?t=7088&highlight=
og: http://nmcf.net/viewtopic.php?t=7039&highlight=
Tema: "Hva irriterer deg" - tråden
Honkaw
Svar: 136
Visninger: 2630
Forum: Generelt Skrevet: Søn Jul 25, 2004 5:52 pm Tema: "Hva irriterer deg" - tråden
Hater bønder !!!

Noen utdrag for å kaste inn litt bensin, feie for egne dører :lol: hva...!
Jeg.? Jo jeg slenger innom og leser både her og der av og til, har gammel sykkel i garasjen som ikke er kjørt på 10 år.
Men synes det kan være morro å følge med inni mellom.
Takk :twisted:
Post Reply