Bloggeforum ???

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Hva er det egentlig du vil fram til?
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Tror helst gjestene er misunnelige på at vi har et forum vi trives med, men vil ikke innrømme at de gjerne vil være med, og så er det litt flaut nå når vi inviterer dem til å delta...
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
falken
Posts: 6
Joined: 13 Nov 2005 06:16

sykkel løs

Post by falken »

Vel vel......
Ikke har jeg sykkel... å ikke bryr jeg meg om at folk bare snakker dritt :)
MEN... jeg vil i hvertfall være med :)
Er ikke jula over nå ?? hva med en ny logo på mc-forumet ??? :wink:
ha et ellers så fortreffelig null sex år........ he he he he he
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Jasså.... liv i deg også..
User avatar
falken
Posts: 6
Joined: 13 Nov 2005 06:16

næh....

Post by falken »

Joa.... det hender jeg våkner opp en gang imellom fra vinterdvalen.. :D
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Post by KinG^KaoZ »

Må nesten få si at jeg er litt enig med topicstarter. Nå er jeg ikke aktiv på bloggsiden, om jeg ikke vil se der så er det jo rett og slett bare å ikke se.

Men jeg har opplevd problemet med forumer som blir et "lukket" samfunn. Når du kommer til forumet som ny bruker, og det er en "kjerne" i forumet som snakker som om de er en gjeng kompiser, så blir det litt vanskelig å skli inn. (Tenker da på endel intern offtopicprat overalt i forumet).

Jeg sier ikke at det er slik her, men har sett et par forumer bli slik. Temaet forumet da egentlig tar for seg sklir ut. :wink:

Er egentlig ikke så lett å merke at et forum blir slik, sålenge du ikke er ny bruker.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Skjønner hva du mener KinG^KaoZ.
Har ofte sammenlignet et nett-forum med et møte/sammenkomst over en kopp kaffe hvor man sitter og prater om løst og fast. Og hvor hvem som helst kan delta med spørsmål, svar, kommentarer osv.
Og da kan det lett bli til at noen blir mer varme i trøya og overtar praten helt og dermed utelukker andre som også har interessante innspill. Derfor har vi moderatorer på forumet som skal/bør påse at diskusjonen foregår på en måte som inkluderer flest mulig.
Men litt "innside"-prat bør det være, det viser nye brukere at forumet lever, at vi har takhøyde nok til det meste.
Og det er forskjell på brukerne av et forum. Enkelte leser bare innlegg, de har nok med det, andre slenger inn et innspill èn gang i en tråd og er fornøyde med det. Og så er det noen som har meninger om alt, og det er de som holder forumet i gang, og må også kunne få "breie" seg litt slik at forumet holder seg oppdatert.
Og hvis alle, gamle som nye brukere holder seg til det utdraget fra Håvamål som står lenger opp i denne tråden, vil forumet utvikle seg og gi alle MC-interesserte en plass på nettet for sin interesse, og ikke bare være et forum for en indre "klikk" av gamle brukere.
Og som du nevner King^KaoZ, det er eksempler på at nettforum sklir ut og blir fora for noen få spesielt interesserte og ikke et treffsted for alle.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Jeg leser omtrent aldri bloggene, siden jeg desverre ikke er spesielt sosial av meg, men jeg synes det er helt topp at de som er interessert i det har en egen gruppe. Det er veldig enkelt å la være å lese den, og den sørger for at ikke det blir altfor mye "babbel" i de andre gruppene. Jeg har aldri følt at de som bruker blogg-gruppen rotter seg sammen i de andre gruppene, eller at det er en egen klikk her som stadig skriver "interne" meldinger i alle trådene. Tvert i mot synes jeg det er mindre av det på dette forumet, siden den sosiale praten skjer i bloggene.
V4 fun
Post Reply