NMCU trenger støtte.

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Post Reply
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Okda »

jhn wrote:Med all respekt, det hadde vært fristende å si drit & dra ... men det gjør jeg selvfølgelig ikke.
Jeg kunne sikkert formulert meg annerledes i utgangspunktet, men ærlig talt, er dere ikke i overkant fintfølende nå?
Ang. "gratispassasjer" ... spar meg fra moralsk arroganse

Fintfølende? Hvem? Har du en speil så ta en titt i den :twisted:
OkDa
Fjr 1300
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: NMCU trenger støtte.

Post by jhn »

Bare å beklage, men jeg var ikke i humør til en såpass dustete diskusjon i dag.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Okda »

jhn wrote:Bare å beklage, men jeg var ikke i humør til en såpass dustete diskusjon i dag.
:thumleft
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Hal73
Posts: 13
Joined: 24 Jul 2016 19:21
MC: BMW R1200R, 2007 modell

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Hal73 »

Medlemsskap betalt. Veldig praktisk med mCash-betaling

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: NMCU trenger støtte.

Post by supermons »

Hal73 wrote:Medlemsskap betalt. Veldig praktisk med mCash-betaling
:thumleft
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: NMCU trenger støtte.

Post by KliffArne »

Hehe, fjærrtnes'en fornekter seg ikke, går ut med høy sigarføring og så viser det seg at han ikke er medlem selv og ifølge knutk's logikk er et null.

Men fortvil ikke, hainn KliffArne har fikset det. Jeg meldte først meg selv inn, og så vervet jeg likegodt fjærrtnes og tok jhn i samme slengen. Giro'en kommer i posten :thumleft

Så da får jeg i tillegg til resten av året gratis, også neste år dekket av dette. Et par biler og motorsykler er allerede forsikret hos If, så nå regner jeg med en saftig tilbakebetaling fra dem. Vinn-vinn =D>
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: NMCU trenger støtte.

Post by jhn »

KliffArne wrote:Hehe, fjærrtnes'en fornekter seg ikke, går ut med høy sigarføring og så viser det seg at han ikke er medlem selv og ifølge knutk's logikk er et null.

Men fortvil ikke, hainn KliffArne har fikset det. Jeg meldte først meg selv inn, og så vervet jeg likegodt fjærrtnes og tok jhn i samme slengen. Giro'en kommer i posten :thumleft

Så da får jeg i tillegg til resten av året gratis, også neste år dekket av dette. Et par biler og motorsykler er allerede forsikret hos If, så nå regner jeg med en saftig tilbakebetaling fra dem. Vinn-vinn =D>
Ikke så kjapt nå, kompis ... jeg må vel godkjenne et eventuellt medlemskap? Det spørs vel også om jeg slipper inn der ... pga mitt usannsynlig malplasserte og ubehøvlede innlegg i går kveld, ble jeg visstnok mistenkt for å ha en dårlig skjult og ondskapsfull plan.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Tommas »

jhn wrote:Det spørs vel også om jeg slipper inn der ... pga mitt usannsynlig malplasserte og ubehøvlede innlegg i går kveld, ble jeg visstnok mistenkt for å ha en dårlig skjult og ondskapsfull plan.

Money talks 8)
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Haha, at jeg ikke er medlem i NMCU tar jeg helt lungt og har aldri vert noen hemlighet. Om noen her skulle lage småbarnslige kallenavn på meg av den grunn bryr meg svært lite. :lol:

Men jeg har kommet med en del gode innspill i tråden på tross av mitt fraværende medlemsskap. Er ikke det bra da? Hvis det kun er medlemmer som får lov til å bidra med forslag så beklager jeg min deltakelse. Noen ganger kan jeg rett og slett bare være et grusomt menneske. :lol:

EDIT:
Giroen kan bare dukke opp Kliffern. Den åker rett i peiskrukka som oppfyringspapir :lol:
(Uten at jeg har noe i mot NMCU og jobben dem gjør forøvrig)

Jeg får så mange fakturaer i posten vedrørende abonement etc. og ett sted må jeg si stopp. Planen var å rydde opp i dette for noen uker siden, men har ikke kommet så langt. Men foreløpig er jeg da altså ikke interresert i medlemsskap i NMCU.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: NMCU trenger støtte.

Post by tshansen »

Jeg ber pent om at dere holder dere saklig i denne tråden framover. Målet er jo å skaffe NMCU støtte, ikke hugge løs på hverandre for at vi har forskjellige meninger [-X

Selv har jeg inntrykk av at veldig mange opplever NMCU på lik linje med NAF. Litt "bortkastet" hadde det ikke vært for rabatten det ga på bilberging osv. Uten å sammenligne NAF og NMCU ytterligere, så føler jeg at det må legges ut langt mere info om hvilke saker som jobbes med, hva dere jobber mot å suse på med masse info.

Folk oppfatter informasjon på to forskjellige måter. Er det info du søker selv, eller er det info du skal få utenfra å bli påvirket i en eller annen grad. Ja da må infoen spisses deretter :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Jeg ber pent om at dere holder dere saklig i denne tråden framover. Målet er jo å skaffe NMCU støtte, ikke hugge løs på hverandre for at vi har forskjellige meninger [-X

Selv har jeg inntrykk av at veldig mange opplever NMCU på lik linje med NAF. Litt "bortkastet" hadde det ikke vært for rabatten det ga på bilberging osv. Uten å sammenligne NAF og NMCU ytterligere, så føler jeg at det må legges ut langt mere info om hvilke saker som jobbes med, hva dere jobber mot å suse på med masse info.

Folk oppfatter informasjon på to forskjellige måter. Er det info du søker selv, eller er det info du skal få utenfra å bli påvirket i en eller annen grad. Ja da må infoen spisses deretter :D
Nå var du kjip mot NAF Lordy. Du glemte å nevne NAF boka! :smt005
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: NMCU trenger støtte.

Post by jhn »

LordShaft wrote:Jeg ber pent om at dere holder dere saklig i denne tråden framover....
Jeg prøvde ... helt sant
LordShaft wrote: .... så føler jeg at det må legges ut langt mere info om hvilke saker som jobbes med, ....
Det var jo dette jeg også lurte på ... har vi noen restriksjoner, begrensninger, forbud/påbud, avgifter i vente, som det jobbes mot? Ser man noen nye typer farer langs veien i fremtiden? ... et eller annet?
Hvorfor skal man støtte NMCU? Hva trenger de støtte til?
Personlig føler jeg ikke et kjempebehov for en interesseorganisasjon fordi jeg kjører mc, men det kan fort være noen behov jeg ikke har tenkt på ennå ... i så fall, fortell meg hvilke ... de som vet
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: NMCU trenger støtte.

Post by DrGreve »

jhn wrote:
LordShaft wrote:Jeg ber pent om at dere holder dere saklig i denne tråden framover....
Jeg prøvde ... helt sant
LordShaft wrote: .... så føler jeg at det må legges ut langt mere info om hvilke saker som jobbes med, ....
Det var jo dette jeg også lurte på ... har vi noen restriksjoner, begrensninger, forbud/påbud, avgifter i vente, som det jobbes mot? Ser man noen nye typer farer langs veien i fremtiden? ... et eller annet?
Hvorfor skal man støtte NMCU? Hva trenger de støtte til?
Personlig føler jeg ikke et kjempebehov for en interesseorganisasjon fordi jeg kjører mc, men det kan fort være noen behov jeg ikke har tenkt på ennå ... i så fall, fortell meg hvilke ... de som vet
Tja, de klarte å forhindre at de såkalte eggdelere ble normen som autvern langs veiene. Dette forbudet mot dette rekkverket kom på tross av kraftig press fra både Vegvesenet selv og sentrale politikere som kun så kostnader og ikke den fare for liv og helse disse rekkverkene representerer for oss som kjører mc.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Tommas »

Bare eggdeler saken er nok til at vi alle burde være medlem ;-)
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Er vertfall eggdelere på E6 Her jeg bor. Er nylig en som mistet livet der også. En motorsyklist. Om det var eggdelerene som hadde skylden vites ikke.
Post Reply