NMCU trenger støtte.

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Post Reply
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: NMCU trenger støtte.

Post by supermons »

Passer godt at vi akkurat fikk opp NMCU-logo og link her? :)

Men absolutt, NMCU fortjener alle medlemmer de kan få, for å stå på for oss motorsyklister.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Tommas »

Som medlem i NMCU får du 10% rabatt på motorsykkelforsikring og 8% på bilforsikring. Bruk derfor medlemsfordelene dine og spør oss om forsikringer tilpasset dine behov.
Dette gjelder IF. For meg tjener jeg på å være medlem. Det er jo ikke så galt (IF slo de andre prisene jeg fikk).
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: NMCU trenger støtte.

Post by mekkern »

Prøvde nok en gang å sende et tips om at ungdommen ser på nettsiden og innmeldingen som tragisk nostalgisk og "neckro"...
de MÅ komme i kapp med den digitale utviklingen og arenaer.ikke minst muligheten til innmelding direkte på tlf og at det føles som at dette ikke bare er for fossiler....
De må rett og slett ha noe å tilby ungdommen-For det er vel de vi må satse på fremover? Eller skal det "dø ut" med oss "godt voksne"? 8-[
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Tommas »

mekkern wrote:Prøvde nok en gang å sende et tips om at ungdommen ser på nettsiden og innmeldingen som tragisk nostalgisk og "neckro"...
Ikke bare ungdommen gitt, det er nokså sidrumpa greier 8)
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Toven »

Har vært diskutert før, på den andre siden tror jeg?
Burde vært noe "up to date" ja. Veldig fossilt måte når jeg meldte meg inn i år. Men på tide at jeg meldt meg inn! :)
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Fidel »

Tja, vi gjør så godt vi kan med små ressurser. Vi forbedrer innmeldingsprosedyrene med vippsing og mCash og slikt, og ser hva vi kan gjøre med nettsida. Dere er velkomne til å bidra for å gjøre det hele enda bedre!
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

mekkern wrote:Prøvde nok en gang å sende et tips om at ungdommen ser på nettsiden og innmeldingen som tragisk nostalgisk og "neckro"...
de MÅ komme i kapp med den digitale utviklingen og arenaer.ikke minst muligheten til innmelding direkte på tlf og at det føles som at dette ikke bare er for fossiler....
De må rett og slett ha noe å tilby ungdommen-For det er vel de vi må satse på fremover? Eller skal det "dø ut" med oss "godt voksne"? 8-[
Helt enig!

Jeg har også tatt opp dette før.

Å koste på en ansiktsløfting på nettsiden samt gjøre prosedyrene mer strømlinjeformet kan ses på som en invistering og ikke en utgift. Selv mange private nettsider er mer iøyenfallene enn NMCU sin. Kortbetaling fikses via paypal og er gratis og integrere.

For å tjene penger så må man jo markedsføre seg og da må man legge vekt på elektroniske tjenester. MC forhandlere jeg har vert hos har ikke en eneste brosjyre liggende åpenlyst fra NMCU og ingen forhandlere nevner heller NMCU. Når folk kjøper ny sykkel så burde jo et medlemsskap være bakt inn i prisen det første året. Altså en avtale med MC forhandlere.

Dere kan gjerne si at dere ikke har mennesker til å ta denne runden med forhandlere og eller fikse på hjemmesiden, men det hjelper liksom ikke noe. Som selvstenfig næringsdrivende (dog i VELDIG liten skala) så har jeg tidligere brukt 20-30.000,- i året på markedsføring og hjemmeside og da har jeg ikke tatt med alle triene jeg har brukt. For en såpass stor organisasjon som NMCU burde dette være en smal sak. Kanskje det bare er snakk om omprioriteringer?

Dere gjør uansett en god jobb for oss MC folk, men jeg tror dere kan skaffe enda flere medlemmer LETT, ved å gjøre dere mer synlige.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: NMCU trenger støtte.

Post by tshansen »

Hva med å nevne et par av de tingene NMCU har gjort og gjør for oss motorsyklister?
Personlig har jeg på følelsen av at veldig få melder seg inn pga liten tro på at de utgjør noen forskjell! Litt slik som NAF medlemskap!

Om budskapet deres er høyere og bedre enn hjemmesiden deres, ser jeg ikke på det som noe problem at den er gammeldags!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Hva med å nevne et par av de tingene NMCU har gjort og gjør for oss motorsyklister?
Personlig har jeg på følelsen av at veldig få melder seg inn pga liten tro på at de utgjør noen forskjell! Litt slik som NAF medlemskap!

Om budskapet deres er høyere og bedre enn hjemmesiden deres, ser jeg ikke på det som noe problem at den er gammeldags!
Når folk har "liten tro på at det utgjør noen forskjell" som du sier så er det kanskje på tide for NMCU og opplyse om hva dem faktisk gjør og har gjort litt tydeligere? Å da er vi jo inne på markedsføringsbiten igjen...

Å hvor er det folk flest søker etter informasjon i dag? Jo på nett og da kan det være greit at kunder danner seg et godt førsteinntrykk når dem treffer hjemmesiden dems. Det er nå vertfall min mening.

Hvis målet er å skaffe flere medlemmer og kanskje særlig nye og litt yngre engasjerte medlemmer så bør det satses mer på den elektroniske biten og legge bort gule giroer og den oppfatning om at det er jungeltelegrafen som seirer.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Okda »

Bjerknez wrote:
LordShaft wrote:Hva med å nevne et par av de tingene NMCU har gjort og gjør for oss motorsyklister?
Personlig har jeg på følelsen av at veldig få melder seg inn pga liten tro på at de utgjør noen forskjell! Litt slik som NAF medlemskap!

Om budskapet deres er høyere og bedre enn hjemmesiden deres, ser jeg ikke på det som noe problem at den er gammeldags!
Når folk har "liten tro på at det utgjør noen forskjell" som du sier så er det kanskje på tide for NMCU og opplyse om hva dem faktisk gjør og har gjort litt tydeligere? Å da er vi jo inne på markedsføringsbiten igjen...

Å hvor er det folk flest søker etter informasjon i dag? Jo på nett og da kan det være greit at kunder danner seg et godt førsteinntrykk når dem treffer hjemmesiden dems. Det er nå vertfall min mening.

Hvis målet er å skaffe flere medlemmer og kanskje særlig nye og litt yngre engasjerte medlemmer så bør det satses mer på den elektroniske biten og legge bort gule giroer og den oppfatning om at det er jungeltelegrafen som seirer.

Å finne ut en del av saken som NMCU har fått igjennom / vært med på å få i gjennom finnes på de forkvaklede gamle nettsidene til ----- NMCU.

http://nmcu.org/files/Hva%20har%20NMCU% ... 170216.pdf

Må nok være både gammel, forkvaklet og tilpasset til de gamle nettsidene for å klare å finne frem til denne opplistingssiden, men når man så har funnet frem til den så er det en relativt lang liste de har laget. Svært mange fordeler har de oppnådd å få til på vegne av oss medlemmer og også de som ikke er medlemmer, så de har gjort mye for oss. Klart hjemmesiden kunne sikkert ha vært oppgradert , men det er noe de fleste vet at å lage en hjemmeside koster en god del kroner og de midlene kan brukes på bedre vis enn å oppgradere siden. Innholdet blir jo den samme det er kun innpakkinggen som endres, hva er hensikten med det?.

Synes for øvrig denne diskusjonen har vært før også kanskje også med de samme deltakerene?
OkDa
Fjr 1300
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Fidel wrote:Tja, vi gjør så godt vi kan med små ressurser. Vi forbedrer innmeldingsprosedyrene med vippsing og mCash og slikt, og ser hva vi kan gjøre med nettsida. Dere er velkomne til å bidra for å gjøre det hele enda bedre!
Jeg kan godt bidra med hva JEG mener angående nettsiden sånn kjapt:

Det er uten tvil mye informasjon på nettsiden deres og uten at jeg har lest alt så tviler jeg ikke på at det meste også er god informasjon. Men ALT trenger ikke å treffe besøkende rett i fleisen med tanke på en gedigen uoversiktlig meny.

Få frem det som er viktigst på førstesiden og prioriter dette. Hvis noen vil dypdykke ned i det "politiske hjørnet" samt lese annen tung lektyre så vet er dette uensett mennekser som vet hvor man skal finne slikt. De fleste vet at "enkel" informasjon er lett tilgjengelig, mens man må lete litt for å finne det som kanskje ikke er så inntektsbringende.

Har man en god søkefunksjon på siden, så vil uansett de mest ivrige finne denne informasjonen.

Salg av effekter mener jeg også bør være en del av nettsiden, og slikt er jo også inntektbringende.

Dette ved siden av en gedigen opprydding på designbiten tror jeg vil gjøre susen. Å tro at det er jungeltelegrafen som blir redningen er nok ikke en sund tanke tror jeg.

Penger som evt. brukes på dette må sees på som en invistering. Jeg har sett selv små "bakgårdsfirmaer" med kanonflotte hjemmesider. Poenget er at når vertfall JEG kommer til en hjemmeside som virker utdatert så får jeg et dårlig førsteinntrykk. Jeg sitter igjen med tanker som "oj... dette er nok et firma som sliter økonomisk og eller ikke forstår seg på markedsføring. Ikke for at jeg er noen ekspert på området heller, men uten en viss mengde kroner i markedsføringspotten så kan man heller ikke forvente å få så mye bedre resultat.

MEN!... at dere gjør en god jobb for oss motorsykler er det vel få som betviler. Men at ting bør bedres andre steder er vel også ganske åpenbart... i mine øyne. :)
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Okda wrote:
Innholdet blir jo den samme det er kun innpakkinggen som endres, hva er hensikten med det?.
Hva er hensikten med å sette de mest nødvendige produktene lengst inn i matbutikken?
Hva er hensikten med at godteriet befinner seg nærmest mulig disken og gjerne langt ned?

Hensikten er så klart og få flere klikk på siden, noe som igjen genererer penger i kassa. Hensikten er også og få viktig informasjon tydelig frem, mens det som ikek er like inntektsbringende lenger bort. man kan ikke fronta alt på en gang. Man må være litt selektiv og "smart".
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

En ting til:

På førstesiden helt til høyre så står det "Medlemmer vi har feil adresse til".
Klikker man der så får man opp navn og adresse samt telefonnummer til disse medlemmene. Å legge ut medlemmers telefonnummer på en offentlig nettside på den måten er fyfy.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: NMCU trenger støtte.

Post by supermons »

Det er jo ikke bare deres egen hjemmeside som er kilden til informasjon om NMCU. Et sted som havner høyt opp på søkeresultatene er Wikipediasiden om NMCU, som godt kan oppdateres og brukes litt som sted for å si hva de har oppnådd og hva de står for.

Hvis ikke NMCU selv tar tak i det kan jo kanskje noen herifra med litt ekstra tid legge inn noe info der? :)
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Jeg har mange ideer jeg og jeg kan også være med på en evt. oppgradering. Men jeg jobber ikke gratis desverre. Men ideene er dog gratis :lol:
Post Reply