MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nÄ 24 apr 2018 06:45

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 180 innlegg ]  GĂ„ til side 1 2 3 4 5 
 12 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 29 sep 2016 17:47 
Administrator
Brukeravatar

MC: Suzuki GSX750
Honda CBR1000RR
Sted: Hovedstaden
Passer godt at vi akkurat fikk opp NMCU-logo og link her? :)

Men absolutt, NMCU fortjener alle medlemmer de kan fÄ, for Ä stÄ pÄ for oss motorsyklister.

Toppen

Legg innLagt inn: 29 sep 2016 17:58 
Brukeravatar

MC: 2015 KTM Super Duke 1290 R
Siter:
Som medlem i NMCU fÄr du 10% rabatt pÄ motorsykkelforsikring og 8% pÄ bilforsikring. Bruk derfor medlemsfordelene dine og spÞr oss om forsikringer tilpasset dine behov.

Dette gjelder IF. For meg tjener jeg pÄ Ä vÊre medlem. Det er jo ikke sÄ galt (IF slo de andre prisene jeg fikk).

Toppen

Legg innLagt inn: 29 sep 2016 19:35 
Brukeravatar

MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
PrÞvde nok en gang Ä sende et tips om at ungdommen ser pÄ nettsiden og innmeldingen som tragisk nostalgisk og "neckro"...
de MÅ komme i kapp med den digitale utviklingen og arenaer.ikke minst muligheten til innmelding direkte pĂ„ tlf og at det fĂžles som at dette ikke bare er for fossiler....
De mÄ rett og slett ha noe Ä tilby ungdommen-For det er vel de vi mÄ satse pÄ fremover? Eller skal det "dÞ ut" med oss "godt voksne"? 8-[

Toppen

Legg innLagt inn: 29 sep 2016 19:41 
Brukeravatar

MC: 2015 KTM Super Duke 1290 R
mekkern skrev:
PrÞvde nok en gang Ä sende et tips om at ungdommen ser pÄ nettsiden og innmeldingen som tragisk nostalgisk og "neckro"...

Ikke bare ungdommen gitt, det er noksÄ sidrumpa greier 8)

Toppen

Legg innLagt inn: 29 sep 2016 20:45 
Brukeravatar

MC: Suzuki SV650 K3
Sted: Stathelle
Har vÊrt diskutert fÞr, pÄ den andre siden tror jeg?
Burde vÊrt noe "up to date" ja. Veldig fossilt mÄte nÄr jeg meldte meg inn i Är. Men pÄ tide at jeg meldt meg inn! :)

Toppen

Legg innLagt inn: 29 sep 2016 23:59 

MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,
Tja, vi gjÞr sÄ godt vi kan med smÄ ressurser. Vi forbedrer innmeldingsprosedyrene med vippsing og mCash og slikt, og ser hva vi kan gjÞre med nettsida. Dere er velkomne til Ä bidra for Ä gjÞre det hele enda bedre!

Toppen

Legg innLagt inn: 30 sep 2016 05:34 
mekkern skrev:
de MÅ komme i kapp med den digitale utviklingen og arenaer.ikke minst muligheten til innmelding direkte pĂ„ tlf og at det fĂžles som at dette ikke bare er for fossiler....
De mÄ rett og slett ha noe Ä tilby ungdommen-For det er vel de vi mÄ satse pÄ fremover? Eller skal det "dÞ ut" med oss "godt voksne"? 8-[

Helt enig!

Jeg har ogsÄ tatt opp dette fÞr.

Å koste pĂ„ en ansiktslĂžfting pĂ„ nettsiden samt gjĂžre prosedyrene mer strĂžmlinjeformet kan ses pĂ„ som en invistering og ikke en utgift. Selv mange private nettsider er mer iĂžyenfallene enn NMCU sin. Kortbetaling fikses via paypal og er gratis og integrere.

For Ä tjene penger sÄ mÄ man jo markedsfÞre seg og da mÄ man legge vekt pÄ elektroniske tjenester. MC forhandlere jeg har vert hos har ikke en eneste brosjyre liggende Äpenlyst fra NMCU og ingen forhandlere nevner heller NMCU. NÄr folk kjÞper ny sykkel sÄ burde jo et medlemsskap vÊre bakt inn i prisen det fÞrste Äret. AltsÄ en avtale med MC forhandlere.

Dere kan gjerne si at dere ikke har mennesker til Ä ta denne runden med forhandlere og eller fikse pÄ hjemmesiden, men det hjelper liksom ikke noe. Som selvstenfig nÊringsdrivende (dog i VELDIG liten skala) sÄ har jeg tidligere brukt 20-30.000,- i Äret pÄ markedsfÞring og hjemmeside og da har jeg ikke tatt med alle triene jeg har brukt. For en sÄpass stor organisasjon som NMCU burde dette vÊre en smal sak. Kanskje det bare er snakk om omprioriteringer?

Dere gjĂžr uansett en god jobb for oss MC folk, men jeg tror dere kan skaffe enda flere medlemmer LETT, ved Ă„ gjĂžre dere mer synlige.

Toppen

Legg innLagt inn: 30 sep 2016 07:00 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
Sted: Bergen
Hva med Ă„ nevne et par av de tingene NMCU har gjort og gjĂžr for oss motorsyklister?
Personlig har jeg pÄ fÞlelsen av at veldig fÄ melder seg inn pga liten tro pÄ at de utgjÞr noen forskjell! Litt slik som NAF medlemskap!

Om budskapet deres er hÞyere og bedre enn hjemmesiden deres, ser jeg ikke pÄ det som noe problem at den er gammeldags!

2017: Nye dekk pÄ 20260 km - Metzeler Tourance Next = 4495 km
2017: Nye dekk pÄ 24755 km - Avon Trailriders
------------------------------------------------------------
PĂ„ Flickr
LocaToWeb

Toppen

Legg innLagt inn: 30 sep 2016 09:04 
LordShaft skrev:
Hva med Ă„ nevne et par av de tingene NMCU har gjort og gjĂžr for oss motorsyklister?
Personlig har jeg pÄ fÞlelsen av at veldig fÄ melder seg inn pga liten tro pÄ at de utgjÞr noen forskjell! Litt slik som NAF medlemskap!

Om budskapet deres er hÞyere og bedre enn hjemmesiden deres, ser jeg ikke pÄ det som noe problem at den er gammeldags!

NĂ„r folk har "liten tro pĂ„ at det utgjĂžr noen forskjell" som du sier sĂ„ er det kanskje pĂ„ tide for NMCU og opplyse om hva dem faktisk gjĂžr og har gjort litt tydeligere? Å da er vi jo inne pĂ„ markedsfĂžringsbiten igjen...

Å hvor er det folk flest sĂžker etter informasjon i dag? Jo pĂ„ nett og da kan det vĂŠre greit at kunder danner seg et godt fĂžrsteinntrykk nĂ„r dem treffer hjemmesiden dems. Det er nĂ„ vertfall min mening.

Hvis mÄlet er Ä skaffe flere medlemmer og kanskje sÊrlig nye og litt yngre engasjerte medlemmer sÄ bÞr det satses mer pÄ den elektroniske biten og legge bort gule giroer og den oppfatning om at det er jungeltelegrafen som seirer.

Toppen

Legg innLagt inn: 30 sep 2016 10:03 

MC: FJR 1300
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:

NĂ„r folk har "liten tro pĂ„ at det utgjĂžr noen forskjell" som du sier sĂ„ er det kanskje pĂ„ tide for NMCU og opplyse om hva dem faktisk gjĂžr og har gjort litt tydeligere? Å da er vi jo inne pĂ„ markedsfĂžringsbiten igjen...

Å hvor er det folk flest sĂžker etter informasjon i dag? Jo pĂ„ nett og da kan det vĂŠre greit at kunder danner seg et godt fĂžrsteinntrykk nĂ„r dem treffer hjemmesiden dems. Det er nĂ„ vertfall min mening.

Hvis mÄlet er Ä skaffe flere medlemmer og kanskje sÊrlig nye og litt yngre engasjerte medlemmer sÄ bÞr det satses mer pÄ den elektroniske biten og legge bort gule giroer og den oppfatning om at det er jungeltelegrafen som seirer.

Å finne ut en del av saken som NMCU har fĂ„tt igjennom / vĂŠrt med pĂ„ Ă„ fĂ„ i gjennom finnes pĂ„ de forkvaklede gamle nettsidene til ----- NMCU.

http://nmcu.org/files/Hva%20har%20NMCU% ... 170216.pdf

MÄ nok vÊre bÄde gammel, forkvaklet og tilpasset til de gamle nettsidene for Ä klare Ä finne frem til denne opplistingssiden, men nÄr man sÄ har funnet frem til den sÄ er det en relativt lang liste de har laget. SvÊrt mange fordeler har de oppnÄdd Ä fÄ til pÄ vegne av oss medlemmer og ogsÄ de som ikke er medlemmer, sÄ de har gjort mye for oss. Klart hjemmesiden kunne sikkert ha vÊrt oppgradert , men det er noe de fleste vet at Ä lage en hjemmeside koster en god del kroner og de midlene kan brukes pÄ bedre vis enn Ä oppgradere siden. Innholdet blir jo den samme det er kun innpakkinggen som endres, hva er hensikten med det?.

Synes for Þvrig denne diskusjonen har vÊrt fÞr ogsÄ kanskje ogsÄ med de samme deltakerene?

Toppen

Legg innLagt inn: 30 sep 2016 10:18 
Fidel skrev:
Tja, vi gjÞr sÄ godt vi kan med smÄ ressurser. Vi forbedrer innmeldingsprosedyrene med vippsing og mCash og slikt, og ser hva vi kan gjÞre med nettsida. Dere er velkomne til Ä bidra for Ä gjÞre det hele enda bedre!

Jeg kan godt bidra med hva JEG mener angÄende nettsiden sÄnn kjapt:

Det er uten tvil mye informasjon pÄ nettsiden deres og uten at jeg har lest alt sÄ tviler jeg ikke pÄ at det meste ogsÄ er god informasjon. Men ALT trenger ikke Ä treffe besÞkende rett i fleisen med tanke pÄ en gedigen uoversiktlig meny.

FÄ frem det som er viktigst pÄ fÞrstesiden og prioriter dette. Hvis noen vil dypdykke ned i det "politiske hjÞrnet" samt lese annen tung lektyre sÄ vet er dette uensett mennekser som vet hvor man skal finne slikt. De fleste vet at "enkel" informasjon er lett tilgjengelig, mens man mÄ lete litt for Ä finne det som kanskje ikke er sÄ inntektsbringende.

Har man en god sÞkefunksjon pÄ siden, sÄ vil uansett de mest ivrige finne denne informasjonen.

Salg av effekter mener jeg ogsÄ bÞr vÊre en del av nettsiden, og slikt er jo ogsÄ inntektbringende.

Dette ved siden av en gedigen opprydding pĂ„ designbiten tror jeg vil gjĂžre susen. Å tro at det er jungeltelegrafen som blir redningen er nok ikke en sund tanke tror jeg.

Penger som evt. brukes pÄ dette mÄ sees pÄ som en invistering. Jeg har sett selv smÄ "bakgÄrdsfirmaer" med kanonflotte hjemmesider. Poenget er at nÄr vertfall JEG kommer til en hjemmeside som virker utdatert sÄ fÄr jeg et dÄrlig fÞrsteinntrykk. Jeg sitter igjen med tanker som "oj... dette er nok et firma som sliter Þkonomisk og eller ikke forstÄr seg pÄ markedsfÞring. Ikke for at jeg er noen ekspert pÄ omrÄdet heller, men uten en viss mengde kroner i markedsfÞringspotten sÄ kan man heller ikke forvente Ä fÄ sÄ mye bedre resultat.

MEN!... at dere gjÞr en god jobb for oss motorsykler er det vel fÄ som betviler. Men at ting bÞr bedres andre steder er vel ogsÄ ganske Äpenbart... i mine Þyne. :)

Toppen

Legg innLagt inn: 30 sep 2016 10:22 
Okda skrev:

Innholdet blir jo den samme det er kun innpakkinggen som endres, hva er hensikten med det?.

Hva er hensikten med Ă„ sette de mest nĂždvendige produktene lengst inn i matbutikken?
Hva er hensikten med at godteriet befinner seg nĂŠrmest mulig disken og gjerne langt ned?

Hensikten er sÄ klart og fÄ flere klikk pÄ siden, noe som igjen genererer penger i kassa. Hensikten er ogsÄ og fÄ viktig informasjon tydelig frem, mens det som ikek er like inntektsbringende lenger bort. man kan ikke fronta alt pÄ en gang. Man mÄ vÊre litt selektiv og "smart".

Toppen

Legg innLagt inn: 30 sep 2016 10:41 
En ting til:

PÄ fÞrstesiden helt til hÞyre sÄ stÄr det "Medlemmer vi har feil adresse til".
Klikker man der sĂ„ fĂ„r man opp navn og adresse samt telefonnummer til disse medlemmene. Å legge ut medlemmers telefonnummer pĂ„ en offentlig nettside pĂ„ den mĂ„ten er fyfy.

Toppen

Legg innLagt inn: 30 sep 2016 10:50 
Administrator
Brukeravatar

MC: Suzuki GSX750
Honda CBR1000RR
Sted: Hovedstaden
Det er jo ikke bare deres egen hjemmeside som er kilden til informasjon om NMCU. Et sted som havner hÞyt opp pÄ sÞkeresultatene er Wikipediasiden om NMCU, som godt kan oppdateres og brukes litt som sted for Ä si hva de har oppnÄdd og hva de stÄr for.

Hvis ikke NMCU selv tar tak i det kan jo kanskje noen herifra med litt ekstra tid legge inn noe info der? :)

Toppen

Legg innLagt inn: 30 sep 2016 15:14 
Jeg har mange ideer jeg og jeg kan ogsÄ vÊre med pÄ en evt. oppgradering. Men jeg jobber ikke gratis desverre. Men ideene er dog gratis :lol:

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 180 innlegg ]  GĂ„ til side 1 2 3 4 5 
 12 Neste

Alle klokkeslett er UTC+02:00