NMCU trenger støtte.

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Post Reply
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Traveller wrote:
Bjerknez wrote:
Tommas wrote:@bjerknez

Men hvorfor du ikke er medlem skjønner jeg fortsatt ikke? Du vet de gjør en god jobb, du nyter allerede hvert år godt av jobben de har gjort (redusert årsavgift), og så vidt jeg vet har du null problem med å hoste opp den lille summen som skal til.

På toppen av det er du nok en god selger om du vil, og hadde sikkert klart å verve et medlem eller to.

Til å være i mot gratisarbeid, så synes jeg du får lite rødme i kinnene til å nesten skryte av at du er en freeloader 8)
Ja, dem gjør nok en god jobb, men jeg er såpass sær ti tider når det kommer til pengebruk at jeg velger å avstå fra selv de minste månedsbeløpene bare for å få tilbake en oversikt. Det kommer stadig regninger i posten på det ene og det andre og målet mitt er å rydde opp i dette før jeg evt. melder meg inn i NMCU.

Men jeg melder meg ikke inn fordi majoriteten her inne mener det. Jeg melder meg inn når jeg føler organisasjonen gjør en helhetlig god jobb og det synes jeg ikke dem gjør foreløpig. Dem er flinke politisk muligens, mens dem bommer andre steder.

300 spenn i året er riktignok bare en varm promp i universet, men det er nå uansett en promp...
Kan du nevne konkret hva du føler mangler for en helhetlig god jobb i NMCUs arbeid? Da kan det jo bli litt lettere å forstå argumentasjonen din.
Det har jeg nevnt tidligere og det gjelder markedsføringen og det dem gjør (ikke gjør) ovenfor forhandlere etc.

Jo jeg kan bare melde meg inn i stillhet tommas. Men ikke fordi andre mener jeg bør det.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: NMCU trenger støtte.

Post by tshansen »

Okda wrote:At dere banner i kjerka er det vel ingen tvil om. Dere trekker dessuten fokus mot dere selv og ikke mot det som er saken. Når Bjerknes ikke er villig til å ofre de 3 - 4 lappene det koster å være medlem - bare for å støtte en god sak, og skylder på at NMCU ikke gjør akkurat de tingene han kan tenke seg sånn som han vil så tenker jeg at han egentlig er en kiping og en kranglefant og at NMCU egentlig har det best uten ham.
Ja, men litt banning i kirka skal være lov :thumleft

Nå er vi slik skapt, at veldig mange av oss er egoister og skal ha skreddersydd opplevelse for at det skal brukes penger eller støttes noe som helst. Det kommer man ikke utenom. Noen gir mer enn de burde og har stor glede i å bidra til felles glede. Slik ser man forskjeller i alle samfunnslag.
Dette ser vi igjen i forhold til tiggere, asylsøkere, narkomane, fakkeltog mot mobbing osv osv.

Vi har et svimlende behov for å få alt til å dreie seg om oss selv hele tiden.

Men dette går jo til en god sak, hvorfor skal det være slik at klubbmedlemmer får 50 kroner avslag? Burde det ikke være samme pris for alle? å heller gi rabatter til de som er litt dårligere stilt og yngre? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: NMCU trenger støtte.

Post by tshansen »

Bjerknez wrote:Jeg melder meg inn når jeg føler organisasjonen gjør en helhetlig god jobb og det synes jeg ikke dem gjør foreløpig.
Jeg håper du skjønner selv at veldig mange reagerer på slike uttalelser Bjerknes?? :shock: :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:
Bjerknez wrote:Jeg melder meg inn når jeg føler organisasjonen gjør en helhetlig god jobb og det synes jeg ikke dem gjør foreløpig.
Jeg håper du skjønner selv at veldig mange reagerer på slike uttalelser Bjerknes?? :shock: :shock:
Jada :lol:

Men jeg gir meg mens leken er god jeg :thumleft
User avatar
cevillan
Posts: 48
Joined: 08 Oct 2015 10:31
MC: KTM Duke690R

Re: NMCU trenger støtte.

Post by cevillan »

Da har jeg meldt meg inn, litt pinlig at jeg ikke har gjort det tidligere :redface Lett som en plett med Vipps. Mot-argumentene i denne tråden hjalp meg å til innse at det er er det riktige å gjøre... :shock:

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om medlemsfordeler, og hadde heller sett energien som benyttes til dette går til mer matnyttig arbeid. Av konkrete saker synes jeg det er bra at de er talspersoner for lane-splittingens fortreffelighet ved jobbpendling.

Mer viktig enn konkrete saker og en oppdatert nettside, er at NMCU fungerer som "en torn i siden" på alle beslutningstakere som bevisst eller ubevisst utelater MC som en faktor i beslutningen. Det støtter jeg mer enn gjerne =D>
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: NMCU trenger støtte.

Post by jhn »

Okda wrote:
Stygge saker som det jobbes med og mot kommer, wirerekkverk er nevnt, underskinne er nevnt, årsavgifter er nevnt, avgifter generellt er nevnt - hvor mye skal det til for å få dere to til å skjønne at NMCU har livets rett vet jeg ikke men bare disse saken er mye mer verd for hver enkelt av oss enn de 3 - 400 hundrelappene det koster å være medlem!
.
Det blir mye mas og gnag når folk ikke kan forholde seg til det som blir sagt, men finner på en haug med svada.
Jeg har vært medlem, og jeg har fått med meg de sakene du nevner ... det har jeg sagt flere ganger nå.
At NMCU har livets rett, har jeg aldri tvilt på ... hva er dette for surr? Jeg har bare stilt et enkelt spørsmål ... har du ikke svar, så bare drit i det.
User avatar
ole m.
Posts: 1224
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: NMCU trenger støtte.

Post by ole m. »

Her er nok en sak som NMCU har jobbet med lenge, som nå skal være inne i statsbudsjettet: Avgiftsfritak for amatørbygde kjøretøy.
http://nmcu.org/en-gledens-dag-byggemilj-et
Last edited by ole m. on 06 Oct 2016 12:59, edited 1 time in total.
User avatar
ole m.
Posts: 1224
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: NMCU trenger støtte.

Post by ole m. »

LordShaft wrote: Nå er vi slik skapt, at veldig mange av oss er egoister og skal ha skreddersydd opplevelse for at det skal brukes penger eller støttes noe som helst. Det kommer man ikke utenom. Noen gir mer enn de burde og har stor glede i å bidra til felles glede. Slik ser man forskjeller i alle samfunnslag.
Dette ser vi igjen i forhold til tiggere, asylsøkere, narkomane, fakkeltog mot mobbing osv osv.

Vi har et svimlende behov for å få alt til å dreie seg om oss selv hele tiden.
Mulig dette gjelder for deg og Bjerknez, men jeg har slett ikke noe behov for at alt skal dreie seg om meg selv, snarere tvert imot.

At Bjerknez fremstår som en egostisk type er det vel liten tvil om nå, og vi er heldigvis svært forskjellige. NMCU er man vel med i for å støtte opp om organisasjonen, ikke for at man selv skal ha noen direkte fordeler tilbake i form av billigere varer eller tjenester.
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Dog har jeg sponset kirkens nødhjelp for et halvt år siden med 150 spenn. Er alle andre som ikke gjorde dette egoister?

At jeg fremstår som en egoist her i tråden skjønner jeg. Det kan jeg takke meg selv for og det bryr meg heller ikke, men jeg er ganske rund i kantene hvis man først blir kjent med meg :)

Hvis dere leter godt nok i tråden så finnes det også en annen grunn til at jeg ikke er medlem på nåværende tidspunkt. Men jeg skjønner jo at det jeg skrev rundt dette ikke er like interresant å få med i diskusjonen. Det viktigste er å svartmale. Men helt greit for meg det. :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: NMCU trenger støtte.

Post by supermons »

Litt temperatur i tråden her, men alikevel har den resultet i en del innmeldinger til NMCU, det er jo positivt :)

Fant også en PDF med ting NMCU har oppnådd på siden deres, i tilfelle noen lurer :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: NMCU trenger støtte.

Post by tshansen »

OleM, jeg er helt enig! Jeg har ingen behov for noe som helst fordeler angående medlemskapet, men jeg kan forstå at dette er trekkplaster for noen [emoji106]

Hvorvidt jeg er egoist eller ikke får være opp til andre å bedømme [emoji39]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: NMCU trenger støtte.

Post by jhn »

Jeg synes det blir litt tynt å klassifisere folk som egoister, eller ikke, på bakgrunn av om de er medlem av NMCU, eller ikke.

Det ble nevnt avgiftslette for amatørbygg ... det er jo en sak som er fullstendig uinteressant for min del, men flott for de som har den hobbyen.
Jeg ser på NMCU som en trafikksikkerhetsorganisasjon ... om det ikke stemmer, er det feil forening for min del .... om det stemmer, skjønner jeg ikke hvorfor de skal bruke ressurser på hobbyen til noen få.
Det tyder enten på feil prioritering av saker, eller mangel på saker det er verdt å ta tak i
User avatar
kvase
Posts: 4034
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: NMCU trenger støtte.

Post by kvase »

Dette med NMCU og innmelde seg der mmm Denne tråden minner meg om røyke press eller stopp røykere på alle plasser det er mulig å røyke.
Nesten så jeg mulig melder meg ut da dette er reinspikka tull
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
ole m.
Posts: 1224
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: NMCU trenger støtte.

Post by ole m. »

jhn wrote:Jeg synes det blir litt tynt å klassifisere folk som egoister, eller ikke, på bakgrunn av om de er medlem av NMCU, eller ikke.
Jeg skrev at Bjerknez fremstår som egositisk, det er på bakgrunn av det han skriver, ikke fordi han ikke er medlem av NMCU.
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Det at jeg fremstår som egoistisk kan jeg til dels forstå (som sagt) og jeg har tidligere skrevet at jeg til tider kan være ganske sær. Jeg fortalte også tidligere at en annen grunn til min uteblivelse av NMCU var at jeg først må rydde opp" i alt småtjafs som jeg betaler på hver måned av slike småting. Når dette er ryddet opp i så skal jeg ta en ny vurdering om jeg mener det er verdt en innmeldelse, men en inmeldesle kommer ikke fordi folk her inne mener jeg burde gjøre det.

Jeg kan gjerne bidra på andre måter og hvis jeg har forstått riktig av det som er skrevet her så har min "egoisme" gjort at flere har meldt seg inn allerede i denne tråden. Værsågod NMCU.. bare hyggelig :lol:
Post Reply